تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بانوان گلستان در صدر دریافت‌کنندگان تسهیلات خانگی

ساعت: 14:11 منتشر شده در مورخ: 1401/10/04 شناسه خبر: 1919745

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد؛

خواجه مظفری گفت: بانوان ۸۳ درصد متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ حسینعلی خواجه مظفری در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان گلستان اظهار کرد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در گلستان به کارفرمایی اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و نظارت این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا شد.

وی افزود: در طرح مذکور، آمار و اطلاعات اولیه زنان سرپرست خانوار استان از طریق مدیریت امور زنان و خانواده در اختیار تیم اجرایی قرار داده شد؛ طبق این فهرست واجدین شرایط، 1700 نفر هستند که هزار و ششصد نفر از طریق سازمانهای مردم نهاد، بهزیستی، حمایت از زندانیان و آموزش و پرورش معرفی شدند و مابقی هم به صورت حضوری به دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مراجعه کردند.

خواجه مظفری افزود: از مزیت‌های این طرح می‌توان به توسعه رشته‌های نوین، توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، پایدارسازی مشاغل، توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، راهنمائی و مشاوره، تنوع شیوه‌های آموزشی، اتصال به بازار و کاهش وابستگی زیاد به تسهیلات اشارره کرد.

به گفته وی؛ 83 درصد از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در گلستان، بانوان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3هزار و 646 مجوز مشاغل خانگی صادر شده که از این تعداد 83 درصد خانم و 17 درصد آقا هستند.

خواجه مظفری گفت: از معرفی‌شدگان به بانک تعداد هزار و 317 نفر تسهیلات دریافت کردند که هزار و 171 نفر از آنها خانم و 146 نفر آقا بوده اند.

وی افزود: مبلغ کل معرفی شده به بانک 61 میلیارد و 300 میلیون تومان است که از این آمار مبلغ 38 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با کارمزد 4 درصد بوده و با بازپرداخت آن 5 ساله است.

خواجه مظفری از حمایت از زنان کارگر در زمینه فرزندآوری و افزایش جمعیت با اجرای امنیت شغلی خبر داد و گفت: پرداخت کمک‌هزینه مهد کودک ویژه به بانوان کارگر در کارگاه‌های مشمول از دیگر مواردی است توسط بازرسان کار در سطح استان پیگیری و نظارت می‌شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت مبنی بر افزایش و جوانی جمعیت، اظهار کرد: قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل که داری شرایط خاص هستند و مادرانِ دارای فرزند زیر شش سال در این اداره کل  اجرا شده است  و در سطح واحدهای کارگری استان نیز توسط بازرسان کار پیگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بانوان گلستان در صدر دریافت‌کنندگان تسهیلات خانگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..