تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شش گروه که امیرالمؤمنین(ع) بهشت رفتن آنها را ضمانت می‌کند

تاریخ بروزرسانی : 2022-12-17

گردآوری :

اشتراک گذاری :

بهشتیان دارای ویژگی هایی هستند که در آیات قرآن و روایات بسیاری به آن پرداخته شده است اما یکی از روایات معروف از امام علی (ع) می باشد که درباره شش گروه بهشتی است در این مطلب همراه با نیک صالحی شوید تا درباره این روایت بیشتر بخوانید.

گروه بهشتی

شش گروه که امیرالمؤمنین(ع) بهشت رفتن آنها را ضمانت می‌کند

امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود: من بهشت را برای شش کس ضمانت می کنم؛

۱-کسی که در راه صدقه دادن بمیرد.٫

۲-کسی که در راه عیادت مریض جان دهد.

۳-آن که در طریق جهاد در راه خدا مرگش برسد.

۴-مردی که در راه حج از دنیا برود.

۵-کسی که در راه نماز جمعه اجلش برسد.

۶-مردی که برای تشییع جنازه مسلمانی برود و مرگ دامنش را بگیرد.

ضمانت حضرت علی برای شش گروهی که به بهشت می روند

اینکه علی (ع) فرموده: «ضَمِنْتُ لِسِتَّهٍ الْجَنَّهَ»؛ مقتضی این کردار بهشت است البته اگر در کنارش کار ناشایست انجام ندهد.

«رَجُلٌ خَرَجَ بِصَدَقَهٍ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّهُ»؛ هرکس نسبت به توانایی خود صدقه بدهد شخصى که براى صدقه دادن از خانه خارج مى‏شود و در این هنگام مرگش فرا مى‏رسد.

«وَ رَجُلٌ خَرَجَ یَعُودُ مَرِیضاً فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّهُ»؛ کسى که براى عیادت بیمار از خانه بیرون مى‏آید و فوت می ‏کند، گاهی ما دوستانی داریم و سال‏ها او را ملاقات نکرده ‏ا‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎یم و از حال دوستان خود خبر نداریم. در سیره پیامبر (ص) آمده وقتی هنگام نماز جماعت مؤمنی را نمی‏ دیدند از حال او سؤال می‌کردند و اگر مریض بود به عیادت او می‌رفتند.

گروه بهشتیبهشتیان چه کسانی بهشتی هستند

«وَ رَجُلٌ خَرَجَ مُجَاهِداً فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّهُ»؛ شخصى که براى جهاد در راه خدا از خانه خارج می شود و به شهادت می رسد.

«وَ رَجُلٌ خَرَجَ حَاجّاً فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّهُ»؛ کسى که براى انجام حج خانه خدا بیرون می آید و ملک الموت جانش را می ستاند. یعنی پیدا است همان مقدار که ما در انجام دستورات الهی قدم بر می‌داریم، خداوند پاداش می‏دهد و حتی خداوند عمل انجام نشده ما را پاداش می‌دهد.

«وَ رَجُلٌ خَرَجَ إِلَى الْجُمُعَهِ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّهُ»؛ آن کس که براى بجا آوردن نماز جمعه از منزل خارج می شود و مى‏میرد. روز جمعه روز عید است، کسی که در این روز با لباس پاک و آراسته در صفوف جماعت ظاهر می‌شود این حضور در صحنه به همراه امت اسلامی ارزشمند است.

«وَ رَجُلٌ خَرَجَ فِی جِنَازَهِ رَجُلٍ مُسْلِمٍ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّهُ‌»؛ کسى که براى تشییع جنازه مسلمانى از خانه خارج شده و فوت مى‏کند. شرکت در نماز میت اهمیت دارد و ما که الگوی جامعه اسلامی هستیم باید مقدم باشیم و هرگاه در بین راه در حرم نماز میت برقرار است شرکت کنیم.

همنشین بهشتیان

در قرآن و روایات وارد شده است که بستگان بهشتیان به آنها ملحق می‌شوند. البته پدران و همسران و فرزندان و اقوامی که صالح بوده‌اند.

در قرآن آمده است: جنات عدنٍ یدخلونها و من صلح من آبائهم و ازواجهم و ذریاتهم؛ یعنی سرانجام کار آنها، ‌باغهای جاویدان بهشت است که هم خودشان وارد آن می‌شوند و هم پدران و همسران و فرزندان صالح آنها.

این در حقیقت برای تکمیل نعمت های الهی بر آنان است تا هیچ کمبودی حتی از نظر فراق افراد مورد علاقه خود نداشته باشند و از آنجا که در بهشت که سرای نوین و متکاملی است همه چیز تازه و نو می‌شود، آنها نیز با چهره‌های تازه و نو و محبت و صمیمیتی افزون تر وارد می‌شوند، محبتی که ارزش نعمتهای بهشتی را چند برابرمی‌کند. گرچه در آیه فوق تنها پدران و فرزندان و همسران ذکر شده است، ولی در واقع همه بستگان در این جمع هستند؛ چراکه حضور فرزندان و پدران بدون حضور برادران و خواهران و حتی سایر بستگان ممکن نیست و این مطلب با کمی دقت، روشن می‌شود.

زیرا هر گاه کسی بهشتی باشد، پدر صالح او نیز به او ملحق می‌شود، و از آنجا که پدر صالح، بهشتی است، همه فرزندان صالحش به او می‌پیوندند و به این ترتیب برادران صالح به هم ملحق می‌شوند و با همین محاسبه سایر بستگان نیز در آن جمع حضور خواهند داشت

حسین بوشهری -هدایت میزبان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شش گروه که امیرالمؤمنین(ع) بهشت رفتن آنها را ضمانت می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..