تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر مطلوب برگزاری مسابقات قرآنی ساده و جذاب در مساجد

تاثیر مطلوب برگزاری مسابقات قرآنی ساده و روان در مساجدحجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای موثر در تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: قرآن کریم دارای جذابیت و تنوع است و اساس آن، داستان و قصه و حکایت‌هایی بسیار شیرین و واقعی بنا شده است و از همین حکایت‌ها می‌توان بهره خوبی برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گرفت.
وی با اشاره به اینکه باید مدل قرآنی را در مساجد پیاده کنیم، افزود: امام جماعت، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و اصحاب مسجد می‌توانند با ایجاد محافلی که حکایات شیرین و قصص قرآن کریم در آن‌ها نقل می‌شود و برای تمامی اقشار جامعه شیرین و شنیدنی است در اینکه مساجد به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شوند، اقدام موثری به انجام برسانند.

امیدی با تأکید بر اینکه در واقع باید از خود قرآن برای ترویج قرآن بهره بگیریم، اظهار کرد: در مناسبت‌های مختلف می‌توانیم اهالی محلات را برای حضور در مساجد تشویق کنیم و به عنوان مثال از برخی از پزشکان، دانش‌آموزان، اعضای بسیج و ... که در محله‌های اطراف مساجد زندگی می‌کنند برای حضور در مساجد دعوت کنیم و از آن‌ها با اهدای جوایزی تقدیر کنیم، به این ترتیب اقدام تشویقی مطلوبی برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی به انجام می‌رسد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه قرآن رویکرد تشویقی دارد هم گفت: بهشت و نعمات بهشتی تشویقاتی هستند که از آن در آیات قرآن یاد می‌شود و با دعوت از اقشار، اصناف و مشاغل مختلف به مساجد می‌توانیم با الهام گرفتن از قرآن کریم به تشویق این افراد بپردازیم و آن‌ها را برای حضور بیشتر در مساجد هم تشویق کنیم.

وی تأکید کرد: 40 خانه از 4 طرف یک مسجد، همسایه مساجد به شمار می‌روند و هر یک از این همسایگان در مشاغل و قشری مشغول به فعالیت هستند که می‌توان آن‌ها را با برنامه‌های متنوع و موثر با حضور در مساجد به انس با قرآن کریم تشویق کرد.

امیدی، یکی از راهکارهای موثر در تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی را برگزاری مسابقات قرآنی ساده و روان در مساجد دانست و بیان کرد: به عنوان مثال محور این مسابقات می‌تواند حفظ 10 آیه موضوعی و کاربردی قرآن در نظر گرفته شود.

وی برگزاری مسابقات قرآنی جذاب و راحت را فرصتی موثر برای حضور تمامی رده‌های سنی محله‌ها در مساجد دانست و گفت: داور این مسابقات محلی هم می‌تواند از اهالی مسجد که در حوزه قرآنی فعال هستند، تعیین شود و این اقدام هم به مسجد رونق بیشتری در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌دهد و مساجد می‌توانند بدین ترتیب به عنوان پایگاه قرآنی به شناسایی استعدادهای قرآنی در محله‌های خود بپردازند و این کار انگیزه خوبی برای برپایی محافل انس با قرآن کریم در مساجد ایجاد می‌کند.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر مطلوب برگزاری مسابقات قرآنی ساده و جذاب در مساجد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..