تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هدف از برگزاری همایش فقه و تربیت، شناسایی ابواب جدید فقهی تربیت است

نسرین هژبری، دبیرعلمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت

نسرین هژبری، دبیر علمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: از دیدگاه فقه اسلامی، رفتار‌های آموزشی و تربیتی مانند همه رفتار‌های اختیاری مکلفان، دارای حکمی شرعی است. فقه تربیتی با هدف تعیین احکام شرعی رفتار‌های اختیاری مکلفان در عرصه تربیت، تلاش می‌کند تا با استفاده از روش‌شناسی اجتهادی و استنباطی، به این هدف دست یابد و علاوه بر گردآوری گزاره‌های مرتبط با حوزه تربیت، در ابواب مختلف فقه موجود، با نگاهی تخصصی، مسائل و پرسش‌های نوین تربیتی را از نظر شرعی بررسی کند. از طرفی می‌توان تحلیل‌های تربیتی از احکام فقهی ارایه داد و علاوه بر توسعه قلمرو فقه از روش‌های تربیتی در آموزش احکام فقهی وبه‌کار بستن آن یاری گرفت.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: برای رسیدن به این مهم برگزاری همایش بین‌المللی بین رشته‌ای فقه و تربیت ضرورت یافته و اهداف و آثار متعددی را به‌دنبال خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به ایجاد بستر مناسب برای مطالعات میان رشته‌ای با تاکید بر منابع و مبانی مشترک، آشنایی با موضوعات و مسائل جدید در حوزه فقه و تربیت، آشنایی با آثار و دیدگاه‌های بدیع فقه تربیت و تحلیل و تبیین دیدگاه‌های بدیع فقهی اشاره کرد.

هژبری افزود: مقایسه تطبیقی و تحلیلی میان فقه و تربیت، تبیین و تنقیح ظرفیت‌های تربیتی فقه، آشنایی با تعامل فقه و تربیت درساحت‌های مختلف اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی، جسمانی، پویایی و ظرفیت علم فقه در پاسخگویی به مسائل تربیتی، تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی، تبیین مطالعات آینده پژوهی در حوزه فقه و تربیت، توانمند‌سازی طلاب در معرفی پویایی فقه شیعه، جایگاه تعامل فقه وتربیت جهت حل مسائل ونیاز‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، تربیت طلاب توانمند جهت حضور در مشاغل کلیدی و موسسات آموزش عالی در جوامع هدف و آسیب‌شناسی مطالعات فقه و تربیت از جمله دیگر اهداف برگزاری این همایش می‌باشند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت پیرامون ضرورت برگزاری این همایش اظهار کرد: در دنیای پیچیده امروز، بشر برای حل مشکلات پیش رو، نیازمند دیدگاه‌های جامع است. تکنولوژی و پیچیدگی مسائل سبب شد تا موضوعات یک رشته به تنهایی پاسخگوی نیاز‌ها و مسائل آن رشته نباشد و تصمیم‌گیری و کسب نتایج مناسب را با مشکل مواجه می‌سازد.

استاد حوزه‌ علمیه بیان کرد: در این میان، فقط مطالعات بین رشته‌ای است که موجب می‌شود محیط پیرامون افراد، به خصوص محیط حوزوی و دانشگاهی و مطالعات علما و متخصصان انسجامی خاص پیدا کند و باعث پویایی علم و در نتیجه، رشد و اصلاح آن شود. واقعیت این است که پیشرفت در هر رشته علاوه بر تحقیقات دانشمندان و متخصصان رشته خود، به میزان بسیاری به دیدگاه دیگر دانشمندان به خصوص رشته‌های نزدیک به هم نیازمند است.

رئیس مدرسه عالی فقه و قرآن خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: ترکیب رشته‌ها برای اتخاذ تصمیم بهینه و حل مسائل و مشکلات پیچیده و چند وجهی، ضرورت توسعه در علوم است. از آنجا که رشته فقه گستره زیادی داشته و علاقمندان و متخصصان کثیری در سراسر جهان دارد، لذا می‌توان از دیدگاه آنان جهت رشد علم بهره برد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هدف از برگزاری همایش فقه و تربیت، شناسایی ابواب جدید فقهی تربیت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..