تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسپیس ایکس برای پرتاب 7500 ماهواره نسل دوم استارلینک از FCC مجوز گرفت

اسپیس ایکس در سال 2020 خواستار دریافت مجوز برای پرتاب 29,988 ماهواره نسل دوم استارلینک از کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) شد و حالا FCC بخشی از این درخواست را پذیرفته است. در حقیقت FCC به اسپیس ایکس اجازه می‌دهد حداکثر 7500 ماهواره نسل دوم استارلینک را بسازد و روانه فضا کند.

مجوز برای ماهواره نسل دوم استارلینک

طبق بیانیه FCC، ماهواره‌های نسل دوم FCC می‌توانند در ارتفاع‌های 525، 530 و 535 کیلومتری فعالیت داشته باشند. با این کار، اسپیس ایکس می‌تواند اینترنت ماهواره‌ای خود را در اختیار کاربران بیشتری در سراسر جهان قرار دهد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که شاید FCC در آینده امکان پرتاب 30 هزار ماهواره نسل دوم استارلینک را فراهم کند. در حقیقت این سازمان به‌خاطر امنیت فضایی و نگرانی‌ها پیرامون زباله‌های فضایی تصمیم گرفته است به تعداد تقریباً محدودی از این ماهواره‌ها مجوز بدهد.

استارلینک

از آنجایی که FCC مجوز پرتاب 12 هزار ماهواره نسل اول استارلینک را به اسپیس ایکس اعطا کرده، بسیاری از کمپانی‌ها و حتی ناسا درباره برنامه شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک برای پرتاب 30 هزار ماهواره جدید، ابراز نگرانی کرده است.

ناسا در نامه‌ای به FCC گفته است که گسترش صورت فلکی ماهواره‌ای می‌تواند روی مأموریت‌های انسانی و علمی تأثیرگذار باشد. به باور سازمان فضایی آمریکا، افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک می‌تواند ریسک برخوردهای فضایی را افزایش دهد و پنجره زمانی برای پرتاب‌ها کاهش یابد.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس قبلاً گفته بود که نسل دوم ماهواره‌های استارلینک اندازه بسیار بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی‌شان خواهند داشت و برای پرتاب آن‌ها، به راکت استارشیپ نیاز است.

یکی از دلایل افزایش چشمگیر ابعاد این ماهواره‌ها مربوط به آنتن‌های غول‌پیکر آن‌ها می‌شود که امکان برقراری ارتباط با گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند. در حقیقت اسپیس ایکس می‌خواهد با همکاری T-Mobile، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به گوشی‌های هوشمند بیاورد.

تا به امروز اسپیس ایکس 3500 ماهواره نسل اول استارلینک را روانه فضا کرده و باید منتظر پرتاب نسل دوم این ماهواره‌ها در آینده نه‌چندان دور باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسپیس ایکس برای پرتاب 7500 ماهواره نسل دوم استارلینک از FCC مجوز گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..