تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روند صادرات محصولات کشاورزی مازندران تسهیل شود/ دشمنان هرگز نمی‌توانند به انقلاب و نظام آسیب بزنند

ساعت: 15:41 منتشر شده در مورخ: 1401/09/11 شناسه خبر: 1915146

محمدباقر محمدی لائینی به گلایه مندی باغداران و کشاورزان استان مازندران اشاره کرد و خواستار روند تسهیل صادرات محصولات باغی و کشاورزی استان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نمازجمعه مرکز مازندران با اشاره به فرموده امام صادق(ع) اظهار کرد:‌ یا مَعْشَر الشِّیعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَینا کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً شیعیان به اهل بیت منسوب هستند باید به گونه ای رفتار کنند که موجب افتخار و زینت ائمه اطهار(علیهم السلام) باشد.

 نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه اگر تقوا پیشه کنیم رفتار ما یقینا موجب زینت اهل بیت (علیهم السلام) خواهد بود، گفت:‌ خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوا پیشه کردن توصیه می کنم.

 وی ضمن گرامیداشت یاد و نام میرزا کوچک خان جنگلی، افزود: حرکت در مسیر این بزرگان دینی و ملی موجب سعادت انسان می شود.

امام جمعه ساری به روز معلول اشاره کرد و گفت: جامعه به ویژ] دستگاه های اجرایی باید وظایف انسانی و قانونی خود را نسب به جامعه معلولین ادا کنند.

وی به روز قانون اساسی اشاره و بیان کرد: محتوای قانون اساسی دینی و قانونی است و اگر کسی به بعد دینی قضیه ای اعتراض دارد باید لااقل به بعد قانونی آن احترام بگذارد.

امام جمعه ساری با تاکید براینکه رعایت قانون در هر کشوری الزامی است،‌ گفت:به طور نمونه رعایت حجاب قانون است و باید از آن پیروی کرد.

محمدی لائینی به ۱۶آذر روز دانشجو اشاره کرد و ادامه داد: رویکرد ۱۶آذر رویکرد ضد آمریکایی است و باید این جایگاه تبیین و ترویج شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید مدافع امنیت احمد صالحی اشاره و بیان کرد: این شهید والامقام جوانی زیبنده و شایسته بوده اند و فقدان این جوانان توانمند و انقلابی رنجر آور است.

محمدی لائینی به گلایه مندی باغداران و کشاورزان استان مازندران اشاره کرد و خواستار روند تسهیل صادرات محصولات باغی و کشاورزی استان شد.

وی با بیان اینکه حساب اغتشاشات از مطالبات جداست و مسئولین باید پاسخگوی مطالبات باغداران و کشاورزان باشند، گفت: استاندار مازندران برای رفع دغدغه باغداران و کشاورزان استان ورود کند.


امروز تمام نیاز‌های دریایی و زیردریایی را در داخل تولید می‌کنیم

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز با عنوان اینکه امروز جوانان متخصص وطن در حوزه‌های دفاعی و نظامی سازنده پیشرفته‌ترین تجهیزات هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی نیاز‌های دریایی و زیردریایی را در داخل تولید می‌کنیم و دریانورد‌های موفقی را تجربه کردیم.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در سخنانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری با گرامیداشت یاد شهدا و تیریک روز نیروی دریایی و با اشاره به موفقیت‌های انقلاب اسلامی و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین و ضرورت آن در جامعه امروز اظهار داشت: شبکه‌های معاند و خارجی محاسن ما را نادیده می‌گیرند و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی دستاورد‌های چشمگیری داشته است.

امیر شفقت رودسری افزود: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی با چند عملیات اشکان، شهید صفری و مروارید شاهرگ اقتصاد و صادرات نفت صدام را از بین برد و نیروی دریایی با اسکورت کاروان اجازه نداد حتی یک روز صادرات نفت از جزایر و بنادر ما قطع شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی با اقتدار سبب شد تا صادرات نفت ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن قطع نشود، بیان کرد: با رشادت‌های صورت گرفته، مسیر دریا را برای ترانزیت و صادرات و واردات کالا‌های اساسی امن کرد.

شفقت رودسری اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی در دوران دفاع مقدس را از جمله دستاورد‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد و ادامه داد: صیادت از دریا در حاکمیت جمهوری اسلامی قرار داشت و در عملیات مروارید بیش از ۷۰ درصد شناور‌های عراق را مغروق کردیم.

وی سازندگی را راهبرد نیروی دریایی بیان و اضافه کرد: بسیاری از کشور‌های دنیا سازنده تجهیزات دریایی نیستند و جوانان ما در حوزه‌های دفاعی سازنده تجهیزاتی هستند که ترس برتن نیرو‌های به ظاهر قدرتمند جهانی انداخته است و در حوزه‌های نظامی، پهبادی و زیرسطحی به توانمندی بالایی دست یافتیم و زیردریایی غدیر و فاتح ما اقدام به رصد و کنترل کنند و در حوزه سازندگی و تأمین تجهیزات نیز نیروی دریایی با تکیه بر توان داخلی و متخصصان بومی اقدام به ساخت مجهزترین شناور‌های سطحی، زیرسطحی و ... کرده است.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر با عنوان اینکه امروز جوانان متخصص وطن در حوزه‌های دفاعی و نظامی سازنده پیشرفته‌ترین تجهیزات هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی نیاز‌های دریایی و زیردریایی را در داخل تولید می‌کنیم و دریانورد‌های موفقی را تجربه کردیم.

وی با اظهار اینکه امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر ناو‌ها پیشرفته و مجهزی نظیر سهند و دنا را می‌سازند، افزود: شناور‌های ساخت داخل ایران در آب‌های بین المللی به اجرای مأموریت می‌پردازند.

شقفت رودسری با عنوان اینکه نیروی دریایی در کنار برادران سپاه به گونه‌ای فعال است که تمامی نیازمندی‌های دفاعی در عرصه دریا، زیردریا و هوا را می‌سازد، خاطرنشان کرد: امروز شناور‌های ما در سواحل کشور‌های مختلف درحال دریانوردی هستند و ناوگروه ما در حال دریانوردی در اقیانوس آرام و طی مسیر دور کره زمین است.
 

*بیداری ملت توطئه های دشمنان را خنثی کرد

امام جمعه نوشهر نیز گفت: تجربه ثابت کرده است که دشمنان هرگز نمی توانند به انقلاب و نظام اسلامی آسیب وارد و آن را ساقط کنند چون ملت و انقلاب ما زنده و بیدار است.

حجت الاسلام محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته شهرستان افزود : در شرایط کنونی این بیداری ملت است که انقلاب و نظام را از هر گزندی محفوظ نگه می دارد و توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

وی در بخش دیگری به شانزده آذر روز دانشجو اشاره کرد و اظهارداشت: در شانزده آذر ۱۳۳۲ دانشجویان دانشگاه تهران در مخالفت با سیاست های امریکا و سلطه این کشور بر ایران اعتراض کردند و در این حادثه سه نفر از دانشجویان نیز شهید شدند و این روز را باید با این رویکرد نگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد : دانشجویان می توانند بیدار کننده باشند و شهید بهشتی در باره دانشجویان گفته بود: "دانشجو موذن جامعه است" یعنی اگر دانشجو خواب بماند همه جامعه خواب می ماند و رهبر معظم انقلاب نیز هم فرمودند که "دانشجو امید آینده کشور است". بنابراین دانشجویان باید هوشیار باشند.

خطیب جمعه نوشهر همچنین با اشاره هفدهم آذر که مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است ، یادآور شد: امید است که از فرهنگ فاطمی عقب نمانیم و در ایام فاطمیه اول نیز از فرهنگ فاطمی ،علوی و حسینی بیشتر بهره بگیریم.

مشایخ بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه آیین عزداری ایام فاطمیه اول در این شهرستان تاکید و اضافه کرد: انقلاب اسلامی هر چه دارد به برکت اهل بیت (ع) است و همه باید در مجالسی به همین مناسبت برگزاری می شود شرکت کنند.

وی از دیپلماسی خوب جمهوری اسلامی با کشور قطر در ارتباط با برگزاری جام جهانی فوتبال نیز قدردانی کرد و گفت: دشمنان خواستند در این رویداد ورزشی با ایجاد جو روانی اقتدار نظام را هدف قرار دهند که با دیپلماسی خوب جمهوری اسلامی توطئه های آنان خنثی شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روند صادرات محصولات کشاورزی مازندران تسهیل شود/ دشمنان هرگز نمی‌توانند به انقلاب و نظام آسیب بزنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..