تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجارب دوران کودکی چه ارتباطی با بیماری قلبی در میانسالی دارد

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

بر اساس یک مطالعه آینده نگر بزرگ، رشد در یک محیط خانوادگی چالش برانگیز با میزان بالاتر بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر در میانسالی همراه است. تغییرات فیزیولوژیکی، روانی و رفتاری پایدار احتمالاً در این امر نقش دارند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که تجربیات آسیب زا در دوران کودکی ممکن است احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در میانسالی افزایش دهد.

بیماری قلبی

تجارب آسیب زا در دوران کودکی می تواند توانایی فرد را برای مدیریت رویدادهای استرس زا در آینده مختل کند. به عنوان یک بزرگسال، آنها ممکن است به استراتژی های مقابله ای ناسالم، مانند سیگار کشیدن و پرخوری روی آورند.

تحقیقات نشان می‌ دهد افرادی که در دوران کودکی خود سوء استفاده و بی‌ توجهی را تجربه کرده‌ اند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، التهاب و سطوح بالاتر هورمون کورتیزول در پاسخ به استرس هستند.

با این حال، تعداد کمی از مطالعات طولی افراد را تا میانسالی دنبال کرده اند تا بررسی کنند که آیا ناملایمات دوران کودکی ممکن است بر خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) و مرگ و میر تأثیر بگذارد یا خیر.

اما در حال حاضر، بزرگترین مطالعه از این نوع نشان می دهد که افرادی که در دوران کودکی دچار تروما، بی توجهی و اختلال در عملکرد خانواده می شوند، به طور قابل توجهی بیشتر در معرض یک رویداد CVD، مانند حمله قلبی یا سکته، در میانسالی هستند.

آنها همچنین ممکن است میزان مرگ و میر بالاتری از همه علل داشته باشند.

این مطالعه، که جیکوب بی پیرس از دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ در شیکاگو آن را رهبری کرد، در مجله انجمن قلب آمریکا منشتر شد.

رفتارهای پرخطر به عنوان مکانیسم های مقابله ای

محققان گمان می کنند که ناملایمات شدید در دوران کودکی باعث می شود افراد بیشتر در معرض خطرات سلامتی خود قرار گیرند.

پیرس، دانشجوی سال چهارم پزشکی در دانشگاه، می‌ گوید: «این جمعیت از بزرگسالان به احتمال زیاد در رفتارهای پرخطر شرکت می‌ کنند – به عنوان مثال، استفاده از غذا به عنوان مکانیسم مقابله که می‌ تواند منجر به مشکلات وزن و چاقی شود.

او می افزاید: «آنها همچنین میزان مصرف سیگار بیشتری دارند که ارتباط مستقیمی با بیماری های قلبی عروقی دارد.

این تحقیق از داده‌ های حاصل از مطالعه توسعه خطر عروق کرونر در بزرگسالان جوان (CARDIA) استفاده کرد که گروهی متفاوت از نظر نژادی و اجتماعی-اقتصادی از افراد 18 تا 30 ساله را در سال‌ های 1985 تا 1986 به کار گرفت. CARDIA در چهار شهر در سراسر ایالات متحده برگزار شد: بیرمنگام، شیکاگو، مینیاپولیس و اوکلند.

در طول سه دهه مطالعه CARDIA تا سال 2018، محققان به طور منظم سلامت جسمی و روانی شرکت کنندگان را بررسی کردند.

در سال‌ های 2000 تا 2001، بیش از 3600 شرکت‌ کننده پرسشنامه‌ ای را برای ارزیابی تجربه خود در رابطه با هفت ویژگی زیر در محیط خانواده دوران کودکی خود پر کردند:

محبت و حمایت والدین توهین کلامی محبت جسمانی آزار جسمی وجود مصرف کننده الکل یا مواد مخدر در خانه سازماندهی و مدیریت خانوار تا چه حد والدین یا مراقبان آنها می دانستند که در حال انجام چه کاری هستند.

این پرسشنامه شامل سوالاتی از قبیل، “یک والدین یا دیگر بزرگسالان خانواده چند بار به شما این احساس را می دهند که مورد محبت، حمایت و مراقبت هستید؟” و “چند وقت یک بار یکی از والدین یا سایر بزرگسالان خانواده به شما فحش داده، توهین کرده، شما را تحقیر کرده اند یا به گونه ای رفتار کرده اند که احساس خطر کنید؟”

سطوح ناملایمات مرتبط با خطر CVD

پاسخ‌ های شرکت‌ کنندگان به نویسندگان مطالعه جدید اجازه داد تا آنها را به گروه‌ های کم، متوسط ​​و زیاد دوران کودکی تقسیم کنند.

آنها کشف کردند که در طی یک پیگیری 30 ساله، افرادی که در معرض سطوح بالایی از ناملایمات دوران کودکی قرار گرفتند، بیش از 50 درصد بیشتر از افرادی که در گروه با سختی کم قرار داشتند، به یک رویداد CVD مبتلا شدند.

پیرس می‌ گوید بهترین سوالی که در آینده بیماری قلبی عروقی را پیش‌بینی می‌ کرد این بود: «آیا خانواده‌ ات می‌دانستند که در کودکی چه کار می‌ کردی؟»

حتی قرار گرفتن متوسط ​​در معرض ناملایمات دوران کودکی با بیش از 50 درصد افزایش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل در مقایسه با ناملایمات کم همراه بود.

پروفسور جوزف فینگلاس، از دانشکده پزشکی فاینبرگ نویسنده ارشد این مقاله می‌ گوید: «تجارب اولیه دوران کودکی تأثیری ماندگار بر سلامت روانی و جسمی بزرگسالان دارد و تعداد زیادی از کودکان آمریکایی همچنان از سوء استفاده و اختلال در عملکرد رنج می‌ برند که عوارض سلامتی و عملکرد اجتماعی را در طول زندگی‌ شان بر جای می‌ گذارد».

عوامل خطرساز متعدد

هنگامی که دانشمندان از یک مدل کاملاً تعدیل شده از داده ها برای محاسبه سایر متغیرها مانند سیگار کشیدن، فشار خون و سطح تحصیلات در شروع مطالعه CARDIA استفاده کردند، رابطه بین ناملایمات دوران کودکی و CVD دیگر از نظر آماری معنی دار نبود.

آنها بر این باورند که این نشان می‌ دهد که عوامل متعدد اجتماعی-اقتصادی، بالینی، جمعیت‌ شناختی و روان‌ شناختی ممکن است در مجموع ارتباط بین ناملایمات دوران کودکی و CVD در میانسالی را مرتبط کنند.

علاوه بر تغییرات فیزیولوژیکی، مانند فشار خون بالاتر، کورتیزول بالاتر و التهاب بیشتر، ترومای دوران کودکی می تواند منجر به روش های ناسالم برای مقابله با استرس شود.

نویسندگان می نویسند:

ناملایمات دوران کودکی باعث اختلالات رفتاری مرتبط با چندین عامل خطر CVD شناخته شده در دوران کودکی و بزرگسالی می شود. به عنوان مثال، ترومای دوران کودکی توانایی کودکان را برای کنار آمدن مناسب با تجارب استرس زا و پاسخ به آنها مختل می کند. در نتیجه، افراد اغلب از غذاهای پرکالری به عنوان مکانیزمی برای مقابله با استرس روانی اجتماعی استفاده می‌ کنند که به ایجاد چاقی کمک می‌ کند.

در اصل، مداخلات اولیه می تواند کمک کند. محققان می نویسند که برنامه هایی برای کمک به کودکان و بزرگسالان وجود دارد که استراتژی های سالم تری برای مقابله با تجربیات استرس زا ایجاد کنند اما بودجه محدود است.

پروفسور فینگلاس می‌ گوید: «حمایت اجتماعی و اقتصادی از کودکان خردسال در ایالات متحده که در مقایسه با استانداردهای سایر کشورهای توسعه‌ یافته پایین است، در بین برنامه‌ های اجتماعی، بیشترین ضربه را دارد.

با این وجود، نویسندگان اذعان دارند که مطالعه آنها دارای محدودیت هایی است. به عنوان مثال، این تحقیق تنها شامل شرکت‌ کنندگانی بود که 15 سال پس از شروع مطالعه CARDIA زنده بودند، بنابراین نتایج ممکن است ارتباط ناملایمات در دوران کودکی با CVD و مرگ‌ و میر را دست کم بگیرند.

علاوه بر این، این مطالعه بر این تکیه داشت که شرکت کنندگان به طور دقیق آنچه را که در دوران کودکی آنها بیش از 15 سال قبل اتفاق افتاده بود، به خاطر بسپارند.

منبع:

medicalnewstoday

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجارب دوران کودکی چه ارتباطی با بیماری قلبی در میانسالی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..