تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تراشه اسنپدراگون گلکسی S23 احتمالا در کارخانه‌های سامسونگ تولید می‌شود

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ از نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌کنند. این پردازنده قرار است در واحد CPU و GPU قدرت بیشتری نسبت‌به پردازنده‌ی استاندارد داشته باشد. براساس نوشته‌ی گیزموچاینا، نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی پردازنده‌ی جدید کوالکام قرار است در کارخانه‌های سامسونگ تولید شود.

سامسونگ سال‌ها است در گوشی‌های رده‌بالای سری گلکسی S از دو تراشه‌ی متفاوت استفاده می‌کند. این شرکت به‌طور معمول در بازارهای آمریکا، کانادا و چین سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون می‌رود و در سایر بازارها از تراشه‌ی اختصاصی اگزینوس استفاده می‌کند، اما شایعه‌ها می‌گویند که کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند امسال در گلکسی اس ۲۳ از تراشه‌ی اگزینوس استفاده نکنند.

استفاده از دو تراشه‌ی متفاوت در گوشی‌های سامسونگ همواره اقدام بحث‌برانگیزی بوده است. با این‌که سامسونگ هرگونه تفاوت در عملکرد تراشه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون را رد می‌کند،‌ بررسی کارشناسان چیز دیگری نشان می‌دهد. در پی بالا گرفتن انتقادات، در گزارش‌هایی گفته شد سامسونگ تغییراتی اساسی در تیم اگزینوس اعمال کرده است و موقتاً تا چند سال از تراشه‌های اختصاصی‌اش در گوشی‌های پرچم‌دار استفاده نمی‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

پردازنده‌ی جدید کوالکام که به‌تازگی معرفی شده است قلب تپنده‌ی دستگاه‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ خواهد بود. به گفته‌ی کوالکام این تراشه از لیتوگرافی چهار نانومتری شرکت تایوانی TSMC استفاده می‌کند. تولید نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی این تراشه در کارخانه‌های سامسونگ و بر پایه‌ی لیتوگرافی اختصاصی این شرکت، تصمیمی قابل‌تأمل است. ظاهراً این نسخه از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قرار است مبتنی‌بر لیتوگرافی چهار نانومتری LPE سامسونگ باشد.

TSMC بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه در دنیا است و سامسونگ با اختلاف زیاد در پشت این شرکت قرار می‌گیرد. لیتوگرافی‌های سامسونگ به بهینه‌نبودن معروف‌اند و یکی از دلایل عملکرد نه‌چندان مطلوب تراشه‌های اگزینوس، استفاده از لیتوگرافی اختصاصی سامسونگ است. انویدیا، تولیدکننده‌ی سرشناس کارت گرافیک، پس از تجربه‌ی ناموفقش از همکاری با سامسونگ، در نسل جدید گرافیک‌هایش از لیتوگرافی TSMC استفاده کرد.

پردازنده‌ی نسل جدید کوالکام در واحد CPU از یک هسته‌ی اصلی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex X3 استفاده می‌کند، اما شایعه‌ها می‌گویند نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی این تراشه از هسته‌ی اصلی ۳٫۳۲ گیگاهرتزی بهره می‌گیرد. مطابق‌با شایعه‌ها، فرکانس واحد GPU نیز در تراشه‌ی جدید بیشتر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تراشه اسنپدراگون گلکسی S23 احتمالا در کارخانه‌های سامسونگ تولید می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..