تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار جدی شورای شهر یزد از انحراف خطرناک توسعه افقی شهر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، تجملیان در نود و هشتمین جلسه صحن علنی شورا افزود: مشاور اولین طرح جامع شهر یزد در چند دهه پیش با روشن‌بینی تأکید کرد که کنارگذر شهر یزد برای جلوگیری از دست‌اندازی شهر به آبادی‌های جبهه جنوب و جنوب غربی و سوءاستفاده سوداگران، باید از مسیر شمال شرقی (پشت خلدبرین) اجرا شود.

وی ادامه داد: متأسفانه طی چند دهه اخیر نه تنها به نظر مشاور مذکور توجهی نشد، بلکه طی دو مرحله شاهد توسعه افقی پهنه شهر به سمت جنوب غربی بودیم؛ ابتدا احداث کنارگذر اول (بلوار دانشجوی فعلی) در ابتدای دهه ۱۳۶۰ طی حدود ۶ سال و سپس احداث کنارگذر دوم (کمربندی فعلی) در دهه ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ طی حدود ۱۵ سال.

عضو شورای شهر یزد افزود: طی سال‌های اخیر هم شاهد هستیم که با کمال تأسف عده‌ای که منافع عمومی شهر و شهروندان برایشان اهمیتی ندارد در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کرده‌ و با لطایف‌الحیلی به دنبال الحاق زمین‌های آن سوی کنارگذر به محدوده شهر هستند.

وی هشدار داد که اگر شورای اسلامی شهر یزد با قاطعیت از توسعه شهر به آن سوی کنار گذر فعلی، جلوگیری نکرده و این انحراف خطرناک ادامه پیدا کند، تبعات وحشتناکی در آینده‌ای نزدیک گریبانگیر شهر و شهروندان یزد خواهد شد.

تجملیان اظهار داشت: نه تنها در حال حاضر بودجه هنگفت لازم برای احداث کنارگذر شمال شرقی یزد در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد، بلکه با فرض وجود داشتن این بودجه، همزمان اجرای آن با توجه به تجربیات قبلی کمتر از ۲۰ سال نخواهد بود، بنابراین برای جلوگیری از تبعات تلخ، باید مدیریت شهری یزد بر بستن جدی و قاطع محدوده شهر یزد متمرکز شود.

وی درباره تبعات توسعه بی رویه افقی شهر به آن سوی کنارگذر جنوبی گفت: اول، تبدیل شدن کنارگذر فعلی به کشتارگاه انسان‌ها (پرهیز از ساده‌لوحی که بناست با احداث چند زیرگذر مشکل حل شود). دوم، الحاق تدریجی روستای شحنه، شهرک طرح ملی مسکن، کاریزبوم، ... و سایر موارد مشابه به محدوده شهر یزد. سوم، عدم کشش بودجه شهرداری برای اداره شهری با این پهنه فراخ و افت خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان. چهارم، حرکت تدریجی وضعیت شهر یزد به سمت یک شهر بی‌در و پیکر، زشت و فقیر. پنجم، بروز مشکلات و بحران‌های جدی اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و آب.

عضو شوری اسلامی شهر یزد تاکید کرد: طبق آمار آخرین سرشماری، شهر یزد پایین‌ترین چگالی جمعیت را در بین مراکز استان‌ها دارد. همچنین نسبت مردان به زنان در جمعیت یزد به طور غیرعادی بالاتر از متوسط کشور و نشانگر آنست که شهر یزد دارد به تدریج تبدیل به یک شهر کارگری می‌شود. واقعیتی که پدیدار شدن ناگهانی طرح توسعه روستای شحنه (و در حقیقت ایجاد یک شهرک مسکونی کارگری در نزدیکی شهرک صنعتی یزد) را قابل فهم می‌کند.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار جدی شورای شهر یزد از انحراف خطرناک توسعه افقی شهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..