تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟

هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
یکی از شایع‌ترین مشکلات استخوانی انحراف شست پاست که به آن بونیون شست پا نیز می‌گویند. این مشکل با برآمدگی بیش از حد استخوان کنار شست پا آغاز می‌شود و علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن ظاهر پاها ممکن است درد و ناراحتی نیز بای فرد مبتلا به همراه داشته باشد. در ادامه به صوت جامع خواهیم گفت که بیماری هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟

در این مقاله می‌خوانید:

هالوکس والگوس شست پا چیست؟ چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به هالوکس والگوس شست پا هستند؟ دلیل اصلی ابتلا به هالوکس والگوس شست پا چیست؟ علائم ابتلا به هالوکس والگوس شست پا چیست؟ تشخیص این بیماری چگونه است؟ هالوکس والگوس شست پا چگونه درمان می‌شود؟

بیشتر بخوانید: کفش پاشنه بلند زنانه، بکش و خوشگلم کن!

هالوکس والگوس شست پا چیست؟


هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
این بیماری نوعی برآمدگی است که در قسمت خارجی انگشت شست پا ایجاد می‌شود. این بدشکلی پا در اثر سال‌ها فشار روی مفصل شست پا به وجود می‌آید. این مشکل با بالا رفتن سن بیشتر نمایان شده و مفصل انگشت پا از تراز خارج می‌شود و یک برآمدگی استخوانی مجاور شست پا ایجاد خواهد شد. در اصطلاح پزشکی به این مشکل هالوکس والگوس شست پا گفته می‌شود.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آرایشگاه خوب برای میکاپ و شینیون غرب تهران

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به هالوکس والگوس شست پا هستند؟


هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
مطالعات نشان می‌دهد از هر ۳ آمریکایی ۱ نفر به هالوکس والگوس شست پا مبتلاست. این مشکل پا در افراد مسن به ویژه زنان شایع‌تر است. بونیون‌ها می‌توانند روی یک یا هر دو پا ایجاد شوند.

همچنین افرادی که شرایط زیر را دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند:

سابقه خانوادگی بونیون به دلیل مشکلات ساختاری ارثی پا، مانند صافی کف پا آسیب دیدگی پا ابتلا به بیماری‌های التهابی، مانند آرتریت روماتوئید

مطالب پیشنهادی: علت درد شست پا، من باردارم!

دلیل اصلی ابتلا به هالوکس والگوس شست پا چیست؟


هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
علاوه بر دلایلی که ذکر شد از جمله مشکلات ارثی، آسیب دیدگی و بیماری‌های التهابی، یکی از دلایل اصلی ابتلا به هالوکس والگوس شست پا، فشار ناشی از راه رفتن یا شکل پا (ساختار پا) باعث می‌شود انگشت شست پا به سمت انگشت دوم خم شود. بونیون‌ها به تدریج در طول زمان اتفاق می‌افتند. ایستادن برای مدت طولانی و پوشیدن کفش‌های باریک و نامناسب یا کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند درد بونیون را بدتر کند و باعث تشدید آن شود.

بیشتر بخوانید: رفتن ناخن در گوشت نوزاد، علت و راه چاره

علائم ابتلا به هالوکس والگوس شست پا چیست؟

هالوکس والگوس شست پا یا همان بونیون شبیه شلغم قرمز و متورم است. در واقع برخی منابع می‌گویند که کلمه بونیون از کلمه یونانی شلغم گرفته شده است و دلیل نام گذاری آن نیز شباهت این برآمدگی به شلغم است.

هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
از جمله علائمی که می‌توانند ابتلای فرد به هالوکس والگوس شست پا را نشان دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ناتوانی در خم کردن انگشت شست پا یا احساس درد و سوزش هنگام تلاش برای خم کردن آن مشکل در پوشیدن هر نوع کفشی، حتی کفش‌های راحتی مشاهده میخچه یا پینه (پوست ضخیم شده) مجاور شست پا انگشت چکشی (تاندون‌ها و مفاصل انگشتان پا دردناک و سفت می‌شوند) بی حسی در انگشت شست پا

پیشنهاد ویژه نی نی بان: عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!

تشخیص این بیماری چگونه است؟


هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
این مشکل به سادگی و با نگاه کردن به ساختار پا و استخوان کناری شست پا کاملا قابل تشخیص است. اما پزشک برای تشخیص میزان شدت مشکل و بررسی بیشتر، شست پایتان را از لحاظ حرکتی نیز معاینه می‌کند و در صورت لزوم برای بررسی تراز استخوانی و میزان آسیب از پاهایتان تصویربرداری اشعه ایکس خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی: انواع مشکلات زانو چیست؟ زانو درد را چطور درمان کنیم!

هالوکس والگوس شست پا چگونه درمان می‌شود؟


هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
بونیون‌های برآمده شست پا معمولا دیگر به حالت اول خود باز نمی‌گردند و درمان بیشتر برای جلوگیری از شدیدتر شدن آن و از بین بردن علائمی مانند درد یا مشکلات حرکتی اعمال می‌شود. در ادامه به برخی از درمان‌های این مشکل اشاره خواهیم کرد.

استفاده از نوارها و پدهای مخصوص بونیون

این نوارها با نگه داشتن شست پا در موقعیت صحیح و جلوگیری از انحراف آن می‌توانند درد پا را تسکین داده و التهاب را کاهش دهند.

پوشیدن کفش مناسب


هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
اگر این مشکل خیلی حاد نباشد می‌توان آن را با تغییر کفش و پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه پهن‌تر تسکین داد. همچنین استفاده از کفش‌های ارتوپدی به تشخیص پزشک نیز می‌تواند به اصلاح وضعیت پا کمک کند.

استفاده از مسکن‌ها

استفاده از داروهای ضد التهابی می‌تواند درد و التهاب این ناحیه را کاهش دهد. همچنین استفاده از کمپرس یخ در این ناحیه نیز می‌تواند از درد و التهاب آن بکاهد اما این راه حل کاملا موقتی است و باید برای درمان اصولی‌تر به پزشک مراجعه شود.

بیشتر بخوانید: متخصص روماتولوژی خوب در تهران کیست؟

فیزیو تراپی


هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
ماساژ و فیزیوتراپی در موارد شدیدتر باعث نرم شدن بافت اطراف بونیون و کاهش درد و التهاب در آن نقطه کمک شایانی می‌کند. همچنین برخی تمرین‌های حرکتی که دکتر در طول جلسات فیزیوتراپی تجویز می‌کند، می‌توانند این مشکل را بهبود بخشند.

تزریق داروهای استروئیدی


هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
این تزریق‌ها بیشتر به منظور کاهش درد و التهاب ناشی از این مشکل انجلم می‌شوند. اما فراموش نکنید که تزریق این داروها به دفعات زیاد می‌تواند عوارضی نیز به همراه داشته باشد. این درمان در موارد شدید و برای به تعویق انداختن جراحی استفاده می‌شود.

جراحی

اگر این ضایعه برای بیمار مشکلات حرکتی به دنبال داشته باشد و راه رفتن فرد را دشوار کند و درمان‌های غیر جراحی نیز کمکی نکند، پزشک جراحی را توصیه خواهد کرد. در طی این جراحی بونیون برداشته می‌شود و انگشت‌ها تراز می‌شوند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: مصرف زردچوبه در بارداری، چه مزیت هایی دارد؟

کلام آخر


هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
همان طور که در پاسخ به سوال هالوکس والگوس شست پا چیست؟ اشاره کردیم، این بیماری یکی از مشکلات سایع استخوانی در بین افراد خصوصا زنان است که معمولا در اثر پوشیدن کفش‌های نامناسب و سر پا ایستادن‌های طولانی مدت ایجاد می‌شود. البته مشکلات دیگری تیز وجود دارند که باعث بروز این مشکل می‌شوند که به آن‌ها نیز اشاره کردیم. فراموش نکنید که در صورت ابتلا به این مشکل قبل از هر اقدامی برای تسکین درد آن، حتما به پزشک مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هالوکس والگوس شست پا چیست و چگونه درمان می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..