تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارشی از جشن تکلیف دانش‌آموزان در حرم امام مهربان‌/ جشن بندگی در پناه حضرت رضا(ع)

نخستین قدم‌ها
همه چیز برای یک جشن ساده و خودمانی با عنوان «پرواز پروانه‌ها» آماده است. دختران کوچکی که با فطرت‌هایی پاک در کنار بارگاه امام مهر و مهربانی حاضر شده‌اند تا نخستین قدم‌های بندگی را بردارند و جشن عبادی خود را در پناه ائمه اطهار(ع) آغاز کنند.
صندلی‌های سبز رنگ کوچک در ردیف‌هایی منظم پشت سر هم چیده شده‌اند. جشن با سلام و تلاوت قرآن آغاز می‌شود و سپس در فضایی شاد همراه با بازی و سرگرمی، بچه‌ها آموزش‌هایی درباره نماز و آداب تکلیف شدن می‌آموزند.
موسی قربانزاده، روحانی که به زبان کودکانه و با بازی و مسابقه، فضایی سرگرم‌کننده برای دختران تازه مکلف ایجاد کرده درباره برپایی چنین جشنی در حرم مطهر رضوی می‌گوید: ۱۳سال است که در حوزه کودک و نوجوان در حال فعالیت هستم و محور برنامه‌هایم، آموزش مفاهیم دینی به زبانی ساده و روان و آموزش قرآن در قالب بازی و سرگرمی در جشن‌های تکلیف است.

باید مسیرشان را هموار کنیم
او که ۱۰سالی است در حوزه آموزش و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران کوچک امام هشتم(ع) فعال است، از تجربه این سال‌ها می‌گوید: دیدن این فرشته‌ها در جشن بندگی و عبادت، احساس خوبی دارد. رفتار ما بزرگ‌ترها خیلی مهم است زیرا تا جایی که می‌توانیم باید مسیرشان را هموار کنیم تا تجربه شیرینی از این روز داشته باشند.
امروز حال همه خوب است زیرا در جشنی که همه با خلعت زیبای تکلیف در جوار امام رئوف(ع) حضور یافته‌اند برایشان شناخت و عبودیت پروردگار معنا پیدا می‌کند.
ستایش احمدی، دختر ۹ساله‌ای است که با دستان کوچکش چادر سفیدش را روی سر مرتب می‌کند. او می‌گوید: ۲۲بهمن تولدم است اما دوست داشتم قبل آن حجاب کنم. امروز هم آمده‌ایم تا یاد بگیریم کارهای خوب انجام بدهیم.
آرمینا هم می‌گوید: از این به بعد باید حجابم را رعایت کنم و نمازم را بخوانم. او ادامه می‌دهد: من پیش از این جشن هم همراه مادرم نماز می‌خواندم اما از این به بعد جدی‌تر باید حجابم را رعایت کنم و نمازم را بخوانم.

میهمانان خوان حضرت
همزمان با برگزاری جشن تکلیف دختران در رواق کودک، جشن تکلیف پسران هم در رواق دارالهدایه صحن جمهوری برقرار است. ذوق و شعف دختران در وقت یادگیری وظایفشان همراه با شعر، عروسک‌بازی و مسابقه، اینجا در دارالهدایه جایش را به شور و هیجان پسرانه داده و همین موضوع انرژی بیشتری هم از مربیان می‌گیرد.
مهدیار صفار که نوجوانی لاغر و کشیده اندام است درباره این محفل می‌گوید: با هم‌کلاسی‌هایم به حرم آمدیم و پس از خوردن صبحانه در مهمان‌سرا در این مکان حضور یافتیم تا با وظایف دینی‌مان آشنا شویم. امروز هم میهمان حضرت شدیم و هم سن تکلیفمان به طور رسمی از امروز آغاز شد.
فرشید حسینی از دیگر دانش‌آموزان این جشن هم می‌گوید: من تا پیش از این هم تا حدودی نماز می‌خواندم و روزه می‌گرفتم اما از امروز به بعد باید به خصوص در نماز خواندن همت بیشتری داشته باشم.
میلاد هاتفی‌نژاد از دیگر بچه‌های پرشر و شور این مراسم هم هنوز حرف دوستانش تمام نشده، وسط صحبت‌هایمان می‌پرد که: من کلاس هفتم هستم و امسال به سن تکلیف می‌رسم. از اینکه جشن تکلیفمان در حرم برگزار شد خیلی خوشحالم. این مراسم و مسائلی که به ما یاد دادند در ادامه زندگی به دردمان می‌خورد و خاطره‌اش هم همیشه برایم باقی می‌ماند.
شور و حال دانش‌آموزی و نوجوانی آن هم در حرم مطهر امام هشتم(ع) با سرزندگی همراه است که این سرزندگی نشان از زندگی در پناه علی بن موسی الرضا(ع) دارد.

خبرنگار: طاهره فجر داوودلی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارشی از جشن تکلیف دانش‌آموزان در حرم امام مهربان‌/ جشن بندگی در پناه حضرت رضا(ع)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..