تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رابطه جالب ترکیبات زردچوبه، انگور قرمز و سیب با سرطان پروستات!

عصر ایران- زردچوبه، سیب و انگور چه نقطه مشترکی با یکدیگر دارند؟ بر اساس مطالعه ای متفاوت و در عین حال معتبر، هر یک از این ترکیبات می توانند کلید پیشگیری و درمان یکی از شایع ترین انواع سرطان ها در آمریکا و سراسر جهان باشند.

در واقع محققان تعدادی از ترکیبات طبیعی را شناسایی کرده اند که می توانند به تومورهای سرطانی پروستات اصطلاحا «گرسنگی» داده و به مرور اندازه آنها را کوچک کنند. در این میان به نظر می رسد که ترکیبات موجود در زردچوبه، انگور قرمز و پوست سیب قوی ترین اثر ممکن را روی چنین سلول هایی دارند، به ویژه اگر در ترکیب با یکدیگر استفاده شوند!

استفانو تیزیانی یکی از نویسندگان این مطالعه از دپارتمان علوم تغذیه دانشگاه تگزاس در آستین به همراه همکاران خود، یافته های جدید به دست آمده از پژوهش مورد نظر را توسط مجله Precision Oncology در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

پس از سرطان پوست، سرطان پروستات شایع ترین سرطان بین مردان در آمریکا به شمار می رود. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، محققان تخمین زده بودند که در سال 2017 حدود 161360 مورد جدید سرطان پروستات تشخیص داده می شود و از میان آنها نزدیک به 26730 مرد در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند!

در مطالعات مشابه قبلی تعداد زیادی از ترکیبات به خصوص در ارتباط با منابع گیاهی یافت شده اند که پتانسیل کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را در اختیار دارند. در مطالعه مورد بحث نیز تیزیانی و همکارانش از یک تکنیک غربالگری مدرن و با کارایی بالا برای آزمایش 142 ترکیب طبیعی استفاده کردند. هدف از این کار شناسایی مواد موثر در راستای متوقف ساختن رشد سلول های سرطانی پروستات عنوان شد.

فرمول ترکیبی با قابلیت مهار رشد سلول های سرطانی در موش های آزمایشگاهی

به منظور درک بهتر ابعاد مختلف این موضوع، ترکیبات مد نظر روی سلول های سرطان پروستات مشتق شده از موش و انسان به صورت جداگانه و ترکیبی آزمایش شدند.

این تیم سه ترکیب را شناسایی کردند که برای متوقف کردن رشد سلول های سرطانی پروستات موثرتر از بقیه بودند:

- کورکومین؛ ترکیب زرد روشن موجود در زردچوبه

- اسید اورسولیک؛ موجود در پوست سیب

- رزوراترول؛ در انگور قرمز و توت یافت می شود

در ادامه این سه ترکیب در مدل‌ های حیوانی سرطان پروستات مورد آزمایش قرار گرفتند و محققان دریافتند که در صورت ترکیب اسید اورسولیک با کورکومین یا رزوراترول، معجون طبیعی ایجاد شده از جذب گلوتامین توسط سلول‌ های سرطان پروستات جلوگیری و رشد تومور در موش ‌ها را مهار می‌ کند.

گلوتامین یک آمینواسید است که سلول های سرطانی پروستات برای رشد به آن نیاز دارند. بنابراین با جلوگیری از جذب آن به طور موثر، سلول های سرطانی تا حد مرگ "گرسنگی" می کشند! علاوه بر این، از آنجایی که اسید اورسولیک، کورکومین و رزوراترول ترکیبات طبیعی هستند، هیچ گونه اثر سمی یا عوارض خاصی در موش ها ایجاد نکردند. تیزیانی نقطه عطف این پروژه را درمان یکی از مهم ترین و همچنین شایع ترین سرطان های امروزی بدون هرگونه سمیتی روی سلول های سالم می داند.

با این حال، محققان اضافه می کنند که غلظت موثر هر یک از این سه ترکیب بالاتر از غلظتی است که به طور معمول از طریق رژیم غذایی مصرف وارد بدن می شود. البته همچنان یافته های این مطالعات نویدبخش یک استراتژی طبیعی و مفید برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات هستند. از همه مهم تر هم آنکه تمامی ترکیبات نام برده به راحتی در دسترس هستند و پس از اعلام دوز پیشنهادی روزانه توسط محققان، می توان هر روز از آنها در یک رژیم غذایی متعادل استفاده کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام 15 سال پیش در چنین روزی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رابطه جالب ترکیبات زردچوبه، انگور قرمز و سیب با سرطان پروستات!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..