تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




9 استراتژی برای برخورد دیپلماتیک با اعضای خانواده

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

از آنجایی که نمی توانید اعضای خانواده خود را انتخاب کنید، مطمئناً چند نفر از آنها هستند که می دانند چگونه دکمه های عصبانیت شما را فشار دهند. خوشبختانه، چند نکته و ترفند وجود دارد که می توانید از آنها برای حفظ روابط دیپلماتیک، حتی در طول یک مکالمه دشوار استفاده کنید. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید که چگونه می توانید در حین صحبت با اعضای خانواده آرام و خونسرد بمانید.

اعضای خانواده

1. آرام بمانید، حتی اگر بستگانتان هیجان زده شده اند

اگر احساس می‌کنید در حال هیجانی شدن هستید، کمی نفس بکشید. سعی کنید اجازه ندهید احساسات شما را تحت تأثیر قرار دهند، حتی اگر ممکن است سخت باشد. در حالی که تا 10 می‌ شمارید، از طریق بینی نفس عمیق بکشید و از طریق دهان بیرون بدهید.

هرچه آرام‌ تر باشید، بیشتر می‌ توانید با یکی از اعضای مشکل‌ دار خانواده که تلاش می‌کند شما را عصبانی کند، کنار بیایید. اگر نمی توانید آرام بمانید، ممکن است زمان آن رسیده که شرایط را ترک کنید. بیرون بروید یا به اتاق دیگر بروید تا افکارتان را آرم کنید و خودتان را جمع کنید. 2. در مورد خواسته ها و نیازهای خود قاطع باشید

در مورد آنچه که در حال گفتگو هستید، مطمئن و قوی باشید. مجبور نیستید بد رفتار کنید یا صدایتان را بلند کنید اما اجازه ندهید کسی درباره شما حرف بزند یا شما را تحقیر کند. روشن کنید که حرف می زنید تا صدایتان شنیده شود.

اگرچه نگه داشتن موضع خود در کنار خانواده (مخصوصاً با افراد بزرگتر از شما) می تواند دشوار باشد اما این یک جنبه بسیار مهم در احساس شنیدن صدای شما است. سعی کنید چیزی شبیه این بگویید: «من اینجا هستم تا در مورد وصیت پدربزرگ صحبت کنم و نمی‌ خواهم در حال حاضر درباره چیز دیگری بحث کنم. اگر سؤالی دارید، لطفاً صبر کنید تا صحبتم تمام شود.» 3. مرزهای واضحی تعیین کنید

اجازه ندهید مردم فریاد بزنند یا با شما بلند صحبت کنند. اگر کسی آن را انجام داد، چیزی شبیه این بگویید: «من به شما اجازه نمی‌ دهم با من اینطور صحبت کنید. لطفا صدایت را کم کن.» اگر آنها همچنان مرزهای شما را تحت فشار قرار می دهند، ممکن است بهترین کار این باشد که مکالمه را کنار بگذارید و یک روز دیگر دوباره امتحان کنید.

همچنین می‌ توانید چیزی شبیه این بگویید: «من می‌ خواهم با شما صحبت کنم، اما اگر اینطور با من صحبت کنید نمی‌ توانم این کار را انجام دهم». مرزهای دیگری که ممکن است بخواهید تعیین کنید عبارتند از یک بازه زمانی برای برقراری ارتباط («فقط در طول روز با من تماس بگیرید، نه شب وقتی که می‌ خواهم بخوابم») یا مدت زمانی که می‌ خواهید در شهر بمانید (فقط 1 هفته برای این کار وقت گذاشتم و من نمی توانم بیشتر بمانم.) 4. به موضوعات خنثی پایبند باشید

سیاست و مذهب تمایل دارند مردم را تهییج کنند. اگر اعضای خانواده شما چنین چیزی را مطرح کردند، سعی کنید درگیر نشوید. در عوض، موضوع را به چیزی تغییر دهید که باعث دعوا نشود، مانند آب و هوا، ورزش یا رویدادهای کنونی غیر بحث برانگیز.

اگر یکی از بستگان شما مدام اصرار می کند تا در مورد چیزی صحبت کنید که از آن ناراحت هستید، سعی کنید بگویید: «این چیزی نیست که من امروز درباره آن صحبت کنم» و ادامه دهید. 5. بگذار حق با طرف مقابل باشد

حتی اگر موافق نیستید، چیزهایی وجود دارد که می توانید رها کنید. به جای بحث و جدل در مورد هر چیزی که خانواده تان می گویند، سعی کنید نبردهای خود را انتخاب کنید و اجازه دهید اعضای خانواده تان احساس کنند که گاهی «برنده» شده اند. لازم نیست همیشه این کار را انجام دهید (و برای چیزهای مهم این کار را انجام ندهید)، اما اگر واقعاً مهم نیست، آن را رها کنید.

به عنوان مثال، یکی از اعضای خانواده شما ممکن است سعی کند در مورد سیاست با شما مناظره کند. اگر شما دو نفر نظرات مخالف دارید، احتمالاً ارزش ورود به آن را ندارد. اجازه دهید احساس کنند که حق با آنهاست تا بتوانید به سمت موضوعات گفتگوی سازنده تری بروید. چیزی شبیه این بگویید: «باشه، می‌ شنوم چه می‌گویی. من فعلاً نمی خواهم با شما بحث کنم. بیایید بگذریم.»

6. روی چیزهایی که می توانید کنترل کنید تمرکز کنید

شما می توانید واکنش های خود را نسبت به دیگران کنترل کنید. در حالی که هرگز نمی‌ توانید کارهای دیگری را کنترل کنید اما می‌ توانید نحوه واکنش خود را برای بهتر شدن تغییر دهید. این واقعیت را به خود یادآوری کنید، به خصوص زمانی که شرایط سخت می شود.

به عنوان مثال، اگر یکی از اعضای خانواده به شما توهین کند، مجبور نیستید با فریاد زدن بر سر آنها واکنش نشان دهید. در عوض، می توانید آرام بمانید و به سادگی موضوع را تغییر دهید یا با هم شرایط را ترک کنید.

یا اگر یکی از اعضای خانواده سعی کند به حریم خصوصی شما نفوذ کند، می توانید با تعیین مرزهای واضح واکنش نشان دهید. فقط به این دلیل که ممکن است آسان تر باشد یا به این دلیل که می خواهید کسی را آرام کنید تسلیم نشوید.

7. سعی کنید مسائل را شخصی نگیرید

درگیری با اعضای مشکل دار خانواده تقصیر شما نیست. اگرچه تحمل این بار آسان است، سعی کنید به یاد داشته باشید که مشکل از آنهاست، نه شما. اگر بتوانید اعمال آن‌ ها را از خودتان جدا کنید، بیشتر می‌ توانید از چیزها دوری کنید.

اغلب اوقات، یک فرد مجموعه ای از آسیب های دوران کودکی خود است. سعی کنید اینطور به قضیه نگاه کنید – یکی از اعضای خانواده شما بد اخلاق است زیرا مشکلی در زندگی او وجود دارد و مدام بدتر می‌ شود چون مشکلی در مورد او وجود دارد.

8. سعی نکنید یک فرد دشوار را تغییر دهید

شما مجبور نیستید آنها را دوست داشته باشید اما نمی توانید آنها را نیز تغییر دهید. یک فرد دشوار انتقاد را به خوبی دریافت نمی کند و متأسفانه، ممکن است مشکل را بدتر کنید. سعی کنید اعضای خانواده خود را همان طور که هستند بپذیرید، حتی اگر با آنها کنار بیایید.

سعی کنید اصطلاح «پذیرش رادیکال» را به خاطر بسپارید. پذیرش چیزی است که می دانید نمی توانید آن را تغییر دهید، حتی اگر آن را دوست نداشته باشید یا با آن موافق نباشید.

9. مراقبت از خود را تمرین کنید

مسائل خانوادگی واقعاً می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد. مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا می خورید، می نوشید و می خوابید تا احساس آرامش و سلامتی داشته باشید. برای کاهش سطح استرس کلی خود، مدتی را برای انجام کارهای آرامش بخش مانند غوطه ور شدن در حمام یا خواندن یک کتاب خوب اختصاص دهید. اجازه ندهید در برخورد با خانواده، سلامت روحی و جسمی شما از بین برود.

اگر در مورد رسیدگی به نیازهای خود احساس گناه می کنید، سعی کنید بگویید: «مراقبت از خودم خودخواهانه نیست».

همچنین می‌تواند کمک کند که با یک فرد حامی صحبت کنید، مانند یکی دیگر از اعضای خانواده، یک دوست یا یک درمانگر.

منبع:

wikihow

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «9 استراتژی برای برخورد دیپلماتیک با اعضای خانواده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..