تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهارمین کتابخانه سیار آذربایجان شرقی در شهرستان شبستر راه اندازی شد

تبریز- همزمان با سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در حاشیه آیین تجلیل از نویسندگان، خیرین و خادمان کتاب، چهارمین کتابخانه سیار آذربایجان شرقی در شهرستان شبستر راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، همزمان با سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار چهارمین کتابخانه سیار آذربایجان شرقی با نام نوش آفرین دنیابین در شبستر راه اندازی شد.
اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این کتابخانه که همزمان با آیین تجلیل از نویسندگان، خیرین و خادمان کتاب شهرستان شبستر برگزار شد، کتاب را راه روشنایی، دانایی و رسیدن به سعادت و راه جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: بخشیدن مال خیلی سخت و دل بزرگی می‌خواهد ولی در شهرستان شبستر خانواده محترم دنیابین چهارمین مینی بوس کتاب سیار استان آذربایجان شرقی را اهدا کردند تا عدالت اجتماعی و دسترسی به امکانات فرهنگی را در دورترین روستاهای منطقه برقرار کنند.
بابایی با تاکید بر اینکه سیاست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گسترش زیست کتابخانه ای از طریق تبدیل کتابخانه های عمومی به پایگاه اجتماعی و محل رجوع عموم مردم است افزود: برای نیل به این هدف با توجه به پراکندگی جغرافیایی که در استان وجود دارد بهترین روش توسعه کتابخانه های سیار است تا با حضور در روستاها و شهرهایی که امکان ساخت کتابخانه از لحاظ جمعتی در آنها و جود ندارد به ارائه خدمات کتابخانه ای و اجرای برنامه های فرهنگی متنوع بپردازند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از مهمترین مزیت های کتابخانه سیار ظاهر ویژه و خاص آن است اظهار داشت: یکی از بهترین روشهای تبلیغ و اطلاع رسانی و همچنین آشنا کردن مردم با کتاب و کتابخانه حرکت دائمی وسیله نقلیه با ظاهر و طرح خاص کتاب محور در منطقه است. وی افزود: کتابخانه سیار چه در ظاهر و چه در وظایف تعریف شده انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کتابخانه های شهری دارد و استفاده از خدمات این کتابخانه کاملا رایگان می باشد.
هادی محسنی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر نیز در این آیین با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه های عمومی در شهرستان شبستر اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۴۰ جلد کتاب توسط نویسندگان شهرستان شبستر چاپ شده است که در آیین تجلیل از نویسندگان، خیرین و خادمان کتاب شهرستان شبستر از ۴۰ اثر به صورت همزمان رونمایی شد. وی همچنین با اشاره به افتتاح کتابخانه سیار نوش آفرین دنیابین افزود: این کتابخانه چهاردهمین کتابخانه شهرستان شبستر به شمار می آید که وسیله نقلیه آن به صورت یک دستگاه مینی بوس توسط خیرین اهدا گردیده و تجهیز آن به صورت کتابخانه توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صورت گرفته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهارمین کتابخانه سیار آذربایجان شرقی در شهرستان شبستر راه اندازی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..