تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران اسلامی، قربانی جنگ ترکیبی نظام سلطه نمی‎شود/ شکل‎گیری بسیج، ذات و ماهیت قرآنی دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، آیت ‎الله سید احمد علم ‎الهدی در دیدار با سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا(ع) و جمعی از معاونان و فرماندهان نواحی بسیج که به مناسبت هفته بسیج در محل دفتر نماینده ولی‎فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دیدار شما پاسداران انقلاب اسلامی برای هر کس که ذره ای دغدغه انقلاب را داشته باشد، مایه آسایش و آرامش فکری است و انسان یقین پیدا می‎کند که پیشرفت این انقلاب به برکت وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیمه شده است.

ایشان افزود: امام صادق(ع) می‎فرماید «أبَى اللّه ُ أن يُجرِيَ الأشياءَ إلاّ بِأسبابٍ» یعنی خداوند ابا دارد از اينكه امور را به واسطه اسباب فراهم کند و اسباب تحقق وعده نصر الهی هم عزیزان پاسدار ما هستند که وجود خود را وقف اسلام کرده و شبانه روز خود را به هم دوخته‎اند تا برای فرج امام زمان(عج) زمینه‎سازی کنند و پیشرفت انقلاب را دوام و استمرار ببخشند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم که بسیاری از سران کشورهای جهان در تواضع کامل با رهبر معظم انقلاب دیدار می‎کنند و این احترام و تواضع به خاطر درک عمیقی است که آن‎ها از قدرت جمهوری اسلامی پیدا کرده ‎اند. با این حال، چالش بسیاری از ما این است که در زمینه باورمندی به پروردگار عالم و وعده نصرت الهی دچار کاستی‎هایی هستیم؛ به این خاطر که به برداشت‎ های شخصی و تحلیل‎های فردی بیش از وعده صادق الهی اعتماد می‎شود و حتی اگر هم به تحلیل‎های رهبر معظم انقلاب رجوع می‎کنیم، به خاطر شخصیت سیاسی و جایگاه آن‎هاست درحالی که باید در نظر داشت که امامین انقلاب، فقیه هستند و در مقام فقاهت، همه نظرات و تصمیم گیری های آنان، نه نظری بلکه استنباطی است یعنی به جای اینکه نظر فرد آن‎ها باشد، مبتنی بر استنباطی از آیات قرآن و حدیث است و از این جهت، نظراتشان باید سند اعمال و تصمیم گیری ‎های ما باشد.

ایشان با اشاره به آیه 173 سوره مبارکه آل عمران تصریح کرد: برای ما سند اصلی این است که خدا و رسول(ص) چه دستوری داده ‎اند و در این باره، امام(ره) که بنیان‎گذار بسیاری از تحرکات انقلابی و برنامه های مؤثر نظام بوده اند، بر مبنای الگوی عملی صریحی که قرآن کریم تبیین کرده، دستور به ایجاد بسیج مستضعفین دادند. اساس آن هم فرمان الهی در قرآن کریم است که فرمود «الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ» و به همه مؤمنان صدیق تعلیم داد که تضمین استمرار نهضت‎های اسلامی و ریشه کنی کفر در گرو تشکیل توده های منسجم از مؤمنانی است که همه وجود خود را برای خدا خالص کرده ‎اند. امروزه هم تجلی این آیه در شجره طیبه بسیج محقق می‎شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان جنگ احزاب، زمانی که انبوه سیاهه دشمن بر مسلمانان نمایان شد، برخی دچار تزلزل در ایمان شدند اما عده‎ای از امت اسلام حتی وقتی باخبر شدند که لشکری بسیار علیه آنان آماده شده، بر ایمان‎شان افزوده شد و گفتند که تنها خدا ما را کفایت کند.

ایشان ابراز کرد: اگر قرآن به پشتیبانی از برنامه های انقلاب اسلامی بیاید، صف ما یک صف قوی قرآنی خواهد بود و باورمندی مردم به خدا، زمینه فتح و نصر الهی خواهد شد؛ آن هم در زمانی که دشمن گمان کرده که با راهبردهای جنگ ترکیبی می‎تواند این ملت را به زانو درآورد درحالی که بنیان‎گذار جنگ ترکیبی، انقلاب اسلامی و کشورهای محور مقاومت بودند که پیش‎تر، طعم آن را به صهیونیست‎ها هم چشاندند بنابراین خیال خام است که بتوان با این روش‎ها، اراده این مردم را ضعیف و شخصیت ملی ما را ذلیل کنند.

کارکرد انقلابی و مردمی بسیج، ثابت شده است

سردار غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیشرفت‎های این نیرو در حوزه‎های دفاعی، اطلاعاتی و عملیاتی اظهار کرد: در زمانی که ایران اسلامی فقط 36 میلیون نفر جمعیت داشت، امام(ره) تفکر بسیج 20 میلیونی را مطرح کردند که این امر علاوه بر اینکه نشان خداباوری بنیانگذار کبیر انقلاب است، سند روشنی از اهمیت و کارآیی ذاتی این لشکر مخلص خداست که در طول 43 سال عمر بابرکت نظام اسلامی هم در برهه های گوناگون، کارکرد انقلابی و مردمی خود را ثابت کرده است.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: دشمن به ‎دنبال آن است تا با یک جنگ شناختی، جای حق و باطل را در میدان عوض کند و درحالی که بی ‎گناهان را به شهادت می‎رساند، مردم را در مقابل نظام قرار دهد اما از این حقیقت غافل است که خون شهدا او را رسوا خواهد کرد و حق آشکار خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران اسلامی، قربانی جنگ ترکیبی نظام سلطه نمی‎شود/ شکل‎گیری بسیج، ذات و ماهیت قرآنی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..