تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




15 نکته برای توانمندسازی خود و داشتن اعتماد به نفس در رابطه

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

روابط بهترین ها و بدترین ها را در همه افراد به نمایش می گذارد. یک رابطه خوب ما را به چالش می کشد و ما را مجبور می کند به درون خود نگاه کنیم و رشد کنیم. وقتی در یک رابطه اعتماد به نفس دارید، به احتمال زیاد احساس خوشبختی می کنید اما عزت نفس پایین می تواند باعث احساس ناامنی و نیاز شود.

خوشبختانه، اگر در یک رابطه اعتماد به نفس ندارید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای تقویت عزت نفس خود در حین رسیدگی به مسائل اساسی انجام دهید تا به اعتماد به نفس در رابطه خود برسید.

چرا اعتماد به نفس خود را در یک رابطه از دست می دهیم؟

یک رابطه سالم یک اقدام متعادل کننده بین نحوه تعامل شما با یکدیگر و زندگی شما در زمانی است که با هم نیستید.

نیازهای گذشته خود را ترکیب کنید زیرا حفظ رابطه شاد و سالم می تواند دشوار باشد.

خیلی ها اگر به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرند، اعتمادشان به یک رابطه و خودشان را از دست می دهند. آنها احساس می کنند مورد بی توجهی قرار گرفته اند یا مورد قدردانی قرار نمی گیرند.

وقتی کسی احساس می کند نادیده گرفته شده است، شایستگی خود را برای دوست داشته شدن زیر سوال می برد و احساس انزوا و اضطراب ظاهر می شود. شما همه جزئیات و اقدامات را تا زمانی که اعتماد به نفس از بین برود موشکافی می کنید. این چرخه به عزت نفس فرد آسیب می رساند.

فقدان ارتباط همچنین می تواند باعث از دست دادن اعتماد به نفس در طول یک رابطه شود. اگر باور داشته باشیم که نمی توانیم نظری ابراز کنیم یا درخواستی داشته باشیم، احساس ناراحتی می کنیم.

هنگامی که ایمان ما به رابطه و خودمان کاهش می یابد، رابطه را در معرض خطر قرار می دهیم.

در اینجا چند نشانه وجود دارد که اعتماد به نفس پایین می تواند در یک رابطه آشکار شود.

شما نیاز به اطمینان دائمی دارید. مدام عذرخواهی می کنید. مدام به او چسبیده اید. شما کلمات و اعمال را بیش از حد تحلیل می کنید. شما به شریک زندگی خود اعتماد ندارید یا او را آزمایش می کنید. چگونه در یک رابطه اعتماد به نفس داشته باشیم: 15 نکته برای احساس اعتماد به نفس در رابطه

اگر الگویی از ناامنی در روابط و زندگی دارید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که آن را به گردن دیگران یا تجربیات گذشته بیندازید.

اما برای ایجاد عزت نفس و ایجاد یک رابطه قوی، باید مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.

1. مراقب خودتان باشید

عشق به خود از بسیاری جهات چالش برانگیزترین نوع عشق است. به ما آموزش داده شده است که حمایت کننده و پرورش دهنده، فداکار و خیرخواه برای دیگران، به ویژه خانواده هایمان باشیم.

گاهی اوقات این به افراط کشیده می شود و به ضرر خودمان، سلامتی و ذهن آگاهی ما است.

اگر به این فکر می کنید که چگونه در یک رابطه اعتماد به نفس داشته باشید، سعی کنید روی خودتان کار کنید، نه رابطه. بهترین نسخه ممکن از خودت باش.

نقاط قوت خود را بشناسید و نقاط ضعف خود را تقویت کنید. مانتراهای روزانه داشته باشید، سالم غذا بخورید و برای خود وقت بگذارید. خواهید دید که اعتماد به نفس شما در رابطه افزایش می یابد.

2. نیازهای خود را شناسایی کنید

همه انسان ها نیازهای خاصی دارند. اینها همه اقدامات و تصمیمات دیگر را هدایت می کنند. ما به دنبال این هستیم که زندگی‌ مان مملو از قابلیت اطمینان، اهمیت، تنوع، صمیمیت، تغییر و هدف باشد. اگر این نیازها برآورده شوند، آنگاه احساس می کنیم که می توانیم هر کاری را انجام دهیم.

با این حال، اگر آنها برآورده نشوند، باعث می شود ارزش خودمان را زیر سوال ببریم. برای اینکه از یک رابطه مطمئن شوید، در نظر بگیرید که آیا نیازهای شما برآورده شده است یا خیر.

3. گذشته را رها کنید

گذشته ما به ما می آموزد و به ما شکل می دهد اما نباید هر عمل ما را کنترل کند. دوستی ها می توانند خوب یا بد باشند. ما خوش شانس هستیم که هر دو را داریم. همچنین روابط عاشقانه خوب و روابط بد یا واقعاً بد وجود دارد.

روابط گاهی موفق می شوند و گاهی شکست می خورند. همه دلشکستگی را تجربه می کنند. تنها راه برای یادگیری اعتماد به نفس بیشتر در یک رابطه جدید این است که گذشته خود را رها کنید.

بار خود را رها کنید و به جلو حرکت کنید. اگر نمی توانید آن را رها کنید، وقت آن است که رویکرد حرفه ای تری داشته باشید.

4. انتظارات خود را مشخص کنید

مردم باعث ناراحتی ما نمی شوند. انتظارات ما باعث آن می شود. اگر آن‌ ها آنطور که ما انتظار داریم عمل نکنند، احساس غم، صدمه یا ناامیدی می‌ کنیم. اگر در کنار شریک زندگی خود احساس ناخوشایندی دارید، راهی پیدا کنید تا او را از انتظارات خود آگاه کنید.

آن مکالمه را جلوی آینه تمرین کنید. مطالبه نکنید فقط به او بگویید که در حال مبارزه هستید. اگر بتوانید به طور مثبت ارتباط برقرار کنید و از شریک زندگی خود ابراز قدردانی کنید، اعتماد به نفس خود را در اوج حفظ خواهید کرد.

5. صادق باشید

زمانی کسی گفت صداقت بهترین سیاست است اما صادق بودن با کسی سخت است. صداقت مستلزم سطح معینی از اعتماد است. اگر در رابطه با اعتماد به نفس مشکل دارید، با شریک زندگی خود صحبت کنید.

ممکن است یک سوء تفاهم باشد یا ممکن است چیزی باشد که باید در مورد آن بدانید. محفوظ نگه داشتن احساسات می تواند برای همه افراد درگیر مضر باشد.

6. یاد بگیرید که دوست باشید

تصادفی نیست که شرکای پرشور و موفق نیز در مورد دوستی صحبت می کنند اما، عزت نفس پایین ممکن است شما را از دستیابی به نزدیکی عاطفی و ارتباط لازم باز دارد.

یکی از بهترین راه‌ ها برای تقویت این بخش از رابطه، از طریق تجربیات مشترک است. هر چه بیشتر بخندید و به یکدیگر اعتماد کنید، احتمال صمیمیت و اشتیاق بیشتر خواهد شد.

۷. خودتان باشید

چه شلوار جین و تی شرت بپوشید و چه یک لباس گران قیمت، اعتماد به نفس بسیار مهم است و یک جزء مهم اعتماد به نفس برقراری ارتباط با خواسته ها و نیازهای شماست.

از تلاش برای خشنود کردن با پنهان کردن درون خود دست بردارید. بگذارید درخشندگی شما بدرخشد. ممکن است از واکنش ها متعجب شوید.

8. به بهترین شکل ظاهر شوید

احساس راحتی در یک رابطه، صرف نظر از ظاهر شما، برای یک شراکت موفق ضروری است اما لباس پوشیدن فقط برای شریک زندگی شما نیست. داشتن بهترین ظاهر برای یک موقعیت، اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

لباس پوشیدن برای یک جلسه یا یک موقعیت اجتماعی می تواند باعث تقویت اضافی مورد نیاز برای موفقیت شود. در یک رابطه، لباس پوشیدن برای شام یک راه آسان برای احیای جذابیت اصلی است که بر علاقه شریک زندگی شما تأکید می کند.

9. به یکدیگر فضا بدهید

هیچ رابطه ای نمی تواند برای همه مردم همیشه همه چیز باشد. مهم نیست که کتاب های داستان یا دوستان ما چه می گویند. هرکسی به فضای خود نیاز دارد – چند ساعتی که با افکار یا خانواده خود تنها باشد.

اگر در اجازه دادن فضای شخصی به شریک زندگی خود مشکل دارید، ممکن است ناامنی مشکل شما باشد.

خفه کردن می تواند به همین سادگی باشد که همیشه بپرسید او کجاست یا با چه کسی بوده است یا می‌ تواند شامل ردیابی او در رسانه‌ های اجتماعی یا تماس و ارسال پیامک بدون وقفه وقتی که با دوستانش بیرون است، باشد.

در نهایت، می تواند شامل چک کردن پیام ها و ایمیل های او باشد و بدانید هرچه بیشتر به شریک زندگی خود بچسبید، بدتر می شود.

یک گام مهم در غلبه بر این رفتار وسواسی، درک این نکته است که این افکار و اضطراب و حسادت همراه آن از ناامنی ها نشات می گیرد. شناسایی و گفتگو با شریک زندگی خود یا یک متخصص، راهی برای بازگشت به حالت عادی است.

10. ناامنی های خود را نادیده نگیرید

اکثر ما چیزی داریم که در مورد خودمان تغییر می دهیم اما آنچه برای شریک زندگی بی اهمیت است ممکن است برای شما غیرقابل عبور باشد.

اگر با ناامنی رابطه دست و پنجه نرم می کنید، حتما به همسرتان بگویید. با هم می توانید راه حلی مناسب برای هر دوی خود پیدا کنید.

پذیرفتن ناامنی هایی که دارید اولین قدم برای غلبه بر آنهاست. پرداختن به این موضوع با هم می تواند عزت نفس شما را دوباره تایید کند و شما را به هم نزدیکتر کند.

11. مستقل باشید

دوستی ها و سرگرمی های خود را حفظ کنید. این یکی از چیزهایی است که در وهله اول شریک زندگی شما را جذب کرده است. با قرار دادن رابطه خود در مرکز دنیای خود، شروع به از دست دادن خود می کنید.

عقب نشینی کنید و استقلال خود را پس بگیرید. وقتی دوستان، سرگرمی‌ ها و رویاهایی دارید، فشار وارده بر شریک زندگی‌ تان و رابطه را به حداقل می‌ رسانید تا همه چیز در زندگی‌ تان محقق شود.

12. منتقد درونی را ساکت کنید

دو صدا در سر ماست. یکی مهربان، دلگرم کننده و حامی است، در حالی که دیگری منتقد درونی ماست. اگر کنترل نشود، نوعی خود تخریبی است. خودگویی منفی ما را از رفتارهای جدید و سالم دور می کند.

تحقیقات نشان داده است که خود قضاوتی مداوم و شرم حتی می‌ تواند مراکز یادگیری مغز را از کار بیندازد و منابعی را که برای سازگاری و رشد نیاز داریم از بین ببرد.

13. نکات مثبت را بپذیرید

چه برای خودت باشد و چه برای دیگران، تلاش جدی برای تصدیق چیزهای خوب – چیزهای کوچک – انجام دهید. اگر وزن کم می کنید، از اندام خوش فرم خود تعریف کنید.

تحقیقات نشان می دهد که پنج رویداد مثبت برای معکوس کردن آسیب یک تعامل منفی ضروری است. این نسبت 5 به 1 به نسبت جادویی معروف است. این در مورد همه انواع روابط و حتی نحوه رفتار ما با خود صدق می کند.

یک تعامل مثبت یک گفتگوی دوستانه، تمجید یا یک چشمک غیرکلامی است. فعل و انفعالات منفی می تواند انتقاد یا نگاه های ناپسند باشد.

14. هویت خود را حفظ کنید

شریک زندگی تان شما را به دلیلی انتخاب کرده است. او از نوع نگاه، خنده و لبخند شما خوشش می آید. هیچ کس نمی خواهد شما را تغییر دهد. شما همینطور که هستید عالی هستید.

با این حال، اگر اهداف شخصی دارید، مانند سالم‌ تر شدن یا گرفتن مدرک پیشرفته، باید روی آن کار کنید اما فردی که در درون شماست، چیزی است که شما را می سازد. برای کسی تغییر نکنید.

15. تعیین حد و مرز

منطقی باشید. هم شما و هم شریک زندگیتان احتمالاً مرزهایی دارید. آنچه را که احساس می کنید در رابطه قابل قبول است و اینکه چگونه انتظار دارید با شما رفتار شود را مشخص کنید و به انتظارات او نیز گوش فرا دهید.

به عنوان مثال، شاید هیچ یک از شما راحت نیستید که با دوستان مشترک صحبت کنید یا نباید انتظار دسترسی به تلفن شریک زندگی خود را داشته باشید زیرا این تجاوز به حریم خصوصی است.

منبع:

liveboldandbloom

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «15 نکته برای توانمندسازی خود و داشتن اعتماد به نفس در رابطه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..