تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم توجه به مکان‌های گردشگری صنعتی در زنجان

ساعت: 11:23 منتشر شده در مورخ: 1401/06/07 شناسه خبر: 1893490

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان مطرح کرد؛

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در سطح شهر زنجان مکان گردشگری صنعتی همچون کارخانه کبریت ‌وجود دارد، گفت: اگر همین مکان و مکان‌های مشابه به درستی در استان معرفی شوند یقینا در جذب گردشگر در سطح شهر زنجان تاثیر گذار خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر کشوری در حقیقت در بر گیرنده فرهنگ هر ملت و رکن اساسی مردم به‌ شمار می‌روند که از جوهره و اصل فرهنگ هر قوم تشکیل شده و بیانگر هویت ملی و فرهنگی تلقی می‌شود.

وی افزود: صنعتی به این مهمی که می توان با توسعه آن سبب جذب هر چه بیشتر توریست شده و در نهایت ارزآوری و شکوفایی اقتصادی را به دنبال داشته باشد، در طی سال‌های گذشته تاکنون مورد بی مهری قرار گرفته و به آن توجه خاصی نشده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه اگرچه گردشگری صنعتی، مفهومی جدید نیست و در بسیاری از کشورها از گذشته وجود داشته؛ گفت: برای ما و در ایران، این موضوع با توجه به بسترهای اندکی که تاکنون داشته، تا حد زیادی جدید است.

وی با بیان اینکه گردشگری صنعتی، الزامات، شرایط و بخصوص هزینه‌های متفاوتی در مقایسه با انواع گردشگری دارد و هر کشوری نمی تواند این شرایط را در محیط صنعتی خود ایجاد کند، تصریح کرد: صنعت گردشگری، همواره بخشی مهیج و جذاب به عنوان گردشگری تخصصی دارد و بخشی از گردشگری صنعتی می تواند در همین گروه قرار گیرد.

باقری با اشاره به اینکه استفاده دوباره از صنایع متروک شده گذشته، احتمالاً توسعه و تغییراتی در عملکرد این مکان ها به همراه دارد؛ عنوان کرد: همین امر باعث می شود از صنعتی بودن، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شوند یا به طور کلی تغییر هدف داده و از اصالت خود خارج شده و با برنامه ریزی جدیدی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم مدیران این مجموعه ها در حوزه گردشگری صنعتی، این است که اصالت و تاریخ نهفته در این میراث را در هنگام تغییر کاربری حفظ کنند. با این شرایط، چند مولفه اصلی نظیر اقتصاد مکان خاص، پتانسیل تاریخی یا طبیعی برای جذب گردشگر، معروفیت و سندیت در منطقه، شهر یا کشور باید مورد توجه مدیران و سرمایه گذاران قرار گیرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در سطح شهر زنجان نیز مکان گردشگری صنعتی وجود دارد و نمونه آن کارخانه کبریت زنجان است، خاطر نشان کرد: اگر همین مکان و مکان‌های مشابه به درستی در استان معرفی شوند یقینا در جذب گردشگر در سطح شهر زنجان تاثیر گذار خواهند بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم توجه به مکان‌های گردشگری صنعتی در زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..