تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقدامات مسئولان تراز برخورداری گلستانی‌ها را تغییر دهد/خلاء میان برنامه و عملکرد با همت جهادی پر می‌شود

ساعت: 09:05 منتشر شده در مورخ: 1401/06/05 شناسه خبر: 1892828

گلستانی‌ها انتظار دارند که اقدامات مسئولان تراز برخورداری گلستانی‌ها را تغییر دهد و برای این منظور عملکرد مسئولان با سیاست‌های دولت سنجیده شود و از سویی مسئولان برای زخم های کهنه استان چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛واقعه هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ حادثه انفجار دفتر نخست وزیری به وقوع پیوست و رئیس جمهور محبوب محمد علی رجایی و نخستین وزیر متفکر ودانشمندش حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد باهنر در این انفجار به درجه شهادت نائل آمدند.

محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر نمونه‌ای از دولتمردان مردمی بودند و به منظور آشنایی مردم با فعالیت‌ها و بیان اهداف و برنامه‌های آینده دولت، هفته‌ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور در نظر گرفته شده است و در این هفته دولتمردان به بیان سیاست‌ها و دستاورد‌های خود می‌پردازند.

علت نام‌گذاری چنین هفته‌ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت و مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور، عهده‌دار امور شدند، این دولت در آن دوره بحرانی، بیش‌ترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، تا آنجا که جان خویش را سر آن نهاد.

هفته دولت بستری مناسب برای اطلاع‌رسانی همچنین انتقال و شفاف‌سازی اذهان مردم جامعه نسبت به خدمات دولت است و لذا به این مناسبت برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را دولتمردان در استان در نظر می‌گیرند.

در سال‌های اخیر گرچه در هفته دولت کمتر به آن روحیه جهادی و تلاش دولت انقلابی و مردمی رجایی پرداخته شده و آن چیزی که در سال‌های اخیر با آن رو به رو بودیم اجرایی پروژه‌هایی بود که بخش عمده آن بر گردن بخش خصوصی است و حتی در مراسمات افتتاح آن بخش‌های خصوصی از کارشکنی‌ها و عدم همکاری‌های دولتمردان و سیاه چاله‌های بروکراسی اداری دل خون بودند.

برای هفته دولت امسال بنا به گفته استاندار گلستان سه هزار و ۲۱۵ پروژه در نظر گرفته شده که اعتبار آن بالع بر ۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان است که بنا به گفته علی محمد زنگانه نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجه‌ای داشته است.

استاندار می‌گوید: پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی قابل افتتاح در این ایام دو هزار و ۸۴۰ پروژه است که در این هفته عملیات اجرایی ۳۷۵ پروژه جدید نیز آغاز می‌شود.

گرچه پروژه‌های مختلفی در سطح استان پیگیری می‌شود ولی مردم انتظار دارند که در هفته دولت یا دهه فجر که بخش عمده‌ای از پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد به پروژه‌هایی که عدم اجرای آن به سطح رفاه و آسایش آن‌ها اثرگذار است توجه شود، گرچه بسیاری از این مسائل ریشه در سال‌ها بی‌تفاوتی و نادیده انگاری دارد.

برای مثال وجود مشکلاتی مثل قطعی آب و برق در سال‌های اخیر از یک سو و بیکاری و فشار‌های اقتصادی از سوی دیگر باعث شده بود که مردم همت‌های دولتمردان را برای اجرای پروژه‌ها باور نداشته باشند و یکی از دلایل اصلی آن این بود که با وجود هزاران میلیارد تومان پروژه بسیاری از پروژه‌ها باعث حل مشکلات مردم نمی‌شد.

در کنار این مسائل پروژه‌های حیاتی و محوری استان سنشان به‌اندازی نیمی از عمر استان رسیده ولی هنوز که هنوزه به نتیجه نرسیده است بیش از یک دهه از کلنگ زنی سدنرماب استان گلستان می‌گذرد و سال‌ها است که در هفته‌های دولت و یا دهه فجر بخشی از این پروژه افتتاح و یا بازدید می‌شود ولی این پروژه هنوز که هنوزه به بهره‌برداری نرسیده است.

اجرایی میلیارد‌ها تومان پروژه روستایی در حالی که بیش از یک دهم روستا‌های استان گلستان یعنی ۱۰۸ روستا فاقد آب شرب آشامیدنی هستند و یا با تانکر آبرسانی می‌شوند هیچگاه زیستگاه خوبی برای زندگی نخواهد بود و این موضوعی است که از نگاه مردم اولویت آن‌ها به شمار می‌رود و انتظار دارند دولتمردان انقلابی به آن اهتمام داشته باشند.

موضوعی که در سفر رئیس جمهور نیز به آن تأکید شد و انتظار می‌رفت که در یک بازده ۶ ماهه حداقل برای ۵۰ درصد از این روستا‌ها اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

توجه بیشتر به موضوع صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و ارتقاء مکانیزاسیون کشاورزی و ارتقاء فناوری کارخانجات صنایع وابسته به کشاورزی که ۳۳ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده می‌تواند منجر به آن شود که سفره‌های کوچک شده کشاورزان در تنگ نا‌های اقتصادی رنگارنگ شود موضوعی که در بین پروژه‌های هفته دولت امسال شاید آنگونه که باید مورد حمایت نبوده است.

با وجود اینکه گلستان ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه گردشگری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و وجود ۱۶ قوم، وجود مواهب طبیعی از دریا، صحرا، کوه، جنگل و معادن اما تنگنا‌های اقتصادی مسیر زیست مردم استان را ناهموار کرده است، شاید به این دلیل است که گلستان رتبه دوم در تولید گندم کشور را دارد ولی از شاخص‌هایی کم برخورداری جزء چهار استان پایین کشور به شمار می‌رود.

یکی از معضلات استان گلستان خام فروشی است و مسئولان باید برای آن چاره‌اندیشی کنند و تا این ابرچالش استان حل نشود جوانان ما برای اشتغال باید به استان‌هایی مثل تهران، قم و سمنان بروند.

از سویی دیگر در هفته دولت باید موضوع عملکرد مسئولان استان در قبال سیاست‌های دولت نیز مورد توجه قرار گیرد، در حالی که دولت برای ازدواج و فرزندآوری تسهیلات خوبی در نظر گرفته ولی شاخص عملکردی بانک‌ها پایین است و این مسأله نشان می‌دهد که مسئولان در حوزه اقتصادی به وظیفه‌مندی خود به خوبی عمل نکردند.

یا در حوزه مسکن با وجود بستر مناسبی که دولت در نظر گرفته هنوز عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود، در این ایام مسئولان می‌توانند عملکرد خود را با سیاست‌های دولت سیزدهم تراز کنند و بیان این دستاورد‌های سیاسی در طول یک سال اخیر باعث‌امید آفرینی در جامعه خواهد شد و نکته پایانی این است که خلاء میان برنامه و عملکرد با همت جهادی پر می‌شود و مردم از مسئولان این مهم را انتظار دارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقدامات مسئولان تراز برخورداری گلستانی‌ها را تغییر دهد/خلاء میان برنامه و عملکرد با همت جهادی پر می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..