تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دین اسلام با ولایت امیرالمومنین و اولاد مطهرشان کامل است/ پیروزی انقلاب اسلامی، تجلی غدیر خم در پرتو ولایت بود

ساعت: 15:29 منتشر شده در مورخ: 1401/04/25 شناسه خبر: 1883591

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیات ۳ و ۶۷ سوره مبارکه مائده که در روز غدیر خم به پیامبر(ص) نازل شده است، گفت: این آیات نشان می‌دهد که خداوند از دین اسلام که دارای امامت و ولایت است، راضی بوده و برای رهبری بشر بعد از رسول اعظم(ص) نیز نظر و تکلیف دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: اصل اعلام ولایت و امامت حضرت امیرالمومنین(ع) طبق بخشی از آیه سوم سوره مبارکه مائده به نام آیه اِکمال دین و اتمام نعمت و همچنین آیه 67 سوره مبارکه مائده به نام آیه تبلیغ آمده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آیات قرآنی، تفسیر المیزان و سایر تفاسیر و روایت‌های سنی و شیعه نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که آیات مذکور در روز عید غدیر خم بر پیامبر(ض) نازل شده است.

حجت‌الاسلام نظری افزود: آیه 67 سوره مائده، قبل از ابلاغ ولایت امیرالمومنین(ع) نازل شده و دستور و الزام ولایت است و آیه سوم نیز بعد از اعلام ولایت حضرت علی(ع) بر پیامبر(ص) نازل شده است.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه از آیات مذکور درس می‌گیریم که دین اسلام با ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) و اولاد مطهر ایشان کامل است و دشمنان از نابودی اسلام مایوس شده‌اند، گفت: این آیات نشان می‌دهد که خداوند از دین اسلام که دارای امامت و ولایت است، راضی بوده و برای رهبری بشر بعد از رسول اعظم(ص) نیز نظر دارد.

وی با بیان اینکه آیات مذکور نشان می‌دهد که خداوند بر روی مصادیق رهبری بشر بعد از پیامبر(ص) نظر و برنامه دارد، اظهار داشت: خداوند سبحان در واقع و حقیقت، راضی نیست که دین و حکومت اسلام بدون ولی بماند.

*‌ خداوند تکلیف حکومت اسلامی برای بعد از انبیا را نیز در قرآن کریم روشن کرده است

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: البته از همین مساله می‌فهمیم که خداوند حتی برای ولایت فقیه در دوران غیبت کبری هم دستور و برنامه دارد که دین اسلام بدون ولی نباشد.

وی افزود: خداوند فرمود با ولایت است که دشمنان از دین شما ناامید می‌شوند و نباید از آن‌ها بترسید بلکه باید از من بترسید چرا که با ابلاغ ولایت، دینم را بر شما کامل و نعمتم را بر شما تمام کردم.

حجت‌الاسلام نظری ادامه داد: خداوند فرمود دینم را بر شما کامل و نعمتم را بر شما تمام کردم و بعد از آن اقتدار است که با ولایت و رهبری، حاصل می‌شود ضمن اینکه خداوند می‌فرماید با دینی از شما راضی می‌شوم که مقتدر باشید و دشمن را مایوس کنید.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه خداوند فرموده که با اقتداری که با ابزار ولایت و امامت، حاصل شود از شما راضی هستم، گفت: خداوند در آیات 44 و 45 سوره مبارکه مائده نیز تکلیف حکومت اسلامی برای بعد از انبیا را روشن فرموده است.

وی افزود: خداوند تکلیف حکومت اسلامی و الهی بعد از انبیا را به خاطر کسانی که حافظ کتاب الهی و شاهد حقانیت کتاب الهی و عالم و حاکم به کتاب الهی هستند، روشن و معین کرده است.

*‌ اجتهاد به نصّ صریح پیامبر و عدم شناخت ولایت، حضرت علی(ع) را خانه‌نشین کرد

حجت‌الاسلام نظری اظهار داشت: متاسفانه امت اسلام در اثر اجتهاد به نصّ پیامبر(ص) و تکبر، خیانت و کودتای عده‌ای و اجتهاد در برابر نصّ صریح رسول‌ الله(ص) و همچنین بی‌بصیریتی امت و ضعف در ولایت‌شناسی و دشمن‌شناسی، سیلی خورد.

وی خاطرنشان کرد: امت اسلام در اثر خانه‌نشین شدن امیرالمومنین(ع) و اولاد مطهر ایشان سیلی خورده و می‌خورد و اثر آن تاکنون نیز وجود دارد.

*‌ انقلاب اسلامی ایران بازگشت به غدیر خم بود

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی گفت: انقلاب باعظمت نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران، یک توبه از بخشی از امت اسلامی و بازگشت به غدیر خم و بازگشت به امامت و ولایت و همچنین و اعلام آمادگی برای امامت و ولایت حضرت صاحب‌الزمان(عج) بود.

وی با بیان اینکه باز هم جریان تحریف سعی می‌کند که با وارد کردن اشکالات و ایراداتی در بحث ولایت فقیه و ابعاد و اطاعت از آن سنگ‌اندازی کند، ابراز کرد: اگر خدایی نکرده ما هم همان کاری که بعد از غدیر خم در سقیفه بنی ساعده کرده و ولی‌نشناسی کردند و سیلی خوردند را انجام دهیم، خداوند همان سیلی را به ما هم می‌زند.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه خداوند در اوایل سوره مبارکه اَسرا فرموده که اگر شما برگردید ما هم برمی‌گردیم، تصریح کرد: خداوند یک بصیرتی به ملت ما داد که با پیروزی انقلاب اسلامی به مسیر غدیر خم برگشتند و از راه سقیفه بنی ساعده، روی گرداندند و خداوند نیز اقتدار، عظمت و عزتش را شامل حال ملت ایران کرد.

وی با اشاره به دعای پیامبر(ص) در روز عید سعید غدیر خم که بعد از من کمنت مولاه... فرمود: «خدایا یاران علی را نصرت کن و رهاکنندگان و تنهاگذارندگان علی را رها و خار کن» اظهار داشت: مردم صدر اسلام در حقیقت با اِعراض از غدیر، خودشان را از این دعای حضرت رسول(ص) محروم کرده و مشمول نفرین حضرت شدند.

*‌ ملت ایران با تولی به ولایت امیر مومنان(ع) در قالب انقلاب اسلامی، عزت خود را احیا کرد

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی گفت: ملت ایران ما با تولی به ولایت امیرمومنان(ع) و با تجلی ولایت ایشان در قالب انقلاب اسلامی و بازگشت به فرهنگ غدیر خم، عزت و اقتدار خود را احیا کرد.

وی با اشاره به تهدیدات ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی اظهار داشت: ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی شامل دعای پیامبر(ص) شد و امروز ملت ایران از هیچ تهدیدی نمی‌ترسد و این تجلی غدیر است.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه عزت و اقتدار ملت ایران، بخشی از تجلی غدیر خم در پرتو ولایت فقیه و اقتدار اسلامی است، خاطرنشان کرد: خدایی نکرده اگر ما هم از مسیر ولایت و بصیرت برگردیم، خداوند نیز از ما روی‌گردان می‌شود لذا باید هوشیار و زمان‌شناس و ولایت‌شناس باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دین اسلام با ولایت امیرالمومنین و اولاد مطهرشان کامل است/ پیروزی انقلاب اسلامی، تجلی غدیر خم در پرتو ولایت بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..