تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاراج ارزش‌های اسلامی در بازار ابتذال فرهنگی/ پاسخ مسئولین فرهنگی برای آیندگان چیست؟

ساعت: 17:21 منتشر شده در مورخ: 1401/04/18 شناسه خبر: 1881999

یک کارشناس رسانه با اشاره به تاراج ارزش‌های اسلامی در بازار ابتذال فرهنگی گفت: دل خوش بودن مسئولین به فعالیت های بادکنکی و تعطیلی قوانین بازدارنده در برخورد با مظاهر فساد باعث شده است تا فرهنگ جامعه به بازی گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی منصوری رضی در گفتگو با گلستان ما پیرامون ضرورت عفاف و حجاب اظهار کرد: همانطوری که امام راحل فرمودند ما هم بر این عقدیه هستیم که «این آزادى غربى است که هر کس، هر کارى دلش مى‏‌خواهد، بکند، ولو این‏که فحشا باشد، ولو این‏که یک کارهایى باشد ناشایسته، اینطور آزادى در ایران نمى ‏تواند باشد. این یک آزادى وارداتى است که از غرب آمده است، آزادى استعمارى است».

وی با اشاره به اینکه حجاب به معنای داشتن عفاف، حیا و رفتاری که عقل فردی و اجتماعی بر آن صحه می‌گذارد، افزود: در واقع حجاب  به معنای پذیرش یک امر عقلانی و عاطفی است؛ بگونه ای که از نظر روانی از یک آرامش روحی برخودار است.

* قربانیان اجتماعی میوه تلخ بی‌عفتی و بی‌حیایی

این کارشناس رسانه بیان کرد: در حقیقت، حجاب یک رفتار متواضعانه و یک عمل پیشگیرانه از آسیب ها و ویروس‌های خطرناکی است که انسان را تهدید می‌کند اما متاسفانه بخشی از جامعه از خطر ابتلاء  مصیبت های وارده از  بی حجابی غافلند.

وی تصریح کرد: آمار جنایت هایی که امروزه بر پیکره جامعه بوسیله بد پوششی وارد شده به مراتب از کشتار ویروس‌ها بیشتر است.

مدیرمسئول نشریه گلستان مهر ادامه داد: اگر حجاب ثمره عفاف و پاکی درون است؛ قربانیان اجتماعی و ازدواج‌های سفید و سقط جنین ها، میوه تلخ بی‌عفتی و بی‌حیایی است.

منصوری رضی بیان کرد: اگر حیا ملکه ای است که انسان را از گناه و ارتکاب حرام دور می کند؛ بی حیایی جزء صفات رذیله ای است که منشاء سقوط انسان از دایره اخلاق انسانی می شود.

به گفته وی؛ آمار بیش از ۴۰۰ هزار سقط جنین خواسته و ناخواسته در کشور و طلاقهای توافقی و غیر توافقی بیانگر ویرانی خانواده ها و قربانی شدن فرزندان طلاق؛ از مصادیق بی‌حیایی در روابط اجتماعی است. 

* دل خوشی مسئولین فرهنگی به فعالیت های بادکنکی در برخورد با مظاهر فساد

این کارشناس رسانه گفت: از مجموع  ۱۳۴ هزار و ۲۰۸ مورد ازدواج در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۴ هزار منجر به طلاق گردیده است. آیا وقت آن نرسیده که خانوادها به فکر درمان این مصیبت خانمان بر انداز  بی‌حیایی و بی‌حجابی باشند؟

منصوری رضی توضیح داد: امروز پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی  شاهد وضعیت اسفبار پوشش برخی از نوامیس، در انظار عمومی کشور هستیم. آثار تخریبی بی حیایی و بدحجابی به گونه ای است که قلب هر ایرانی غیرتمندی را به درد می آورد.

وی گفت: بی تفاوتی در برابر تغییر ذائقه فرهنگی در ابعاد مختلف آن؛ خصوصا در بخش فرهنگی و پوشش اسلامی و  بی‌توجهی به احکام الهی و دل خوش بودن مسئولین فرهنگی به فعالیت های بادکنکی و تعطیلی قوانین بازدارنده در برخورد با مظاهر فساد و افراد سازمان یافته متظاهر به بی عفتی باعث شده تا فرهنگ جامعه به بازی گرفته شود.

منصوری رضی با تاکید بر اینکه پاسخ مسئولین فرهنگی برای آیندگان چیست؟، افزود: شاید پروژه بی‌حجابی و کشف حجاب را جزء دسیسه فرهنگی دشمنان انسانیت بدانیم و ریشه آن را در راستای استثمار و استحمار و به بردگی کشیده شدن جوامع بشری بدست شیاطین دنیا طلب دانست. اما سئوال آن است که خانواده ها برای نجات فرزندانشان در کجای این شبیخون فرهنگی  قرار دارند.

وی ادامه داد: سئوال بزرگتر آن است که ای برادر و خواهر در مقابل شهداء و مادران شهید و بانوان عفیفه ای که در سال های ۵۶ و ۵۷ در مقابل رگبار گلوله های دژخیمان پهلوی به شهادت رسیدند؛ و یا زمانی که دشمن بعثی خرمشهر را گرفت، جسد بی جان و عریان دختر خرمشهری را به تیرک بلندی بستند و آن طرف کارون مقابل چشم های رزمنده های ایرانی گذاشتند و تکاورهای نیروی زمینی ارتش سه تا شهید می دهند تا جسد دختر ایرانی را پایین بیاورند و  بخاک بسپارند چه پاسخی داریم؟.

* بزرگترین آسیب انقلاب تن دادن به برهنگی فرهنگی است

این کارشناس رسانه گفت: اینک به کجا می رویم که اعتقادات فرهنگی و ارزشهای نوامیس ایران اسلامی را در بازار ابتذال فرهنگی و امیال نفسانی به تاراج برده می‌شود و در فضای مجازی منکر را معروف و معروف را منکر به نمایش می گذارند هیچ خبری از غیرت دینی و انسانی و غرور ایرانی بودنمان نیست!

منصوری رضی با انتقاد از اینکه مدیران نظارتی و دستگاه تقنینی و ارشادی پاسخ آماری در خصوص بهتر شدن عفاف نقطه به نطقه ندارند، اظهار کرد: بزرگترین آسیب انقلاب تن دادن به برهنگی فرهنگی است.

وی گفت: فراموش شدن امر به معروف و  نهی از منکر که باعث جریحه دار شدن افراد شده است. البته گرفتارشدگان در باتلاق فرهنگ وارداتی غرب از آثار شوم آن غافلند و بعضا بدلیل عقب نماندن از خود آرایی و خودنمایی، در وادی گروه تن نمایی افتاده اند.

* تبیین عقلانیت عفاف و حجاب برای یک زندگی سالم

مدیرمسئول نشریه گلستان مهر تاکید کرد: تن نمایی به معنای عریانی نیست، مردی که نسبت به پوشش بدن توجه نداشته و یا خانمی که پوشش بدن نما دارد و خود را در معرض نگاه نا محرم می گذارد در واقع می خواهد با تن نمایی جلب توجه نماید.

منصوری رضی بیان کرد: متاسفانه خانواده هایی زیان می بینند  که نسبت به اندوه روحی و روانی پایان ناپذیر آن بی توجه اند. از هم پاشیدگی کانون خانواده، تن دادن به آسیب پس ازطلاق، زندگی با حیوانات بجای یک زندگی در کنار فرزند آوری و در آغوش گرفتن فرزند، و بعضا ازدواج های تکراری بی حاصل؛ و هزاران مصیبت دیگر نتیجه تن دادن به فرهنگ خلط آمیز ابتذال است. 

وی گفت: راهبردهای مقابله با فرهنگ بی بندوباری علاوه داشتن برنامه علمی و منطقی و هنرمندانه در قامت رسانه های عمومی لازم  وضروری است. اما وظیفه همه جوانان و شیر زنان؛ نهراسیدن از امر به معرف و نهی از منکر و ظاهرشدن با پوشش اسلامی در محیط اجتماعی است.

این کارشناس رسانه همچنین تبیین عقلانیت عفاف و حجاب برای یک زندگی سالم را مهم خواند و ابراز کرد: برخورد آگاهانه علمی با کسانی که آگاهانه دهن کجی به ارزشهای انسانی دارند.

منصوری رضی گفت: مسجد محوری شدن خانواده ها،  بیان ارزشها و داشته های  فرهنگی؛  مانند حجاب کهن و عصمت و پاکی زن ایرانی مسلمان از مواردی است که می تواند در مقابله هجمه های فرهنگی موثر باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاراج ارزش‌های اسلامی در بازار ابتذال فرهنگی/ پاسخ مسئولین فرهنگی برای آیندگان چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..