تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینتل نسل جدید کامپیوتر NUC را با گرافیک Arc و پردازنده مرکزی Alder Lake عرضه می‌کند

اینتل خود را آماده می‌کند تا به‌زودی قدرتمندترین مدل کامپیوترهای کوچک سری Intel NUC را رونمایی کند. به‌گزارش Wccftech، کامپیوتر جدید سری NUC به پردازنده‌ی مرکزی سری Core و پردازنده‌ی گرافیکی سری Arc مجهز است و با کدنام Serpent Canyon شناخته می‌شود.

پیش‌تر، اینتل سیستم‌های NUC دیگری با قدرت بسیار زیاد عرضه کرده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به NUC 12 Extreme اشاره کنیم. NUC 12 Extreme از پردازنده‌‌های مرکزی سری Alder Lake و گرافیک‌های تمام‌قد استفاده می‌کرد؛ اما ابعادش بزرگ‌تر از Serpent Canyon بود. مینی کامپیوتر NUC 12 Serpent Canyon از پردازنده‌ی مرکزی نسل‌دوازدهمی Alder Lake و پردازنده‌های گرافیکی جدید سری Arc A7 استفاده می‌کند.

یک پسر در حال کار با کامپیوتر Intel NUC 12 Serpent Canyon

مشخصات منتسب به NUC 12 Serpent Canyon در انجمن‌های آنلاین Baidu به‌اشتراک گذاشته شده است. ظاهراً این کامپیوتر در قوی‌ترین کانفیگ خود از پردازنده‌ی Intel Core i7-12700H استفاده می‌کند که ۶ هسته‌ی پرقدرت و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف دارد.

این تراشه مجموعاً از ۱۴ هسته، ۲۰ ترد، ۲۴ مگابایت حافظه‌ی کش، توان طراحی حرارتی ۴۵ وات و سرعت کلاک بوست ۴٫۷۰ گیگاهرتز برخوردار است. پردازنده‌ی یادشده در خانواده‌ی Alder Lake برای لپ‌تاپ‌های پرقدرت تولید شده است؛ اما به اندازه‌ای قدرت دارد که در کامپیوترهای دسکتاپ کوچک سری NUC نیز استفاده شود.

کامپیوتر Intel NUC 12 Serpent Canyon از نمای جلو و پشت

کامپیوتر جدید اینتل از گرافیک Intel Arc A770M استفاده می‌کند. گرافیک‌های سری Intel Arc 7 مبتنی‌بر تراشه‌ی پرچم‌دار ACM-G10 هستند و اینتل پیش‌تر جزئیات مدل‌های کلاس لپ‌تاپ آن‌ها را اعلام کرده است که شامل Arc A770M و Arc A730M هستند.

گرافیک Arc A770M از ۱۶ گیگابایت حافظه و از نسخه‌ی کامل تراشه‌ی ACM-G10 با ۳۲ هسته‌ی Xe و ۴٬۰۹۶ واحد محاسبه‌و‌منطق و ۳۲ واحد Ray Tracing بهره می‌برد. این گرافیک به سرعت کلاک ۱٬۶۵۰ مگاهرتز دست پیدا می‌کند و توانش بین ۱۲۰ وات تا ۱۵۰ وات است. مشخص نیست که این گرافیک در کامپیوتر جدید اینتل چه توانی دارد.

گرافیک Arc A770M قرار است جایگزین GeForce RTX 2060 شود که در مدل‌های پیشین کامپیوترهای سری NUC از آن استفاده شده بود. انتظار نداشته باشید Arc A770M قدرتی در حد گرافیک‌های پرچم‌دار انویدیا و AMD از خود نشان دهد. A770M پرقدرت‌ترین گرافیک کلاس لپ‌تاپ سری Intel Alchemist محسوب می‌شود.

نمای جلو مینی پی سی Intel NUC 12 Serpent Canyon

مینی پی‌سی Intel NUC 12 Serpent Canyon قرار است به اسلات کارت حافظه‌ی SDXC UHS-II، دو درگاه Thunderbolt 4، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، یک درگاه HDMI 2.1،‌ دو درگاه DP 2.0، یک درگاه LAN، دو درگاه USB 3.2 Gen 2 در جلو، چهار درگاه USB 3.2 Gen 2 در عقب و درگاه شارژ مجهز باشد.

NUC 12 Serpent Canyon سیستم قدرتمندی است و استفاده از قطعات پرقدرت گرمای زیادی تولید می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، در کنار‌ه‌ها و پشت بدنه از دریچه‌ استفاده شده است تا هوا به‌خوبی درون بدنه جریان پیدا کند. کاور بالایی کیس را می‌توان به‌راحتی جدا کرد تا امکان ارتقای قطعات فراهم شود.

اینتل فعلاً به تاریخ عرضه و قیمت NUC 12 Serpent Canyon اشاره نکرده است؛ اما انتظار داریم این سیستم در ماه‌های آینده دردسترس قرار بگیرد. مدل پیشین این کامپیوتر یعنی NUC 11 Phantom Canyon با پردازنده‌ی مرکزی Tiger Lake و گرافیک RTX 2060 با قیمت حدودا ۱٬۲۰۰ دلار فروخته شد.

نمای پشت کامپیوتر Intel NUC 12 Serpent Canyon

در‌حال‌‌حاضر، اینتل کامپیوتر NUC 12 Extreme Dragon Canyon را دردسترس مشتریان قرار می‌دهد؛ محصولی که از سوکت دسکتاپ LGA1700 استفاده و از پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای Core i9-12900 پشتیبانی می‌کند. ابعاد این سیستم بسیار بزرگ‌تر از Serpent Canyon است؛ اما در‌عوض از گرافیک تمام‌قد پشتیبانی می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینتل نسل جدید کامپیوتر NUC را با گرافیک Arc و پردازنده مرکزی Alder Lake عرضه می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..