تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیرینی قیطونی | آموزش طرز تهیه شیرین قیطونی خوشمزه و نکات پخت

آموزش طرز تهیه شیرینی قیطونی 

شیرینی قیطونی یکی از شیرینی های خوشمزه است که در این مطلب آموزش روش تهیه و نکات پخت این شیرینی را به شما می گوییم.

شیرینی قیطونی بافت نرمی دارد و اگر شما به تهیه کردن شیرینی علاقه دارید می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه کنید. برای تهیه کردن این شیرینی نیاز به آرد گندمف شکرف نمک، روغن جامد مخصوص قنادی، آرد نخودچی، پودر هل، روغن مایع، پودر نارگیل، پودر پسته، خلال بادام و گلاب دارید.

این شیرینی به همراه شیرینی برنجی، شیرینی نارگیلی، شیرینی نخودچی و شیرینی قیطونی یکی از شیرینی های خوشمزه مخصوص عید نوروز می باشد و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه کنید.

شیرینی قیطونی

مواد لازم شکر 300 گرم آرد گندم الک شده 220 گرم روغن جامد مخصوص قنادی 300 گرم نمک 2 قاشق چای خوری آرد برنج 110 گرم آرد نخودچی 70 گرم پودر هل یک چهارم قاشق چای خوری پودر نارگیل به مقدار لازم روغن مایع یک چهارم پیمانه پودر پوسته به مقدار لازم خلال بادام به مقدارلازم گلاب یک و نیم پیمانه

شیرینی قیطونی

طرز تهیه شیرینی قیطونی در منزل برای تهیه کردن شیرینی قیطونی در ابتدا روغن جامد و آرد گندم را در طرفی مناسب بریزید و با همزن مخلوط این مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند سپس آرد برنج و پودر هل و ارد نخودچی را به مخلوط آردم گندم اضافه کنید و مواد را هم بزنید. در مرحله بعد روغن مایع و شکر را به مواد شیرینی اضافه نمایید و باز هم بزنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود سپس خمیر شیرینی را به شکل توپ های کوچک و گرد درآورید و خمیر شیرینی را به گلاب آغشته کنید. خمیر را در پودر نارگیل، پودر پسته و خلال بادام بغلطانید و خمیرهای شیرینی را درون سینی فر بچینید. سینی فر حاوی خمیر شیرینی را در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها پخته شوند.

شیرینی قیطونی

نکات طلایی برای پخت خمیرهای شیرینی را زیاد در گلاب قرار ندهید زیرا بافت شیرینی پس از پخته شدن خشک می شود. در صورت تمایل می توانید بری پخت شیرینی قیطونی به جای هل از زنجبیل استفاده کنید. می توانید در کف یک تابه مناسب یک کاغذ روغنی پهن کنید سپس شیرینی ها را بر روی حرارت گار با شعله ملایم به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار دهید تا پخته شوند. در دستور تهیه شیرینی قیطونی می توانید از مغزهایی مانند مغز پسته، مغز بادام، فندق و نجد هم استفاده کنید. برای تهیه این شیرینی بهتر است از آرد سبوس دار استفاده کنید. این شیرینی را پس از تهیه در ظرف در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. اطلاعات این خوراکی (امتیاز بدهید) recipe image

نام غذا

شیرینی قیطونی

نویسنده

منتشر شده در

2022-06-16

زمان آماده سازی

30M

زمان پخت

1H

زمان کل

1H30M




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیرینی قیطونی | آموزش طرز تهیه شیرین قیطونی خوشمزه و نکات پخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..