تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلاردشت شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران

کلاردشت یکی از مناطق بسیار زیبا در بهش شمالی ایران مازندران است. کلاردشت یکی از جاذبه های گردشگری مازندران است که در 48 کیلومتری شهر چالوس و یا 170 کیلومتری تهران قرار گرفته است.

سفر به شهر زیبای کلاردشت در مازندران

بعد از خواندن این مطلب به راحتی می توانید با اطلاعات کامل  به این شهر سفر کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. هنگام سفر به کلاردشت می توانید از جنگل ازو، دریاچه ولشت، علم کوه، تپه ی کلار و مازیچال کلاردشت دیدن کنید، البته جاذبه های گردشگری مازندران در این شهر زیبا زیاد است که ما به معروف ترین آنها اشاره کردیم.

کلاردشت، این منطقه ی زیبا، وسعتی در حدود 15.9 کیلومتر مربع دارد. این دشت زیبا بین مناطق زیر محصور شده است: از جنوب به قله تخت سلیمان و گردنه ی کندوان، از شرق به چالوس، نوشهر و کجور، از شمال به دریای خزر زیبا و شهر عباس آباد و در نهایت از غرب به قزوین و الموت.

این دشت، در حدود 45 قله با ارتفاع بیشتر از 4000 متر را در خود جای داده است که کمتر مثال آن دیده شده است. بلند ترین آنها علم کوه با ارتفاع 4845 متر می باشد. مردم کلاردشت به گویش مازنی سخن می گویند و البته بعضی از آنها خواجوندی اند که به زبان کردی صحبت میکنند. این دشت فوق العاده در میان دره ای باز و وسیع قرار دارد که از روستا های بسیاری تشکیل شده است.

مرکز این شهر، “حسن کیف” است که در زیر قله ی علم کوه و ده زیبای رودبارک قرار دارد، همچنین رودی پر آب و زیبا به همراه خانه های ویلایی فوق العاده خاص نیز دارا می باشد که قطب گردشگری منطقه به حساب می آید. مردم عزیزمان که در شمال ایران سکونت می کنند، بیشتر اوقات شاهد بارش باران در این منطقه هستند. علت رطوبت و بارش باران فراوان در این مناطق و همچنین منطقه کلاردشت که گاهی با بارش برف نیز همراه است و سبب خنک تر شدن این منطقه نسبت به مناطق دیگر شمال ایران می شود، وجود رشته کوه البرز در کنار دریای خزر می باشد.

کلاردشت اکثرا در طول سال پذیرای مه می باشد و در بعضی از روزهای زمستان، دمای این شهر ممکن است به ٣٠ درجه سانتی گراد زیر صفر هم برسد، اما ممکن است در تابستان هم هوا به قدری سرد بشود که مجبور به پوشیدن لباس گرم بشوید. از دیگر جاهای دیدنی کلاردشت می توان اشاره نمود به جنگل های انبوه و سرسبز، رودخانهٔ سرد آبرود، کوه های علم کوه و تخت سلیمان در بخش غربی، جنگل های عباس آباد در بخش شمالی، جنگل های بخش جنوبی، کوه های کم ارتفاع و روستاهای دامنه این کوه ها در بخش شرقی.

شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران

دریاچه ولشت (سما)

دریاچه ی آب شیرینی در کلاردشت وجود دارد که در حدود ٢٠ هکتار وسعت دارد و از ناب ترین جاهای دیدنی کلاردشت است. دریاچه ولشتکه در تپه های شرق منطقه و نزدیک روستای سما قرار دارد، به نگین آبی کلاردشت نیز معروف است.

شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران

روستای رودبارک

هنگامی که در حدود ٤ کیلومتر از قسمت حسن کیف به سمت غرب  آن حرکت کنیم، به روستای رودبارک می رسیم. از ویژگی های خاص این روستا می توان به رودخانه سرد آبرود و همچنین قله تخت سلیمان اشاره کرد. برای لذت بردن از مناظر زیبای روستا می توانید به خارج از روستا رفته و در مسیر رودخانه تا قله که حدود ١5 کیلومتری می شود، پیاده روی کرده و از طبیعت، نهایت لذت را ببرید. این مسیر زیبا و همچنین مسیر بین رودبارک تا روستای بعدی (روستای ونداربن) بسیار زیبا بوده و جهانگردان بسیاری را به خود جذب می کند. چشمه آب سرد رودبارک، امیر چشمه، ماهیان خال قرمز قزل آلای موجود در رودخانه، خانه های ویلایی زیبا، باغ های مشجر و سرسبز، قرارگاه های کوهنوردی و آداب و رسوم و فرهنگ عامیانه مردم مهمان نواز رودبارک نیز بر ویژگی های این روستا افزوده است و باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.

شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران

علم کوه

شمال شرق کلاردشت را دیواری به طول ٧٠٠ متر و عرض 450 متر پوشانده است که گویا یکی از 8 دیوار سخت و بد مسیر جهان می باشد. این دیوار، “علم کوه” نام دارد. همچنین کوه تخت سلیمان نیز به ارتفاع 4650 متر در این ناحیه قرار دارد. کوه تخت سلیمان در افسانه ها به عنوان جایگاه ازدواج حضرت سلیمان (ع) و بلقیس شناسایی شده است.

شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران

جنگل ازو

یکی دیگر از جاهای دیدنی کلاردشت و نیز جاذبه های گردشگری مازندران، جنگل ازو می باشد که از روستای ولبال در یک کیلومتری غرب حسن کیف شروع می شود و طبیعت بکر و خارق العاده ای دارد. منطقه اصلی آن، دشت سرسبز و بسیار زیبایی می باشد که گویی یک تابلوی نقاشی زیباست. کوه گرگ، دشت جو پشت، عسلک و مازیگاسر و برخی جنگل های دست نخورده دیگر نیز، از دیگر بخش های این قسمت می باشند.

شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران

مازیچال کلاردشت

4 کیلومتر که از مسیر جنگلی می رویم، به منطقه ی سرسبزی می رسیم که خالی از درخت می باشد. منطقه ای که مازیچال کلاردشت نام دارد و دور تا دور آن را قله های بلندی پوشانده است و به زیبایی اش افزوده است. تعداد کمی خانه ی ویلایی در مازیچال کلاردشت وجود دارد که سقف آنها از جنس شیروانی های فلزی می باشد و مردم آن در تابستان به این منطقه ی بکر و سرسبز می آیند.

شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران

تپه کلار

تپه کلار از دیگر جاذبه های گردشگری مازندران و جاهای دیدنی کلاردشت می باشد که جاذبه ای است تاریخی. این قسمت، نقش بسیار مهمی در باستان شناسی منطقه جنوب دریای خزر داشته و بسیاری از باستان شناسان توانسته اند، پاسخ سوالات خود را در اینجا پیدا کنند. همچنین آثار باستانی بسیاری را نیز در خود جای داده است، از جمله جام طلایی دو شیر یا جام کلاردشت  که قدمت آن به حدود 800 سال پیش از میلاد می رسد که امروزه این جام در موزه باستان شناسی تهران قرار دارد. جاده بسیار زیبایی نیز در این منطقه وجود دارد. همجواری جاده با رودخانه و در سمت دیگر، جنگلی انبوه با درختانی تنومند و بلند و کشیده، زیبایی آن را چند برابر کرده است.

شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران

هتل بجا مانده از رضاخان

در زمان رضا خان، درست با شروع جنگ جهانی دوم، آلمانی ها با شیوه معماری خود، هتلی در این منطقه ساختند، اما این هتل هرگز تکمیل نشد و نیمه ساخته باقی ماند. مردم کلاردشت به آن مهمان خانه خرابه نیز می گویند. این بنای تاریخی، توجه هر مسافر و گردشگری را که دوست دار مسائل فرهنگی و تاریخی است، به خود جلب می کند. همچنین اکثر مسافران، هنگام بازگشت از این سفر زیبا کلوچه ی کاکا و برخی مرباهای خوش طعم و خوشمزه را به عنوان سوغاتی به شهر های خود می برند. از دیگر جاهای دیدنی کلاردشت می توان به این موارد اشاره کرد: جنگل مجل، روستای اجابیت و کاخ سلطنتی رضا خان، پی قلعه و شهرک گلدشت، مکارود، جنگل کلاردشت، چشمه های آب گرم و یخچال های طبیعی کلاردشت. کلاردشت، شهری است با 39 روستا که لاهو که اولین مدرسه به سبک جدید در آن افتتاح شد؛ کردیچال که اولین بانک کلاردشت، قبل از انقلاب و همچنین دومین مدرسه در آن تاسیس گشت؛ رودبارک  و حسن کیف، از مهم ترین روستاهای کلاردشت می باشند. بعد از شکرکوه، قدیمی ترین منطقه، کردیچال است که امروزه جزو کلاردشت شمالی محسوب می شود.

چگونه به کلاردشت برویم؟

از دو جاده مختلف می توان به کلاردشت سفر کرد. در 25 کیلومتری جنوب جاده چالوس به سمت مرزن آباد، یک مسیر ٢٠ کیلومتری را که از میان تپه های زیبا می گذرد، رد می کنیم تا به کلاردشت برسیم. از جاده عباس آباد به کلاردشت که جاده ی کنار خزر می باشد نیز می توان به سمت کلاردشت حرکت کرد. یک جاده ی 25 کیلومتری که از بین جنگل رد می شود و بین چالوس و تنکابن قرار گرفته و به غرب منطقه منتهی می شود.

شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران

منبع : همگردی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلاردشت شهر بهشتی شمالی ، راهنمای سفر به کلاردشت در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..