تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلوگیری از بیماریهای قلبی با مصرف بادام زمینی

جلوگیری از بیماریهای قلبی با مصرف بادام زمینی

نتایج آزمایش دانشمندان نشان میدهد این پروتئین به بهبود عملکرد قلب کمک کرده و مانع از اختلالات و بیماریهای قلبی می شود.

بسیاری افراد تصور می کنند بادام زمینی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب فقط برای کودکان مفید است در صورتی که فواید خاص آن برای بزرگسالان نیز مورد تایید قرار گرفته است.

جلوگیری از بیماریهای قلبی با مصرف بادام زمینی

محققان تعدادی از افراد را به چهار گروه تقسیم کرده اند و برای مدت شش ماه برنامه غذایی خاصی به هر گروه دادند. در تمامی گروهها این برنامه غذایی شامل مقادیر نسبتا مشابهی از هیدرات کربن- پروتئین و چربی بود.

در سه گروه از چهار گروه به ترتیب روغن بادام زمینی – آرد بادام زمینی و بادام زمینی بدون پوست در برنامه غذایی داوطلبین وجود داشت.

پس ازشش ماه در سه گروهی که ترکیبات بادام زمینی را مصرف کرده بودند کلسترول ” بد ” به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود و کلسترول خوب نیز تقریباً ثابت مانده بود.

نتایج این تحقیقات همچنین نشان می داد که مصرف بادام زمینی در میان مبتلایان به دیابت که بیشتر در معرض بیماریهای قلبی هستند نیز احتمال بروز بیماری را تا 25 درصد کاهش داده است.

جلوگیری از بیماریهای قلبی با مصرف بادام زمینی

بادام زمینی موجب افزایش سلامت قلب و عروق می‌شود. بادام زمینی با محتوای بالای چربی برای یک زندگی سالم و طولانی و همچنین کاهش خطر مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی بسیار مناسب است.

مصرف پنج بار یا بیشتر بادام زمینی در هفته، می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را به اندازه 27 درصد کاهش دهد، و خوردن چند تعداد بادام زمینی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را به نصف کاهش دهد.

مواد مغذی در آجیل مانند اسیدهای چرب غیراشباع، پروتئین با کیفیت بالا، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد گیاهی ممکن است خواص محافظتی از قلب، ضد سرطانی، ضد التهاب و خواص آنتی اکسیدانی داشته باشد.

خوردن بادام زمینی در یک وعده غذایی، اثر محافظتی مثبت در عملکرد عروق بعد از خوردن غذا با چربی بالا دارد. اختلالات عروقی یکی از علل تصلب شرایین، تشکیل پلاک و ضایعات است که می‌تواند به بیماری عروق کرونر قلب منجر شود.

افرادی که بیش از دو بار در هفته بادام زمینی مصرف کنند، در معرض خطر پایین‌تر بیماری عروق کرونر قلب هستند. ارتباطی بین مصرف بادام زمینی و کاهش خطر مرگ ناشی از حمله قلبی وجود دارد.

جلوگیری از بیماریهای قلبی با مصرف بادام زمینی

با توجه به این یافته‌ها، مصرف بادام زمینی می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی عروقی را 23 تا 28 درصد کاهش دهد.

به این معنی است که بادام زمینی حاوی کمتر از 4 گرم چربی اشباع، بدون چربی ترانس، کلسترول کم، 140 میلی‌گرم سدیم و 10 درصد فیبر یا پروتئین است.

به گزارش انجمن قلب آمریکا، باید حداقل چهار فنجان بادام زمینی در یک هفته خورده شود. یک وعده برابر با یک مشت کوچک یا 1.5 اونس آجیل، یا دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی است.

منبع: ایران ناز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلوگیری از بیماریهای قلبی با مصرف بادام زمینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..