تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه گز پسته ای (آموزش طرز تهیه به صورت آسان در منزل)

گز پسته ای یکی از گزهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین گزها می باشد. طرز تهیه گز پسته ای آسان است و در منزل هم می توانید این خوراکی خاص را تهیه کنید و در وعده های عصرانه پاییزی و زمستانی آن را به همراه یک چای خوشمزه میل کنید و لذت ببرید.

آموزش طرز تهیه گز پسته ای خوشمزه

همیشه برای تهیه گز نیاز نیست به شهر اصفهان سفر کنید و می توانید خودتان این خوراکی را منزل تهیه کنید. هر وقت که هوس گز کردید خودتان با خواندن این مطلب دست به کار شوید و گز پسته ای خوشمزه را تهیه کنید.

گز جزو شیرینی های خوشمزه است که به دو شکل آردی و ساده وجود دارد و در ترکیبات آن از نشاسته، روغن، مغز، بادام، پسته و … استفاده می شود. به جای خریدن ان از فروشگاه (که ممکن است به مواد شیمایی و نگهدارنده آغشته شده باشد)، پیشنهاد می کنیم که خودتان آن را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم ۱ پیمانه آب ۵ عدد سفیده تخم مرغ ۱ قاشق سوپ خوری گلاب ۲۵۰ گرم شکر ۳۰۰ گرم بادکا ۱۵۰ گرم مغز پسته

طرز تهیه گز پسته ای

دستورالعمل تهیه گز پسته ای

در ابتدا در تابه و یا قابلمه ای آب و شکر را بریزید و روی شعله قرار دهید. شربت را هم بزنید تا شکر خوب در آب حل شود. سپسبادکا را به درون این ترکیب بیفزایید. با افزودن بادکا ترکیب درون ظرف پف می کند که برای سر نرفتن آن باید آن را به وسیله قاشق چوبی هم بزنید تا بافت آن کش پیدا کند و شبیه به آبنبات کشی شود.

درمرحله بعد سفیده های تخم مرغ را در همزن بریزید و به صورت مرتب هم بزنید تا ترکیب سفت و یکنواختی ایجاد شود. سپس کمی از شربت (آب، شکر و بادکا) را درون یخ بریزید.

اگر بعد از اضافه کردن شربت به درون آب یخ، شکننده شد مایه را از روی شعله بردارید و مرتب به وسیله قاشق چوبی هم بزنید. گلاب و 2 قاشق از شربت را به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید.

سپس باز سفیده های تخم مرغ را هم بزنید، این کار را می توانید با استفاده از همزن انجام دهید. سپس سفیده های تخم مرغ را در شربت بریزید و 10 دقیقه آن را هم بزنید. ترکیب به دست آمده را روی شعله کم قرار دهید تا خنک نشود (خنک شدن می تواند باعث خراب شدن گز شود).

در این مرحله باز با همزن ترکیب را هم بزنید تا کمی سفت شود. سپس با استفاده از قاشقی چوبی آن را شبیه به هم زدن حلیم گندن، به هم بزنید.

در موقع هم زدن مغز پسته را به آن اضافه کنید و به هم زدن خود ادامه دهید تا چسبندگی را از دست بدهد. کمی از مواد گز را جدا کنید و مطابق سلیقه خود آن را شکل دهید و کمی روی آن را آرد بپاشید. گزها را در ظرفی مناسب بچینید و با وانیل، پودر پسته و … تزیین کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه گز پسته ای (آموزش طرز تهیه به صورت آسان در منزل)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..