تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس تعزیرات: قاچاق دارو در کشور 5 / 1 میلیارد دلار در سال است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علیرضا جمشیدی روز دوشنبه در حاشیه همایش ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در جمع خبرنگاران در مورد گردش مالی قاچاق دارو اظهار کرد: براساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع به گردش سالانه قاچاق مربوط می شود .
وی در ادامه گفت: طبق آمارهای اعلام شده پنج درصد داروهای موجود در کشور را داروهای قاچاق تشکیل می‌دهد اما با توجه به اینکه بحث سلامت مردم مطرح است، این رقم نیز زیاد است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درمورد مقابله با شبکه توزیع داروی قاچاق در ناصرخسرو گفت: طرح سازمان تعزیرات در منطقه ناصرخسرو به قوت خود پابرجاست و به زودی در بخش‌های دیگری ورود می‌کنیم و قطعا دولت نیز حمایت می‌کند.
جمشیدی درباره مبادی اصلی قاچاق دارو اظهار کرد: مبدأ قاچاق دارو، کشورهای مختلف اروپایی است که بخش عمده آن از مبادی رسمی به داخل کشور قاچاق می‌شود.
وی با بیان اینکه بخشی از قاچاق دارو از طریق گمرک وارد کشور می‌شود در عین حال اظهار کرد که آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما داروی قاچاق از طریق مبادی مختلف مانند فرودگاه‌ها و کوله‌برها و گمرک قاچاق انجام می‌شود.
رئیس سازمان تعزیرات درباره وضعیت قاچاق دارو در سال 95 گفت: وضعیت نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر است و موضوع مبارزه با قاچاق دارو با قوت بیشتری در حال پیگیری است اما همچنان نسبت به حجم قاچاقی که وارد کشور می‌شود راه طولانی و سختی در پیش داریم تا بتوانیم قاچاق دارو را کنترل کنیم.
نخستین همایش ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد، همزمان با روز جهانی مقابله با فساد (٩دسامبر) با حضور مسئولان و متولیان مقابله با فساد، معاونین غذا و دارو، مدیران بازرسی و حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی مناطق کشور در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو برگزار شد.
اجتمام**٣٢٢٩**1776
خبرنگار: حنانه شفیعی**انتشاردهنده:لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس تعزیرات: قاچاق دارو در کشور 5 / 1 میلیارد دلار در سال است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..