تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه خورش آلو اسفناج خورش خوشمزه و سنتی ایرانی

آموزش طرز تهیه خورش آلو اسفناج

خورش آلو اسفناج یکی از خورش های بسیار لذیذ و اصیل سنتی ایرانی است که می توانید آن را با مرغ و گوشت تهیه کنید و در این بخش هم طری تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت را آماده کرده ایم.

مواد لازم گوشت خورشی 300 گرم آلو خورشی 10 تا 12 عدد اسفناج خام 500 گرم پیاز داغ 2 قاشق غذاخوری نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

طرز تهیه برای تهیه خورش آلو اسفناج در ابتدا گوشت را بپزید و می توانید از گوشت گوساله و گوشت گوسفند برای این خورش خوشمزه استفاده کنید. گوشت را به تکه های خورشی خرد کنید و با پیاز داغ، مقداری روغن و زردچوبه درون قابلمه بریزید. سپس با حرارت متوسط گوشت را تفت دهید تا رنگ آن تغییر پیدا کند. حالا در حدود 2 لیوان آب را به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت به آرامی با حرارت ملایم پخته شود. تا وقتی که گوشت پخته می شود اسفناج هایی که خرد کرده ایم را درون قابلمه می ریزیم و بر روی حرارت متوسط قرار میدهیم تا اسفناج ها حجمشان را از دست بدهند و نرم شوند. اسفناج خیلی زود پخته می شود و نرم می شود و باید بگذاریم که آب اضافی آنها بروید و سپس کمی روغن، نمک و آلوهایی که حدود 2 ساعت خیس کرده بودیم را به آنها اضافه می کنیم. آلو را می توانید طبق ذائقه ای که دارید به صورت ترش و ملس انتخاب کنید. حالا اسفناج و آلو را با مقداری روغن سرخ کنید تا مزه دار شوند و آب اسفناج هم کامل برود ولی باید دقت کنید که بیش از حد آنها را سرخ نکنید زیرا اسفناج تلخ می شود. هنگامی که گوشت خوب پخته شده اسفناج و آلو را به آن اضافه می کنیم. خورش را هم می زنیم و نمک، فلفل و یا هر ادویه دیگری که دلخواه شماست را اضافه می کنید. حالا باید اجازه دهید که خورش خوب جا بیفتد و دارای غلظت مناسب شود. خورش دیگر آماده سرو کردن می باشد و می توانید از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

امیدواریم که این خورش اصیل ایرانی مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از طعم عالی آن لذت برده باشید در ادامه دستور و طرز تهیه چند خورش خوشمزه دیگر را می توانید بخوانید و در منزل تهیه کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه خورش آلو اسفناج خورش خوشمزه و سنتی ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..