تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشروی ارتش سوریه در مناطق شرقی حلب

کد خبر: ۴۴۰۱۰۳

۲۱  بازدید

خبرگزاری میزان: ارتش سوریه در ادامه عملیات گسترده خود در حلب موفق به بازپس گیری مناطق راهبردی در مناطق شرقی حلب شده است.

تروریست‌های موسوم به فتح حلب و جیش‌الفتح طی 24 ساعت گذشته هدف آتش سنگین توپخانه ارتش سوریه قرار گرفتند.

در پی آزادسازی محله الاصیله و هلاکت 15 نفر از تروریست‌ها، نیروهای ارتش پیشروی خود را به سمت محله جالوم ادامه داده‌اند.

با ورود به محله جالوم نیروهای ارتش موفق به آزادسازی نیمی از این محله شدند و حمله شدیدی را علیه تروریست‌های فتح حلب آغاز کرده و آنان را از محله جالوم بیرون راندند.

بعد از آزادسازی بافت قدیمی حلب نیروهای ارتش سوریه در منطقه راهبردی شیخ سعید نیز عملیاتی را علیه تروریست‌ها در این منطقه آغاز کردند.

بنا به اعلام منابع خبری در حال حاضر کنترل کامل منطقه شیخ سعید در دست نیروهای ارتش است و تروریست‌های جیش‌الفتح از این منطقه به طور کامل عقب نشینی کرده‌اند.

با آزادسازی منطقه شیخ سعید واحدهای عملیاتی ارتش توجه خود را به پیشروی به سمت محله سکالیه و بوستان القصیر متمرکز کرده‌اند که گفته می‌شود از آخرین مواضع تروریست‌ها رد منطقه شرق حلب است.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در ادامه پاکسازی محلات جنوبی در شرق حلب توانستند پس از درگیری‌های سنگین، تروریست‌ها را از محله «باب المقام» عقب برانند.

نیروهای ارتش و متحدان آنها پس از تثبیت مواضع خود در مناطق آزاد شده، به سوی محله‌های «الکلاسه» و «الفردوس» در محور غربی و محله «کرم الدعدع» در جنوب پیشروی می‌کنند.

واحدهای عملیاتی ارتش سوریه در استان درعا نیز عملیاتی را علیه تروریست‌ها در روز شنبه انجام داده و موفق شدند کنترل منطقه الفقیه را در دست بگیرند.

پس از کنترل کامل منطقه الفقیه، نیروهای ارتش عملیاتی را برای ایجاد امنیت در اطراف جاده مواصلاتی دو شهر شیخ مسکین و السنامین آغاز کردند.

پیش از این نیز اعلام شده است که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حلب همچنان به پیشروی های خود ادامه می دهند به طوریکه بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه ارتش سوریه اکنون 93 درصد شهر راهبردی حلب را در کنترل خود دارد و سازمان دفاعی گروهک های تروریستی دراین شهر را  کاملا در هم شکسته است.

در همین حال «رسانه جنگ سوریه» نیز در خصوص پیشروی های تازه ارتش سوریه درحلب گزارش داد که ارتش سوریه پیشروی قابل ملاحظه ای در منطقه «باب المقام» نزدیک به بافت قدیمی شهر حلب داشته و موفق شده که کنترل چندین ساختمان را به دست بگیرد و همچنین شماری از عناصر تروریستی در این منطقه را به هلاکت برساند.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز روز شنبه اعلام کرد که مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس در سوریه در دو روز گذشته موفق شده است تا 50 هزار غیرنظامی را از شرق حلب خارج کند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در سخنان روز شنبه خود تأکید کرد: خروج غیرنظامیان از طریق کردیورهای بشردوستانه صورت می‌گیرد که به وسیله مسکو و دمشق سازماندهی شده است.

خروج غیرنظامیان از شرق حلب در حالی صورت می‌گیرد که بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، مسکو در مورد عدم حمله به غیرنظامیان در کریدورها و همچنین ایجاد تحریک، به تروریست‌ها و مخالفان به اصطلاح میانه رو هشدار داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشروی ارتش سوریه در مناطق شرقی حلب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..