تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جانشینی برای غیبت کبری ولی عصر (عج) وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین گواهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شخص و یا اشخاصی برای جانشینی در دوره غیبت کبری حضرت حجت (عج) وجود ندارد، جزء علمای هر عصر و حکومت اسلامی.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون جانشینی ولی عصر(عج) در غیبت کبری ایشان گفت: در دوران امامت امام حسن عسکری(ع) دستان پلیدی بر این بودند که به نحوی با شهادت ایشان به امامت معصومین بزرگوار پایان ببخشند، اما بنا به مصلحت خدای باری تعالی شخصیتی مانند امام مهدی(عج) در شرایط غیبت به دنیا آمدند. حتی تولد حضرت نیز مخفیانه انجام گرفت به نحوی که هیچ کسی از بارداری حضرت نرجس خاتون(س) مطلع نشده بود و تا زمان شهادت امام حسن عسکری(ع) از وجود نازنین حضرت حجت(عج) پرده برداری صورت نگرفت، تا زمانی که این بزرگوار در مراسم عزا و دفن پدر عزیزاشان حضور پیدا کردند و به جای جعفر کذاب برای پدر به نماز ایستادند.

وی در ادامه با بیان اینکه در غیبت کبری جانشینی مشخص برای امام زمان (عج) نداریم بیان کرد: دوران امامت حضرت پس از شهادت پدر بزرگوارش پس پرده غیبت صغری آغاز شد و در طی این زمان 4 نفر به عنوان نمایندگانی از سوی ولی عصر (عج) مشخص شده بود اما در طی دوران غیبت کبری شخص و یا اشخاصی تعیین نشده است، بلکه علمای هر عصر بنا به شرایط علوم فقهی و قرآنی، زمام امور را در طی این سالها به دست گرفته اند و براساس آیات قرآن، احادیث و روایات ائمه معصومین سکاندار هدایت مردم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی افزود: همچنین در دهه های اخیر امام راحل با تفکرات اسلامی و تکیه بر علوم قرآنی عصر و قرن اسلامی را در حکومت اسلامی زنده کردند تا همکنون که مبنی بر انتخاب ها و توانمندی ها از سوی خبرگان حکومتی فردی دارای توانمندی اداره امور به عنوان ولی فقیه معرفی شد.

 وی تاکید کرد: اخیرا در فضاهای مجازی اشخاص حقیقی و حقوقی درخصوص نزدیک بودن ظهور حضرت مهدی (عج) فرضیه هایی را مطرح می کنند، ما می گویم چناچه ولی عصر (عج) هم ظهور کرد، آیا ما آمادگی پا در رکاب بودن و پذیرش ایشان را داریم؟ در تمام سالهای غیبت کبری حکومت اسلامی دستخوش حوادث، تغییرات و توطئه دشمنان شده است، اما وظیفه سنگین ما بر حفظ و حمایت از عصاره و خلاصه ولی عصر عج ولی فقیه است  تا پرچم ولایت را به دست امام مهدی (عج) برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی در پایان با بیان روایتی از حضرت حجت (عج) خاطرنشان کرد: نشانه های آخر الزمان ظهور حضرت(عج) فراوان است و شاید صدها نشانه در کتب تاریخی و روایی ما مطرح شده باشد، امام صادق (ع) می فرمایند:« آخر الزمان 50 علامت دارد»، 50 نشانه ای که ما امروزه ما با ظلم، جنگ، خونریزی، فسادهای اخلاقی و نادیده گرفتن حقوق مستضعفین می بینیم  در دنیا فراگیر شده است. اما با این اوصاف هیچ عهدی تا امروز نتوانسته مشخصا نزدیکی ظهور را بیان کند و خوده ولی عصر (عج) می فرمایند:«من هم نمی دانم که کی ظهور می کنم.»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جانشینی برای غیبت کبری ولی عصر (عج) وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..