تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا اخراج روسیه از المپیک را خواستار شد

به گزارش ایرنا، ترویس تایگارت رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا با طرح ادعای استفاده سازمان یافته از داروهای نیروزا بین ورزشکاران روسی خواستار اخراج این کشور از کمیته بین المللی المپیک شد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه به نقل از تایگارت نوشت: گزارش رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) به تمامی پرسش ها در باره ورزش روسیه پاسخ می دهد.
ریچارد مک لارن رئیس کمیسیون تحقیقات مستقل آژانس مبارزه با مواد نیروزا (وادا) روز جمعه اعلام کرد: بیش از یکهزار ورزشکار روس از حدود 30 رشته درگیر مساله تغییر نمونه های آزمایشگاهی برای تحقیق در باره دوپینگ هستند.
بنا به اطلاعات انتشار یافته، باز بودن در ظروف حاوی نمونه های آزمایشگاهی، خراشیدگی درون ظرف ها، وجود لکه ها و نامعلوم بودن وضع دی.ان.ای از دلایل تغییر نمونه های ورزشکاران روس محسوب می شود.
تایگارت رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا گفته است که طرف روسی مجبور به پذیرش این گزارش و شواهد ارائه شده است.
وی معتقد است، کمیته بین المللی المپیک باید در فصل تابستان پیش از برگزاری بازی های المپیک ریو با این اقدام برخورد می کرد و پیام صریح می داد که سیاست مقابله با دوپینگ و حمایت از ورزشکاران پاک سخنی توخالی نیست و عملی می شود.
مقام آمریکایی ادامه داد: کمیته بین المللی المپیک اکنون نیز فرصت دارد و می تواند روسیه را از این کمیته به صورت موقت اخراج کند و تا زمانی که نظام خود را اصلاح نکند، میزبان هیچ مسابقه بین المللی نباشد.
همزمان با اتهام های مطرح شده علیه روسیه در این زمینه، اسناد به دست آمده از وادا در نتیجه حمله های هکری، حاکی از استفاده گسترده ورزشکاران آمریکایی از داروهای نیروزا با مجوز این سازمان بین المللی است.
مقام های روس در برابر گزارش مک لارن رئیس وادا واکنش نشان داده و آن را غیرواقعی و حاوی اطلاعات نادرست خوانده اند.
ویتالی موتکو معاون نخست وزیر روسیه هدف اتهام مطرح شده مبنی بر اینکه بیش از 1000 ورزشکار روس درگیر دوپینگ هستند را انزوای ورزش این کشور اعلام کرد.
روسیه یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی جهان در رشته های مختلف ورزشی در سال جاری شاهد محرومیت کامل سه تیم پرافتخار دو ومیدانی زنان و مردان و وزنه برداری از حضور در رقابت های ریو 2016 و همچنین ممنوعیت کامل شرکت ورزشکاران پارالمپیکی در رقابت های برزیل به اتهام استفاده گسترده از مواد نیروزا بود.
روسیه پیشتر نیز با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران این کشور مبنی بر استفاده از مواد نیروزا و اعلام محرومیت های پیاپی یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است، ولی در باره آنها اقدامی نمی شود.
اروپام * 391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا اخراج روسیه از المپیک را خواستار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..