تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جواب رد به نقش فرح جرات می‌خواهد/ اگر مجدد این نقش به من پیشنهاد شود، نخواهم پذیرفت

جواب رد به نقش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ساغر عزیزی بازیگر نقش "فرح" که پیش از این در آثار تاریخی چون تبریز در مه، سال‌های مشروطه، عزت الدوله همسر امیرکبیر ایفای نقش کرده و اینبار او را با نقش متفاوت‌تر در قاب تلویزیون می‌بینیم نقشی که مخاطبان بسیاری با آن خاطره دارند و این نکته سنجی و نظرات مثبت و منفی بینندگان می‌تواند به شدت بازیگر را در حین بازی با حساسیت‌هایی رو به رو کند اما این بازیگر با قدرت هرچه تمام‌تر و پشت سر گذاشتن سه سال و تحمل سختی‌های بیشمار کاری در این نقش حضور یافت.


در این سریال به آشنایی شاه و فرح، ازدواج آن دو، تولد فرزندان ، تاج‌گذاری و مراسم‌های مختلف، نقش فرح در مناسبات سیاسی و اجتماعی درباره اقداماتی که او منشاء اصلی آنها بود همانند جشن‌های دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی و جشن هنر شیراز که البته اعتراضات گسترده‌ای را نیز در پی داشت، همچنین بناهای فرهنگی که او پایه‌گذار آنها بود تا فرار شاه و فرح از ایران، فصل آمریکا و قاهره تا زمان مرگ شاه به طور گسترده پرداخته می‌شود.


 ما هم گفتگویی با این بازیگر داشتیم که در ادامه شاهد آن خواهید بود:

 شما قبل از بازی در این سریال تجربه بازی در آثار تاریخی را داشتید از انتخاب شدنتان برای این نقش بگویید و اینکه از بین چند بازیگر برای این نقش گزینش شدید؟

یکی از روزهای فیلمبرداری «تبریز در مه» با وجود اینکه آن روز بازی نداشتم برای دیدن دوستان سرصحنه حاضر شدم و چون یک پالتو پوست قهوه‌ای بر تن داشتم کارگردان به همراه همکارانی که در صحنه حضور داشتند متفق القول اعلام کردند که من با این فیزیک و نوع پوشش شباهت زیادی با فرح دیبا دارم. بعدها محمدرضا ورزی عنوان کرد که در حال نگارش مجموعه‌ای است و من را برای نقش همسر محمدرضا پهلوی مناسب می‌داند، بعد از گذشت چند ماه زمانیکه من برای بازی در سریال «یلدا» در شاهرود به سر می‌بردم با من تماس گرفته شد که برای تست گریم این نقش به تهران بیایم. تست گریم انجام شد و با توجه به گستردگی کار مطمئن نبودم که انتخاب نهایی برای این کاراکتر باشم اما بعد از مدتی کارگردان اعلام کرد که برای عقد قرار داد به دفتر آقای لدنی بروم و به این ترتیب بازی من در «معمای شاه» در نقش فرح پهلوی آغاز شد.

برای دیگر بازیگران کاندیدا شده برای این نقش باید بگویم که حرف‌های بسیاری در این زمینه شنیدم که نمی‌دانم چقدر می‌تواند صحت داشته باشد اما آقای ورزی معتقد است که به جز من تنها از "مهشید افشار زاده" تست گریم گرفتند.

برای اینکه بتوانید با زوایای تاریخی این نقش آشنا شوید و بتوانید آن را به تصویر بکشید از چه راهکار هایی استفاده کردید؟

با وجود اینکه اهل سیاست نیستم و هرگز علاقه‌ای به این مسیر ندارم اما برای نزدیک شدن به نقشم مطالعات بسیاری کردم و اطلاعات تاریخی‌ام را ارتقا دادم و به پیشنهاد کارگردان کتاب «دخترم فرح» را مطالعه کردم.

از 12 ساعت گریمی که بر روی صورت شما انجام می‌شد بگویید و اینکه چقدر در روند بازی شما تاثیر داشت؟
گریم که به شدت عالی بود، اما تحمل آن 12 ساعت و تراشیدن بخشی از موهایم برایم دردآور بود. از لاتکس‌هایی که روی صورتم انجام می‌دادند و سنجاق‌های مویی بسیاری که برای نگه داشتن کلاه مویی روی سرم می‌زدند گرفته تا لباس، تاج و غیره بسیار خسته‌ام می‌کرد اما در نهایت ارزشی که این سریال برایم داشت قدری این سختی را کاهش می‌داد.

اگر بار دیگر این نقش به شما پیشهاد شود می‌پذیرید؟

با خنده می‌گوید: نه اصلا، بخاطر سختی‌هایی که گریم این کار داشت اصلا نمی‌پذیرم اما کم پیش می‌آید که بازیگری به چنین پیشنهادهایی جواب رد بدهد و واقعا نپذیرفتنش جرات می‌خواهد.

چقدر قدرت "فرح" برایتان لذت بخش بود؟

قدرت کاذبی که چنین شخصیت‌هایی دارند بسیار آزار دهندس، قدرتی که پوچ است و به سرعت زیر پای آدم را خالی می‌کند اما در ابتدای ایفای این نقش این قدرت به شدت روی شخصیتم تاثیرات منفی گذاشت. ‌فکر کنید سر صحنه با چنین قدرتی مواجه می‌شوید و در آن نقش فرو می‌روید و در پایان باید بشوید ساغر عزیزی و رفتاری بدور از قدرت یک ملکه که این تفکیک کردن بسیار سخت و دور شدن از آن شخصیت دشوار است و زمان می‌طلبد و البته صبوری اطرافیان.

با توجه به نقش و حساسیت هایی که برای شما به عنوان بازیگر داشت، چطور شد پذیرفتید در این نقش ایفای نقش کنید و دشوارترین سکانس که در این سریال با آن مواجه شدید کدام سکانس بود؟

یکی از سکانس‌هایی که به شدت به آن علاقه مندم و در اجرا نیز بسیار زیبا و خلاقانه طراحی شده سکانس تاج‌گذاری است که در آن صحنه تصاویر مستند فرح با پرسوناژ فرح تلفیق می شود اما به قدری لباس و گریم سنگین بود که حرکت کردن را برایم دشوار می‌کرد، اما دشوارترین سکانسی که بسیار سخت و طاقت فرسا بود صحنه فرار شاه و فرح از ایران است که ما همیشه تصاویری که از تلویزیون دیدیم با لبخند فرح همراه بوده و این ری اکشن تماما از غرور فرح نشات می‌گیرد که چنین واکنشی را از خود بروز می دهد. این اتفاق باید در گریم اجرا می شد که "شهرام خلج" و "ورزی" از من خواستن که یک شب تمام نخوابم و گریه کنم تا گریم روی صورتم جواب دهد اما با وجود اینکه من این کار را انجام دادم، گریم جواب نداد و من یک شب دیگر را بدین شکل گذروندم تا آن چیزی شد که دوستان می‌خواستن و آن پف صورتی که مد نظر بود شکل گرفت.

چه بازخوردهایی تا به امروز از مردم گرفتید؟

در ابتدا واکنش های بسیار بدی از مردم گرفتم اما در ادامه قدری این واکنش‌ها فروکش کرد و مردم با دید بازتری نسبت به نقشم نظر دادند در نهایت باید بگویم این سریال برایم خیلی ارزشمند بوده و هست. امیدوارم که مخاطبان هم از دیدن آن لذت ببرند.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

در تئاتر «سه روایت زندگی» به کارگردانی ساعده لرستانی حضور دارم و هر شب از ساعت 19:15 تا 20:15 در سالن کنش معاصر در کنار دوستان خوبی چون بهزاد جوان فر، نازنین کریمی و میثاق زارع ایفای نقش می‌کنم.
 
گفتگو از منا شمسایی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جواب رد به نقش فرح جرات می‌خواهد/ اگر مجدد این نقش به من پیشنهاد شود، نخواهم پذیرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..