تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال

کد خبر: ۴۳۹۶۲۲

۳۶۲  بازدید

این تک‌شاخ که طول آن تا 2.7 متر هم می‌رسد، بیشتر شبیه به عاج یا دندانی است که بیش‌از حد بزرگ شده باشد! این عارضه آن‌قدر بزرگ می‌شود تا از حفره‌ای در پیشانی نهنگ سر برمی‌آورد.

وبسایت مشرق: نهنگ دریایی قطب شمال که ناروال نیز نامیده می‌شود، گونه منحصربه‌فردی از نهنگ‌هاست که شاخ دارد.

این تک‌شاخ که طول آن تا 2.7 متر هم می‌رسد، بیشتر شبیه به عاج یا دندانی است که بیش‌از حد بزرگ شده باشد! این عارضه آن‌قدر بزرگ می‌شود تا از حفره‌ای در پیشانی نهنگ سر برمی‌آورد. ناروال‌ها از این تک‌شاخ برای زورآزمایی با یکدیگر استفاده می‌کنند، اما به‌نظر نمی‌رسد این تک شاخ برای مقاصد تکاملی ایجاد شده باشد.

 
نهنگ‌ها جزو پستانداران هستند و برای تنفس باید هوا استنشاق کنند، بنابراین نمی‌توانند همیشه زیر آب شنا کنند و حتما باید به سطح آب بیایند. اما حرکت کوه‌های یخ بعضی وقت‌ها مسیر دسترسی به آب‌های آزاد را می‌بندد و ناروال‌ها به دام می‌افتند. اگر شانس با ناروال‌ها یار باشد، یخ‌ها کنار می‌روند و راه دوباره باز می‌شود، اما اگر این اتفاق نیفتد و تک‌روزنه‌های دسترسی به هوای آزاد هم بسته شود، نهنگ‌ها مجبورند از زیر یخ‌ها آن‌قدر شنا کنند تا بتوانند به آب‌های آزاد راه یابند، بعضی وقت‌ها هم ممکن است از این شنای زیرآبی جان سالم به در نبرند و برخی از آنها خفه شوند.

نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال  نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نهنگ‌های شاخ‌دار قطب شمال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..