تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ايوبی: آرامش امروز سينما حاصل تلاش سينماگران و مديران است/ معرفی برگزيدگان جشنواره

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه جشنواره سینما حقیقت در حوزه هنری در حال برگزاري است.

این مراسم با سرود ملی آغاز و تیزر جشنواره پخش شد. سپس قطعه‌ای با نوای پیانو نواخته شد.

در آغاز سخنرانی‌ها مهدی طباطبایی نژاد به روی صحنه آمد و بعد از سلام و خوشامدگويي گفت: امیدوارم که سفر مهمانان خارجی با خاطرات خوش همراه باشد. سینما حقیقت دومین دهه‌اش را طوری آغاز می کند که دیگر منزوی نیست و این مهم مدیون خلاقیت مستندسازان است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا آینه ای زلال از ایران بزرگ باشیم و به همه مستند سازانی که جایزه می گیرند، تبريک گفته و از کسانی که آثارشان پذیرفته نشد نیز، به خاطر همتشان قدردانی میکنم.

سپس آکاردئون توسط مهرداد مهدوی نواخته شد.

فرید فرخنده کیش، مدیر عامل انجمن سینماي جوان و صراف مدیر عامل فیلم نت و حسن ترابی برای اهدا جوایز به روی صحنه آمدند و جوايز اين بخش را اهدا كردند.

در اين بخش، فیلم هاي «زنانگی»،‌ «دایره متهمین بيستم» جايزه گرفتند. دیپلم افتخار و نشان شبکه مستند تلویزیون به «بزم رزم» به کارگردانی سیدوحید حسینی تعلق گرفت.
 
نوبت به اهداي جایزه هنر و تجربه رسید و هوشنگ گلمکانی و صانعی مقدم به روی صحنه آمدند.

گلمکانی گفت: ضمن سپاس از مستند سازان، هنر و تجربه مایل است که به مستند سازان بگوید که بجز تلاش برای موضوع، برای نوع روایت داستان در فیلم  نیز تلاش کنند.

هيئت داوران در اين بخش، با تقدیر از امید ابراهیمی جایزه خود را به خاطر روایت دشوار به فیلم دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری ساخته بهتاش صناعی ها و مریم مقدم تقدیم کرد.

سپس ایوبی، رییس سازمان سینمایی برای سخنرانی به روی صحنه آمد و گفت: به روزهای هفته وحدت نزدیک می شویم. من مسافر هستم و باید بروم فرودگاه؛ اما پيش از آن بايد به دست اندركاران سینماي مستند دست مریزاد گفت و به مهدی طباطبایی نژاد، که با فضایی خوب مستند را پیش می برد.

من باور دارم مستند ساز از میان پول و شهرت و دیده شدن، مستند سازی را به عنوان یک راه سخت انتخاب کرده است.

وی گفت: این فضای مثبتی که در سینما به وجود آمده است، جدای سینماگران، به علت تلاش مدیران نیز هست. من نمی‌توانم خیلی از مسائل را توضیح دهم. باید سکوت کنیم، برای آنکه سینما رنج کمتری ببیند. اما با اين حال همه بايد براي ارتقاي سطح كيفي سينماي كشورمان تلاش كنيد.

ايوبي در آخر گفت: شما فيلمسازان مستند، چشم بیناي ملت ایران هستید.

سپس از پیشکسوتان سینماي مستند ایران تقدیر شد. ويدئويي از محمد اسلامی پخش شد  و وی به روی صحنه آمد و لوح تقدیر خود را دریافت کرد.

سپس تیزری برای معرفی منوچهر عسگری نسب پخش شد.
 
عسگری نسب به دلیل کسالتی که داشت نتوانست در مراسم حاضر شود و درفولی  برای گرفتن لوح تقدیر او به روی صحنه آمد و از طرف وی یادداشتی را خواند: «باعث افتخار بود که به جشنواره بیایم، اما به دلیل کسالت نمی توانم».

نوبت به اهداي جوايز بخش «خرد و تجربه» رسید و ابتدا داوران این بخش، پدرام اکبری، مجید خالقی سروش و مجید نیک روان معرفی شدند و به روی صحنه آمدند و به غیر از داوران اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی نیز به روی صحنه آمد  و اهداي جوایز این بخش از سومین جایزه آغار شد.

لوح افتخار و مبلغ سه میلیون تومان به سعید بهلولی برای فیلم سايه های تنهایی اهدا شد. در اين بخش جايزه اول به مستند «گاهي بيا» اهدا شد.
 
در بخش شهید آوینی با موضوع مستندهای مقاومت و دفاع مقدس نیز ابتدا داوران یعنی مجید رجبی معمار، علیرضا رضا داد، محمد علی فارسی معرفی شده و به روی صحنه آمدند.
 
حبیب ایل بیگی نیز برای اهداي جوایز این بخش به روی صحنه آمد و جایره مخصوص «مدافعان حرم» با مبلغ هشت میلیون تومان به فیلم «شام آخر» اهدا شد و جایزه دوم با مبلغ شش میلیوت تومان به فیلم «آندو» رسید.
 
محمد مهدی خالقی کارگردان فیلم «پسر» نیز در این بخش جایزه ای هشت میلیون تومانی را کسب کرد .

سپس کلیپ نامزدهای مستند نیمه بلند برای بخش آوینی پخش شد و تندیس شهید آوینی و مبلغ ده میلیون تومان به محمد تقی رحمتی برای فیلم ابوالفضل نیستان اهدا شد.

جایزه شهید آوینی برای بهترین مستند بلند به آرش لاهوتی برای فیلم آبی کمرنگ رسید.

دبیر سینما حقیقت در این بخش جایزه ای ویژه در نظر گرفته بود كه به محمد علی شعبانی کارگردان «انحصار ورثه» رسید.
 
سپس از پروفسور فلینگر، جراحی که رزاق کریمی مستندش را ساخته بود، تقدیر شد و کلیپی از وي پخش شد.

برخي از افرادي که توسط وي مداوا شدند به روی صحنه آمدند تا جایزه فلینگر را که روی صحنه بود به او اهدا کنند.

فلینگر گفت: خیلی خوشحالم که امشب در این مراسم فقط برای شرکت کردن آمده بودم و نمی دانستم که قرار است از من تقدیر شود.
 
وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که دو مریضم را دیدم که سالم هستند و تشکیل خانواده داده اند و بچه دارند.
 
فلينگر اظهار داشت:  آرزو می کنم استفاده از سلاح شیمیایی دوباره تکرار نشود، کسانی که رفتند ديگر نیستند اما آن هایی که می مانند زندگی سختی خواهند داشت. باید دعا کنیم که جلوي این اتفاق گرفته شود.

در بخش بین الملل فیلم «پسین» از کشور ایران جایزه ویژه گرفت.
 
کارگردان این فیلم گفت: دو سال بود که با دوربینم هرجا که پدرم می رفت، می رفتم و فیلمی درباره خودم و پدرم می ساختم. ایشان به من گفت که هیچ گاه فیلمساز نمی شوی و من این جایزه را به پدرم تقدیم می کنم.
 
نماینده سفارت ایتالیا به نمایندگی از کارگردان برای دریافت جایزه فیلم «چیزی که ساحل داشت»  به روی صحنه آمد و جایزه دیگر هم به فیلم «نان و کلوچه» اهدا شد.
 
لوح تقدیر ویژه داوران به محسن استاد علی برای مستند «زنانگی» رسید.
 
استاد علی گفت: از خدا که همیشه همراهم است، تشکر می کنم و از عوامل درجه یک فیلم.

جايزه بهترین فیلم مستند بلند نیز به آرش لاهوتی از ایران رسید.

آرش لاهوتی گفت: از تاجیک و آفریده و سلیم غفوری به خاطر حمایت هایشان تشکر می کنم.
 
دکتر ربیعي، وزیر تعاون که یکی از حامیان جشنواره است به روی صحنه آمد و گفت: امیدورام که دور هم جمع شدن ها و تقدیر شدن ها باعث شود که افراد تشویق و شناخته شوند و بیشتر در این عرصه قدم بردارند.

وی گفت: خیلی از اوقات مستند محروم است، من معتقدم در جامعه، فیلم مستند جایگاه بهتری دارد؛ فکر می کنم مستند دستاورد بیشتری دارد و ما نیازمندیم که مشکلات پنهان شده ای که با مستند نمایش داده می شود را ببینیم.

وی گفت: برخی از این مستند ها روند کارم را برایم مشخص کرده. به خصوص جایی که من کار می کنم، با درد و رنج مردم سر و کار دارد.
 
ربیعي گفت: تلاطم هایی که در لایه های پایین اجتماع هست با مستند به تصویر کشیده می شود. به هر حال من از برگزار کنندگان این جشنواره سپاسگزاری می کنم و دریغم می آید که از اساتید بزرگ سینما مستند یاد نکنم.

وی عنوان کرد: ما امروز به سینماي مستند نیاز داریم.

در بخش بعدي مراسم؛ جوايز بخش پاياني و اصلي جشنواره اهدا شد كه در نهايت جايزه بهترين فيلم جشنواره به مستند «صفر تا سكو» به كارگرداني مهتاب كرامتي تعلق گرفت.

انتهاي پيام/





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ايوبی: آرامش امروز سينما حاصل تلاش سينماگران و مديران است/ معرفی برگزيدگان جشنواره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..