تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمادگی میراث فرهنگی اصفهان برای مشارکت متخصصان ایتالیایی در مرمت سی و سه‌ پل

به گزارش افکارنیوز،

فریدون الهیاری امشب در دیدار با مدیرعامل شرکت  Asarestaro  ایتالیا و رئیس دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به برگزاری سمینار بین‌المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری اظهار داشت: خوشحال هستیم که این سمینار در زمینه همکاری‌های علمی و تخصصی مرمتی و میراثی در اصفهان به همت دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان مرکز مهم تاریخی و فرهنگی ایران است و روابط حوزه میراث فرهنگی با هیئت‌های علمی و تخصصی ایتالیا در حوزه تاریخی پرسابقه است، گفت: امروز نیز شاهد اقدامات فنی متخصصان ایتالیایی در مسجد جامع، چهلستون و عالی قاپو هستیم و امیدواریم که این سمینار زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: تبادل تجربیات و امکان همکاری‌های فنی بیشتر و ارتباط بین بخش آکادمیک با حوزه عملیاتی و اجرایی از مزایای برگزاری سمینار تخصصی و بین‌المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری در اصفهان است.

وی با اشاره به آمادگی میراث فرهنگی اصفهان برای مشارکت متخصصان ایتالیایی در مرمت و پاکسازی سی و سه‌ پل و کلیسای بیت‌اللحم بیان کرد: کلیسای بیت‌اللحم و سی و سه پل در حوزه مرمت و تزئینات از بناهای ارزشمند اصفهان هستند و هدف ما این است که در مرمت این 2 پروژه از آخرین تکنولوژی‌ها و علم روز دنیا در زمینه مرمت بهره‌مند شویم.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: دانشگاه هنر اصفهان که این سمینار را با هدف ایجاد زمینه‌های علمی و تخصصی و تبادل تجربیات برگزار کرده است تا کارشناسان میراث فرهنگی و کارشناسان تخصصی ایتالیا و بخش آکادمیک مرمت دانشگاه در این بحث دخیل باشند.

مصطفی کیایی تصریح کرد: پیرو صحبت‌های مطرح شده با طالبیان معاون میراث فرهنگی، قصد داریم پروژه مرمت و پاکسازی کلیسای تاریخی بیت‌اللحم و سی و سه پل با همکاری شرکت Asarestaro  ایتالیا انجام شود که با توجه به دانش متخصصان ایتالیایی، طرف قرارداد این پروژه میراث فرهنگی و شرکت‌های تخصصی این کشور هستند و موضوع قرارداد درباره مطالعات و تحقیقات و ارائه رارهکار برای بازسازی و احیای این ابنیه بوده و دانشگاه هنر اصفهان نیز می‌خواهد بهره برداری علمی و تکنولوژی در این زمینه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت  Asarestaro  ایتالیا نیز بیان کرد: شرکت  Asarestaro در زمینه مرمت، برنامه ریزی و شناسایی، مواد و تجهیزات و ابزارهای مرمتی فعالیت‌ می‌کند و همه جنبه‌های مرتبط با بحث مرمت را پوشش می‌دهد.

الکساندر زنینی با بیان اینکه شرکت Asarestaro  از همکاری‌های بین‌المللی در زمینه مرمت پشتیبانی و حمایت می‌کند، افزود: یک کمیته علمی درون شرکت مستقر است که این کمیته از علم دانشگاه ها و مراکز تعلیم و توسعه استفاده می‌کند و سازمان‌های تحقیقاتی و برخی از اعضای دانشگاه به صورت افتخاری با این شرکت همکاری دارند.

وی درباره پیشنهاد همکاری میراث فرهنگی برای حضور متخصصان ایتالیایی در مرمت و پاکسازی سی و سه پل و کلیسای بیت‌اللحم بیان کرد: این پیشنهادات از 2 جنبه برای ما مهم است یکی از نظر اینکه سی و سه پل برای شهر اصفهان و کلیسا برای ایتالیا مهم است و برای ما جالب است که این پروژه می‌تواند شرکای مختلفی را کنار هم قرار دهد و اگر بودجه دولتی هم وجود داشته باشد علاوه بر این 2 طرح می‌توان این همکاری را به پروژه‌های دیگر نیز تعمیم دهیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمادگی میراث فرهنگی اصفهان برای مشارکت متخصصان ایتالیایی در مرمت سی و سه‌ پل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..