تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برداشت 36 تن زعفران از مزارع تربت حیدریه

36 تن محصول زعفران از سطح ۸ هزار و 400 هکتار کشتزارهای شهرستان تربت حیدریه برداشت شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: امسال پیش بینی می شد 40 تن زعفران از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود که با توجه به سرمای شدید هوا و یخبندان اوایل آذر، 4 تن از میزان برداشت کاسته شد.

محمد کریمی فرزقی افزود: کشاورزان مناطق سردسیر مانند رخ و کدکن به علت افزایش طول دوره شکوفایی گل زعفران، محصول بیشتری برداشت کردند و در مقابل در مناطق گرمسیر چون زاوه و دولت آباد زعفران کمتری برداشت شد.

وی گفت: از مجموع 70 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خراسان رضوی، ۸ هزار هکتار معادل 12 درصد مربوط به شهرستان تربت حیدریه است.

کریمی فرزقی افزود: در خراسان رضوی 117 هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان 14 تا 15 هزار خانوار در تربت حیدریه به این کار اشتغال دارند.

وی گفت : هم اکنون به ازای هر هکتار زمین زعفران، 220 نفر روز مشغول کار هستند که در کل 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و 2 تا سه برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم به دست می آید.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: میانگین تولید زعفران در استان ۴ کیلوگرم در هکتار و این رقم در تربت حیدریه 4کیلو و 200 گرم است که میزان تولید سالیانه آن در این شهرستان به 32 تن زعفران خشک می رسد.

انتهای پیام// ا ه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برداشت 36 تن زعفران از مزارع تربت حیدریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..