تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح جامع زعفران هنوز به سرانجامی نرسیده

به گزارش افکارنیوز،

غلامحسین شافعی اظهار داشت: باید برای فرآوری زعفران اقداماتی را در دستور کار قرار داد چراکه علاوه بر مصارف خوراکی، دارویی و بهداشتی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود که باید بتوان از آن‌ها هم استفاده کرد. 

وی زعفران را فخر صادرات خراسان‌رضوی دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این محصول با مرغوب‌ترین کیفیت در خراسان‌رضوی کشت می‌شود، اما شاهد هستیم بدون فرآوری و تولید محصولات جانبی از آن به کشورهای دیگر ارسال شده و سایر کشورها از مزایای آن‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: باید بتوان اجزای این محصول را تجزیه کرده و از آن در مصارف مختلف استفاده کرد که شاهد هستیم این اتفاق نمی‌افتد.

شافعی تأکید کرد: طرح جامع زعفران که از دولت قبلی باقی‌مانده است هنوز به سرانجامی نرسیده و با اینکه زعفران اقتصادی‌ترین محصول کشاورزی در خراسان رضوی هنوز نظارت درستی روی امورات آن انجام نشده و شاهد هستیم بازار آن را نیز دلال‌ها کنترل می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین با وجود بحران آبی که در خراسان رضوی وجود دارد بهترین محصول برای کشت زعفران بوده و باید برای انجام بهتر فرآیندهای آن اقدامات بهتری را انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران  افزود: وجود زعفران در سبد صادراتی خراسان رضوی سرانه صادراتی استان را افزایش داده اما نسبت به سایر محصولات به آن توجهی نشده و باید بتوان در مورد فرآوری آن برای افزایش ارزش افزوده تولیدی از آن استفاده کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح جامع زعفران هنوز به سرانجامی نرسیده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..