تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرارداد کار و رسید سفید امضا جرم است

جامعه > مشکلات مردم - هرگاه کارفرما از سفید امضای مذکور برخلاف توافقی که با کارگر داشته است سوء استفاده کرده و مطالبی را برخلاف توافق و به ضرر کارگر در آن درج کند، در صورت تحقق سایر شرایط مذکور در ماده 673 قانون صدرالذکر و از جمله احراز رکن معنوی بزه، مطابق قانون، قابل مجازات کیفری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: كار فرمايی به منظور جلوگيری از ادعای بعدی كارگر فرم هاي مربوط به قراردادهای كار ( يا تسويه حساب و رسيد دريافت نقدی وجوه ) را به صورت سفيد امضاء از كارگر گرفته و كارگر با علم و اطلاع به اينكه كارفرما قصد تكميل فرم ها را بر اساس ضوابط قانون كار دارد اوراق و فرم هاي مربوطه را به صورت سفيد امضاء کرده , اما پس از قطع رابطه كار , كارگر به عنوان سوء استفاده از سفيد امضاء , از كارفرما شكايت کرده, سوال اینکه آيا وقتی كارگر فرمهای چاپی قرارداد كار يا رسيدهای دريافت وجوه نقدی از صندوق را به صورت چاپی و غيرچاپی (به صورت سفيد ) امضاء کرده و شخصاً با علم و اطلاع از اينكه كارفرما فرم ها را مطابق قانون كار تكميل خواهد کرد در اختيار كارفرما قرار می دهد آيا تكميل فرم ها و درج مفاصا حساب و نظاير آن از سوی كارفرما , جرم است؟

در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: به موجب ماده 673 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 ( تعزيرات)، هركس از سفيد مهر يا سفيد امضايی كه به او سپرده شده و يا به هر طريق به دست آورده است، سوء استفاده کند، قابل تعقيب كيفری و مجازات خواهد بود. بنابراين، از مصاديق "سفيد امضاء" مذكور در ماده ياد شده قرارداد يا برگه تسويه حساب كه به صورت كامل يا جزيی سفيد امضاء است و در اختيار كارفرما قرار گرفته، نيز مي تواند باشد و" هرگاه كارفرما از سفيد امضای مذكور برخلاف توافقی كه با كارگر داشته است سوء استفاده کرده و مطالبی را برخلاف توافق و به ضرر كارگر در آن درج کند، در صورت تحقق ساير شرايط مذكور در ماده 673 قانون صدرالذكر و از جمله احراز ركن معنوی بزه، مطابق قانون، قابل مجازات كيفری خواهد بود ".

46232




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرارداد کار و رسید سفید امضا جرم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..