تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




7 هزار میلیارد ریال خسارت سرما به کشاورزی خراسان رضوی

سرمای شدید در ماه جاری 7 هزار میلیارد ریال به کشاورزی خراسان رضوی خسارت وارد کرد

7 هزار میلیارد ریال خسارت سرما به کشاورزی خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بی سابقه بودن این موج سرما از نظر شدت و ماندگاری آن هم در فصل پاییز، موجب وارد شدن خسارت قابل توجه به بخش کشاورزی استان شد.

نجفقلی صالحی افزود: بسیاری از سرشاخه های درختانی مثل گردو، انگور، سیب و زردآلو که هنوز در حال رشد بودند و به خواب زمستانی نرفته بودند و مقاومت لازم را در برابر سرما نداشتند در سرمای اخیر و اختلاف شدید دما به یکباره دچار شوک شدند و آسیب دیدند.

او گفت: دمای هوا یکباره از 20 درجه بالای صفر به 10 تا 15 درجه زیر صفر کاهش یافت و همین اختلاف 30 تا 35 درجه ای دما موجب شوک یکباره به گیاهان و درختان به ویژه گیاهان سردسیری شد در حالی که اگر این کاهش دما به مرور رخ می داد گیاه مقاومت لازم را می یافت و کمتر خسارت می دید.

صالحی ادامه داد: سرمای اخیر در باغهای انار خسارت بیشتری برجای گذاشت و نه تنها به سرشاخه ها بلکه به تنه درختان نیز آسیب جدی وارد کرد.

او گفت : این خسارت در محصولاتی چون کلزا، چغندرقند کشت پاییزه و بهاره و زعفران نیز قابل توجه است.

363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.

حجم تولید سالیانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی 8 میلیون تن است.

سالیانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت 83 نوع محصول می رود که 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و 300 هزار هکتار آن باغ است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «7 هزار میلیارد ریال خسارت سرما به کشاورزی خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..