تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خسارت ۶هزارمیلیارد ریالی کشاورزان ساوجی

ساعت: 16:55 منتشر شده در مورخ: 1395/09/21 شناسه خبر: 974665

فرماندار ساوه از خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی به دلیل سرمازدگی به کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: سرمای اخیر موجب شد تا۱۰۰ درصد زراعت و ۹۰ درصد باغات ساوه دچار خسارت شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، بیشتر باغات شهرستان ساوه به دلیل سرمای شدید امسال دچار خسارت شدند. در برآورد اولیه از سوی جهادکشاورزی و صندوق بیمه بیش از ۶۰۰ میلیاردتومان به باغات این شهرستان خسارت وارد شده است.

به همین منظور جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران استان در شهرستان ساوه امروز با حضور استاندار، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی و اعضا تشکیل شد.

بهاروند فرماندار ساوه

محمد بهاروند فرماندار ساوه در این جلسه گفت: ۱۰۰ درصد زراعت و ۹۰ درصد باغات ساوه به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان به دلیل سرمازدگی خسارت دیده است. همچنین محصول پاییزه کلزا هم نتوانست در این سرما مقاومت کند و دچار سرمازدگی شد.

وی با اشاره به هزینه های کف بر کردن درختان سرمازده افزود: بعضی باغداران عملیات کف بر کردن درختان سرمازده را آغاز کرده‌اند ولی بعضی توان مالی کافی را ندارند و امیدوار هستند سرمازدگی شدید نباشد در حالی که کارشناسان سرمازدگی را قطعی اعلام کرده اند و تا ۴ سال آینده از انار در ساوه خبری نیست.

بهاروند بیان کرد: در سرمای اوایل آذرماه ساوه سردترین دمای بخش مرکزی منفی ۱۰ درجه، غرق آباد منفی پانزده و نوبران منفی بیست درجه گزارش شد و خسارت قابل توجهی به محصولات باغی و زراعی وارد کرد.

وی افزود: سرمازدگی به ۱۱ هزار و ۵۴۲ هکتار از باغات با استعداد ۱۵۵ هزار تُن محصول و  همچنین پانصد هکتار از مزارع با استعداد تولید هزارتُن محصول خسارت وارد کرده است. بالا بودن حجم خسارات به دلیل این بوده که خواب زمستانی شروع نشده بود و از طرفی با پایان یافتن بیمه محصولات دستورالعمل جدید ابلاغ نشده و این شرایط مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

فرماندار ساوه اظهار کرد: این سرمای زودرس در ساوه بی‌سابقه بوده که نخوابیدن درختان موجب گستردگی خسارت شد. همچنین انارهای انبار شده هم دچار سرمازدگی شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خسارت ۶هزارمیلیارد ریالی کشاورزان ساوجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..