تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حاج محمدحسین خاکساران، عالمی فرهیخته و برخواسته‌ از حوزه‌های علمیه بود

ساعت: 14:28 منتشر شده در مورخ: 1395/09/21 شناسه خبر: 974519

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حاج محمدحسین خاکساران، عالمی فرهیخته و برخواسته‌ از حوزه‌های علمیه بود و عمری را در راه خدا مجاهدت کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز(یکشنبه) در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حاج محمدحسین خاکساران در مسجد محمد رسول‌الله قزوین اظهار کرد: خدای متعال در سه جای قرآن این جمله را بیان کرده است که «هر انسانى مرگ را مى‌چشد و به سوى خدا باز مى‌گردد». 


وی تصریح کرد: باری‌تعالی در سوره عنکبوت هم می‌فرماید: «هر شخصی چشنده مرگ است؛ و شما را بشدت با بدی و خوبی می‌آزماییم و[تنها] به سوی ما باز می‌گردید.» 

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انسان در هر شرایطی که قرار دارد، در حال آزمایش و امتحان الهی است و در نهایت خداوند را ملاقات می‌کند و نتیجه اعمال خود را خواهد دید. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: در این ملاقات خداوند به انسان می‌فرماید: «هر جاندارى چشنده[طعم] مرگ است و همانا روز رستاخیز پاداش‌هایتان به طور کامل به شما داده مى‌‏شود»؛ این بیان خدای متعال گویای این مطلب است که انسان در این مرحله نتیجه امتحان را خواهد دید. 


وی اضافه کرد: قرآن کریم، کتاب تربیت انسان و آیین‌نامه رساندن انسان به سعادت است و این کتاب نشان می‌دهد که انسان بیهوده آفریده نشده و به حال خود هم رها نخواهد شد. 

عابدینی اذعان کرد: این‌که انسان تحت سیطره «رَب»‌های متعدد باشد بهتر است یا این‌که خدای یگانه واحد را به عنوان پروردگار خود انتخاب کند؟ خداوند بسیاری از این سؤالات را مطرح می‌کند تا در زندگی بهترین تصمیم را بگیریم و خوب را انتخاب کنیم. 

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: در بعد اجتماعی و سیاسی هم در قرآن آمده: «خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آن‌ها را از ظلمت‌ها، به سوی نور بیرون می‌برد (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آن‌ها طاغوت‌ها هستند که آن‌ها را از نور، به سوی ظلمت‌ها بیرون می‌برند». 

وی ادامه داد: انسان پس از این‌که خداوند را به عنوان ولی خود انتخاب کرد، ایمان آورد، نظام انبیاء و اولیاء‌الله و وحی و رسالت را پذیرفت، در جرگه مؤمنان قرار می‌گیرد و باید در راستای افزایش قدرت جامعه ایمانی تلاش نماید. 

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: حاج محمدحسین خاکساران عالمی فرهیخته و برخواسته‌ از حوزه‌های علمیه بود که در زمان ظلم و ستم رژیمی امریکایی که قصد برچیدن حوزه‌های علمیه را داشت، فعالیت می‌کرد و در مبارزه با آن رژیم زحمات بسیاری را متحمل شد. 

عابدینی ابراز داشت: رژیم شاهنشاهی اجازه نمی‌داد که روحانیت با کسوت طلبگی در جامعه با آزادی زندگی کند و حبس و شکنجه‌های بسیاری را برای جلوگیری از گسترش بساط علم، دین و دانش بر روحانیت تحمیل می‌کرد. 


وی تأکید کرد: حاج محمدحسین خاکساران در عهد و پیمان خود با خداوند ثابت قدم ماند، و در مسیر مجاهدت در راه خدا، سختی‌ها و رنج‌های بسیاری را متحمل شد. 

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: خداوند مجاهدانِ در راه خدا را تقسیم‌بندی می‌کند و یقیناً آن‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس خطرات و زحمت‌های بسیاری کشیدند، با کسانی که در این مسیر تلاشی نکردند و عذر و بهانه‌ای هم نداشتند، نزد خداوند برابر نیستند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند به آن‌هایی که در راه خدا مجاهدت می‌کنند، فضیلت و برتری داده است. 

وی با بیان اینکه از منظر دینی سابقون و لاحقون نیز با هم متفاوت هستند، گفت: قرآن به ما می‌گوید آن‌هایی که فوراً متوجه وظیفه خودشان می‌شوند، با آن‌هایی که بعداً ملحق می‌شوند، یکسان نیستند و جایگاه‌شان در نزد خداوند متفاوت است. 

عابدینی افزود: گاهی روح عافیت طلبانه باعث می‌شود تا انسان در جرگه سابقون قرار نگیرد و اجر و پاداش این مقام را از دست بدهد و باید مراقب این آسیب و خطر باشیم. 

این مفسر قرآن کریم اذعان داشت: خدای متعال بین آن‌هایی هم که « صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَ یَعْقِلُونَ» هستند با آن‌هایی که منادیان حق و مبلغ و مروج دین هستند، مقام یکسانی قرار نداده است. 

وی بیان کرد: آن‌هایی که برای بیان حق، ملاحظه کاری می‌کنند و اگر خطری را حس کنند از گفتن آن سر باز می‌زنند، با آن‌هایی که بدون ملاحظه کاری حق را بیان می‌کنند، جایگاه یکسانی ندارند چرا که دین را برای جایگاه دنیایی می‌خواهند. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حاج محمدحسین خاکساران، عالمی فرهیخته و برخواسته‌ از حوزه‌های علمیه بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..