تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنبش دانشجویی که بارکش احزاب شود، هویت خود را گم می کند!

ساعت: 14:56 منتشر شده در مورخ: 1395/09/21 شناسه خبر: 974599

دیروز مراسم "آینده توسعه و دموکراسی در ایران" که با حضور مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس توسط انجمن اسلامی اصلاح طلب دانشگاه آزاد ارومیه در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه در حالی برگزار شد که حاشیه های آن بر متنش چربش داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ارومیه، پزشکیان از آن دست اصلاح طلب هایی است که مواضعی خلاف مواضع نظام ندارد و قابل قیاس با امثال تاجزاده و محمدرضا خاتمی و... نیست. این را می شد دیروز به وضوح از تشویق ها و تحسین های بخش هایی از صحبت های وی توسط دانشجویان اصولگرا نیز دریافت.

وی سخنرانی خود را با موضع گیری صریح علیه آمریکا آغاز کرد. در ادامه نیز صحبت هایی را عنوان کرد که شاید برخی انتظار نداشتند از زبان یک اصلاح طلب بشوند. امری که شاید "تو ذوق" برخی اصلاح طلبان حاضر در مراسم هم زده باشد!

با شروع پرسش و پاسخ اما التهاب در مراسم افزایش پیدا کرد و متاسفانه برخی رفتارها موجب شد سالن به محلی برای نزاع دانشجویان، رفتارهای نفرت پراکنانه و غیرشایسته شده تبدیل شود.

آن چه در پرسش و پاسخ ها مطرح می شد به جز مواردی انگشت شمار بیشتر ناشی از دغدغه های انتزاعی عده ای بود که با مقاصد دیگری در برنامه حضور پیدا کرده بودند.

برآیند کلی مراسم دیروز را باید رویه تلخ و خطرناکی است که تداوم و همه گیر شدن آن وحدت جامعه را نشانه گرفته از نظر راهبردی زمینه ساز اجرایی شدن نقشه های دشمنان می شود. متاسفانه ندانم کاری های چند جوان کم سن و سال موجب می شود تا صحبت هایی که گسل های فکری و عقیدتی را در جامعه فعال می کند به طور رسمی از تریبون اعلام شود و به تبع آن عکس العمل و ناراحتی برخی حضار را در پی داشته باشد.

اما ریشه این اتفاقات چیست؟

متاسفانه جریان های سیاسی خارج از دانشگاه به دانشجویان و جنبش دانشجویی چشم طمع دوخته اند و آن ها را به عنوان ابزاری برای تسهیل دستیابی به اهداف خود می دانند. ظهور و بروز برخی تشکل های قارچ گونه که با شوک مصنوعی برخی احزاب و جریان ها طی سال های اخیر در سطح کشور پدیدار شده اند گواهی بر این مدعاست.

جنبش دانشجویی واقعی اما به معنای دانشجوی متحرک و فعالی است که آرمان گرایی و عدالت خواهی ویژگی بارز او است و قرار است با تمرین و تکرار در فضای فعالیت های دانشجویی به مغز متفکر و نیروی پخته ای تبدیل شود که اداره مسئولیت های آینده کشور بر عهده وی خواهد بود.

دانشجویان باید با حفظ استقلال خود هر جا مشکلی در جامعه می بینند از نقد صریح و محکم آن دریغ نکرده و برای گرهگشایی از آن ها تولید علم و فکر نمایند. بنابراین از سنگین ترین رسالت های جنبش دانشجویی نقد و تلاش برای فهمیدن است.

اما در طول تاریخ هر جا جنبش دانشجویی به بارکش احزاب و جریان های مختلف سیاسی تبدیل شده هویت او اینگونه که در مراسم اخیر دانشگاه ازاد ارومیه دیدیم به قهقرا رفته است.

کدام یک از موارد مطرح شده در مراسم دیروز ارتباط زنده ای با جامعه و حتی دانشگاه داشت و از آن فضای نامناسبی که به وجود آمده بود چه عایدی و آورده ای قرار است نصیب کشور ما بشود؟!

در سال های نه چندان دور وقتی دفتر تحکیم وحدت همزمان با روی کار آمدن دولت اصلاحات خود را در نقش سرباز صفرهای افراطیون اصلاح طلب تعریف کرد، حاصل آن تحمیل هزینه های گزاف بر امنیت و آسایش ملت و به تباهی رفتن سرنوشت عده ای جوان بود که خود را بازیچه دست این و آن کردند و نهایتا پس از اتمام تاریخ مصرف از شبکه های ماهواره ای معاند و یا محفل سخنرانی گروهک تروریستی منافقین سر در آوردند!

با این وجود علی رغم این که پیشینه تشکل هایی که خود را در نقش بارکش احزاب و جریان ها تعریف کردند مشخص است، جای بسی تعجب است چرا برخی از فعالین فعلی از راه رفته آنان عبرت نمی گیرند و همچنان پا جای پای آنان می گذارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنبش دانشجویی که بارکش احزاب شود، هویت خود را گم می کند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..