تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلایل عجیب‌ و غریب حذف یارانه‌ بگیران‌ نیازمند!

ساعت: 15:20 منتشر شده در مورخ: 1395/09/21 شناسه خبر: 974644

در این وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، یک نگرانی هم بر دغدغه های آنان افزوده شده، آنها هر ماه باید نگران قطع یارانه ناچیزی باشند که به اشتباه قطع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سبلان‌ما، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و بودجه کشور دیشب در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با تاکید بر اینکه، تحت هیچ شرایطی یارانه نیازمندان را قطع نخواهیم کرد گفت: تاکنون سه میلیون و 800 هزار نفر از یارانه بگیران کم شدنده اند که البته 4 میلیون و 800 هزار نفر بودند که یارانه یک میلیون نفر از آنها که ابراز کرده بودند نیازمند هستند مجدداً‌ برقرار شد.

با اینکه رئیس سازمان مدیریت و بودجه کشور گفته دولت تلاش دارد دغدغه برای خانواده‌ها در زمینه یارانه ایجاد نشود؛ اما شواهدی نشان می دهد در استان محرومی مانند اردبیل به دلایل عجیبی یارانه برخی خانواده ها قطع شده است.

در این وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی که مردم استان اردبیل با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، یک نگرانی هم بر دغدغه های آنان افزوده شده، آنها هر ماه باید نگران قطع یارانه ناچیزی باشند که به اشتباه قطع می‌شود.

 

 

یک شهروند اردبیلی با چهار نفر عائله که برای اعتراض به قطع یارانه به یکی از کافی‌نت‌های اردبیل آمده، به خبرنگار سبلان‌ما می‌گوید: پس از استعلام یارانه از سامانه، گفتند یارانه شما به خاطر فروش ملک تجاری و تملک مسکونی خانوار قطع شده است در حالی که من به جز خانه ای که در آن زندگی میکنم هیچ ملکی ندارم و هرگز ملک تجاری نداشته ام که بفروشم.

وی گفت: کارگران بیشتر از سایر اقشار نگران قطع یارانه نقدی هستند اینکه سامانه با این دلایل که کارگری منزل مسکونی و یا خودرو دارد یارانه را قطع کند قابل قبول نیست؛ چرا باید یارانه یک کارگر نیازمند به دلیلی که صحت ندارد قطع شود. چطور سامانه یارانه خانواده‌های مرفه را نیازمند یارانه تشخیص می دهد و نیارمندان را بی نیاز.

این شهروند اردبیلی افزود: یعنی یک کارگر نباید حتی سرپناهی برای زندگی داشته باشد آیا این سرپناه برای من منبع درآمد است آن هم در این شرایط  سخت اقتصادی؟ در شرایطی که مبلغ ناچیز یارانه نقدی حتی کفاف پرداخت پول قبض گاز و برق و آب هم نیست.


جواد زنجانی فرماندار اردبیل، در خصوص حذف یارانه برخی نیازمندان، به خبرنگار سبلان‌ما گفت: فرمانداری اردبیل نقشی در قطع یارانه ندارد، اگر کسی نسبت به حذف یارانه اعتراض داشته باشد می تواند با مراجعه به سامانه استعلام یارانه اعتراض خود را در این سامانه ثبت کند و پس از دو ماه نتیجه را از این سامانه پیگیری کند؛ البته اگر متقاضی مطمئن باشد که خرید و فروش ملک و ماشین نداشته، باید با مراجعه به فرمانداری به صورت حضوری شکایت خود را ثبت کند.


طبق گفته مسئول پاسخگویی سوالات مربوط به یارانه در فرمانداری اردبیل، اگر از سال 89 تاکنون کسی از اعضای خانواده معامله ملک و ماشین بکند یارانه آن خانوار قطع می‌شود.

با این اوصاف، خرید ملک و ماشین توسط هر یک از اعضای خانوار در حالی خانواده های مناطق محروم را بی نیاز از دریافت یارانه می کند که خبری از حذف یارانه ثروتمندان نیست و کلی مدیر نورچشمی حقوق میلیونی می گیرند و این وسط کسی هم پاپیچشان نمی شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلایل عجیب‌ و غریب حذف یارانه‌ بگیران‌ نیازمند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..