تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد «راه‌آهن بوشهر»، تنها از مسیر فاینانس+سند/ بوشهری ها منتظر سوتِ قطار «دولت تدبیر» نباشند

ساعت: 15:18 منتشر شده در مورخ: 1395/09/21 شناسه خبر: 974289

تحقق این رویا برای استان، تنها از مسیر فاینانس (سرمایه گذاری خصوصی) گره زده شده است که در شرایط حاضر چشم انداز روشن و مطمئنی پیش روی آن متصور نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز در لایحه برنامه ششم توسعه که اکنون در حال نهایی شدن در کمیسیون تلفیق مجلس است، سهمی برای اتصال بوشهر به خط ریلی دیده نشده و عملا تحقق این رویا برای استان، تنها از مسیر فاینانس (سرمایه گذاری خصوصی) گره زده شده است که در شرایط حاضر چشم انداز روشن و مطمئنی پیش روی آن متصور نیست.

اخیرا خبر تسویه وزارت راه با پیمانکاران این پروژه در محدوده استان بوشهر منتشر شده، دیروز هم نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در کرمانشاه همزمان با قول اتصال این استان به خط ریلی تا ابتدای سال آینده، گفته در برنامه ششم اتصال پنج استان به شبکه حمل و نقل ریلی در دستور کار است که نامی از بوشهر در آن نیست.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به تذکر شفاهی حجت الاسلام خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای نوشت: برابر اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور، عملیات زیر سازی 4 قطعه ازخط آهن شبراز - بوشهر- عسلویه به طول 200 کیلومتر شامل قطعات 1، 2، 11، و 12 در صورت تامین منایبع مالی کافی علاوه بر سرعت بخشیدن به عملیات برای تکمیل قطعات در دست اجرا، شرکت فوق از آمادگی لازم برلی عملیاتی نمودن کل خط آهن مزبور برخوردار می باشد. همچنین مذاکرات لازم برای تامین مالی طرح موصوف از طربق فایناس نیز در حال انجام است.

۹۰۰۱

گفتنی است استان بوشهر تنها استان کشور که از اتصال خطوط ریلی کشور محروم است و دولت نیز از ابتدای شروع کار خود هیچ برنامه ای برای اجرای این طرح نداشته است. همچنین آیت الله صفایی بوشهری چندی پیش در سخنانی در جمع بسیحیان بوشهر نسبت به بی اهمیتی دولت به موضوع راه آهن بوشهر انتقاداتی را داشت و گفته بود «تا زمانی که راه‌آهن برای استان بوشهر اجرا نشود، این استان دارای رشد اقتصادی در عرصه ترانزیت کالا نخواهد شد». استان‌های همسایه بوشهر دارای راه‌آهن هستند ولی استان بوشهر راه‌آهن ندارد و سال‌ها است که از مسئولان از جمله مسئولان استانی، رئیس جمهور و معاونین و وزیر راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری کرده‌ایم ولی نتیجه‌ای نداشته است و این موضوع را از طریق مقام معظم رهبری پیگیری خواهم کرد.

جمعه گذشته نیز نمازگزاران بوشهر پس از اقامه نماز طوماری را در حمایت از آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ایجاد راه آهن را امضا کردند.

با توجه به موارد عنوان شده و پیگیری های چند ساله برخی مسئولان استان باید گفت که رویای ایجاد راه آهن بوشهر در این دولت هم محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد «راه‌آهن بوشهر»، تنها از مسیر فاینانس+سند/ بوشهری ها منتظر سوتِ قطار «دولت تدبیر» نباشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..