تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت قرمز رعایت پروتکل های بهداشتی در ۷ شهرستان خراسان شمالی

ساعت: 13:53 منتشر شده در مورخ: 1400/11/07 شناسه خبر: 1803795

رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

فیض الله برزگر گفت: براساس آماری که در سامانه ماسک ارائه شده است، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان شیروان نارنجی و در سایر شهرستان ها وضعیت قرمز را دارد و این می تواند زنگ خطری برای راه اندازی پیک ششم کرونا در خراسان شمالی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیض الله برزگر، رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه براساس شاخص در جمعیت رده سنی بالای 12 استان خراسان شمالی 94.3 درصد شامل 553 هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهار داشت: علاوه بر این در نوبت دوم نیز 491 هزار نفر شامل 83.7 درصد از افرادی بالای 12 سال استان واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: همچنین در رده سنی بالای 18 سال استان خراسان شمالی نیز 481 هزار نفر شامل 93.5 درصد، دوز نخست واکسن و در همین رنج سنی 428 هزار نفر شامل 83 درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

برزگر با اشاره به اینکه رده سنی 12 تا 18 سال در گروه دانش آموزی قرار می گیرد، گفت: در این گروه سنی 415 هزار نفر شامل 99.7 درصد دوز نخست واکسن و 289 هزار نفر شامل 87.3 درصد دوز دوم واکسن را تزریق کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میزان تزریق واکسن دوز نخست به نسبت کل جمعیت استان خراسان شمالی 557 هزار نفر شامل 73 درصد و نوبت دوم واکسن 494 هزار نفر شامل 65 درصد واکسینه شدند.

برزگر با اشاره به اینکه روند ابتلا بیماری کرونا، بستری و سرپایی ها روند افزایشی پیدا کرده است، گفت: این در حالی است که از جمعیت واجد الشرایط استان خراسان شمالی تاکنون 140 هزار نفر شامل 30 درصد از 491 هزار نفری که دوز دوم را دریافت کرده بودند، مرحله سوم واکسن کوید 19 را تزریق کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از انتهای سال 98 تاکنون که کرونا شیوع پیدا کرده، درمانی قطعی برای آن شناسایی نشده است، گفت: براین اساس مردم نسبت به این قضیه نباید ساده انگاری داشته باشند و با رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک و واکسیناسیون  گامی مثبت در جهت روند نزولی این بیماری داشته باشند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شایان ذکر است که قطعا کاهش روند فوتی های کرونا در سراسر کشور نشان دهنده تاثیر مثبت افزایش واکسیناسیون بوده است، زیرا دارویی برای درمان قطعی این بیماری تولید نشده است.

برزگر اضافه کرد: براساس آماری که در سامانه ماسک ارائه شده است، در استان خراسان شمالی از لحاظ میزان بستری، شهرستان گرمه در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان های استان در حالت آبی قرار دارند.

وی یادآور شد: همچنین براساس همین آمار ها، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان شیروان نارنجی و در سایر شهرستان ها وضعیت قرمز را دارد و این می تواند زنگ خطری برای راه اندازی پیک ششم کرونا در خراسان شمالی باشد.

 

انتهای پیام/ رحمانی 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت قرمز رعایت پروتکل های بهداشتی در ۷ شهرستان خراسان شمالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..