تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت گود افتادگی زیر چشمان + درمان

برای درمان گودی زیر چشم با دلگرم همراه باشید.

http://www.delgarm.com/

درمان گودی زیر چشم

 گودی زیر چشم

یکی از مشکلات زیبایی شایع در بین زنان و مردان است. عوامل ژنتیکی شما را در معرض ابتلا به این مشکل قرار می دهد، مخصوصا اگر پوست نازک و روشنی داشته باشید. گودی دور چشم و سیاهی زیر چشم ناشی از تجمع خون در زیر چشم است و در بین افرادی که پوست روشنی دارند بیشتر مشخص است. حساسیت های فصلی، کاهش کلاژن، مشکلات عروقی، عدم تعادل هورمونی و رژیم غذایی باعث پف بیش از حد و تجمع خون می شوند.

http://www.delgarm.com/

علت و علل گودی زیر چشم

فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، بیماری آب سیاه و مشکلات تیروئید مثل بیماری گرویو و پرکاری غده تیروئیدهمگی از علت گودی زیر چشم می باشند. در صورتی که هر یک از مشکلات و بیماری های فوق را داشته باشید، آنها بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین قبل از هر گونه درمان زیبایی به چشم پزشک رجوع کنید. از دیگر دلایل گودی و سیاهی دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حساسیت غذایی مخصوصا به محصولات لبنی اختلالات کلیوی مالش بیش از حد چشمها کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن مشکلات قلبی عروقی خستگی مزمن آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست مصرف الکل و مواد مخدر کم خوابی

از شایع ترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم ها می توان به انواع آلرژی ها اشاره کرد. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل گوجه فرنگی و یا گردن آویز شروع می شود و آلرژی به پنی سیلین، دود سیگار و هوای آلوده و یا حتی به چهره رئیس اداره ختم می شود. بدیهی است درمان آن استفاده از یک آنتی هیستامین نیست و تنها باید از ماده حساسیت زا دوری جست.

دومین علت شایع کبودی زیر چشم اختلالات خواب است. خیلی ها عقیده دارند که یک خواب۳ تا ۴ساعته طی شبانه روز جوابگوی نیاز آنها به خواب است اما در واقع این طور نیست و این افراد به خاطر داشتن نیروی جوانی از ذخیره انرژی خود برای سر حال بودن استفاده می کنند غافل از اینکه این ذخیره انرژی تمام شدنی نیست. کبودی زیر چشم ها می تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره محدود باشد. پس اگر رختخواب گرم و نرمی دارید حتما۷ تا ۹ساعت در شبانه روز را به خوابیدن روی آن اختصاص دهید.

http://www.delgarm.com/

راه حل برای پیشگیری از این عارضه

بیماری‌های هورمونی، عاطفی، روحی روانی و تغذیه‌ای نیز نقش مؤثری در بروز تیرگی زیر چشم دارند اما شاید بتوان کاهش وزن‌های ناگهانی به علت رژیم‌های نامتعارف را نیز ازجمله علل مهم افتادگی چین و چروک صورت و تیرگی زیر چشم دانست.

اولین و بهترین راه، حل مشکلات یاد شده است. هرچند در موارد مادرزادی حل مشکل چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. استفاده از ماسک‌های شبانه علاوه بر فراهم‌آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، باعث ایجاد آرامش مضاعف برای شما می‌شود.

این امکان را برای پوست شما مهیا می‌کند که پس از یک روز خسته‌کننده کاری پوست خود را در بهشت میوه‌ها با گل و بلبل تنها بگذارید. زمانی این تاثیرات دوچندان می‌شود که در ماسک‌ خود از مواد آنتی‌اکسیدان یا ضد پیری نیز کمک گرفته شود.

نکته:بیشتر مردم تصور می کنند گود رفتن زیر چشم از استفاده عینک است اما هیچ ربطی به شماره چشم،عینک و نوع آن ندارد بلکه عمده ترین علت ان کاهش وزن و لاغر شدن است.

http://www.delgarm.com/

راه های مناسب برای درمان گودی زیر چشم تقصير شما نيست!

سياه شدن و گود افتادن پاي چشم هميشه به اين دليل نيست كه شب بدي گذرانده و اصلا نخوابيده ايد. در بعضي موارد پاي وراثت هم در ميان است. احتمالا يكي از اعضاي خانواده تان هم اين مشكل را دارد؛ يعني سياهي و گودي دور چشمانتان را از پدر و مادر و يا از پدربزرگ و مادر بزرگتان به ارث برده ايد. در اين صورت كار زيادي از دست تان بر نمي آيد و يك پزشك متخصص بيشتر مي تواند كمك تان كند.

احتباس آب

وقتي آب رفته به بافت هاي بدن بيشتر از آب برگشته به خون باشد، حالت احتباس آب به وجود مي‌آيد. به همين دليل بعضي از اعضاي بدن متورم شده و به اصطلاح پف مي كنند. پوست دور چشم ها هم بسيار نازك تر از ديگر اعضاي بدن است و آب ميل بيشتري به تجمع در مناطق ظريف تر بدن دارد.

به همين دليل هم پيش مي آيد كه پشت پلك هايتان پف مي كند و زير آنها گودتر ديده مي شود. اگر دنبال مجرم مي گرديد بدانيد كه مصرف دخانيات و مواد مخدر، مشكلات كليوي يا كبدي، مصرف بيش از اندازه نمك و قهوه همچنين حساسيت به بعضي از لوازم آرايشي مربوط به چشم ها باعث بروز اين

مشكل مي شود؛ پس براي مقابله با آن از مصرف بيش از اندازه اين مواد غذايي بپرهيزيد و سعي كنيد ميوه و سبزيجات آبدار زيادي ميل كنيد تا آب زياد بدنتان از راه ادرار دفع شود.

پيري

گذر عمر باعث مي شود پوست صورت پير شده و آسيب ببيند. پوست دور چشم ها نيز به دليل نازك تر بودن بيشتر دچار مشكل مي شود. در واقع يكي از عوامل رايج سياهي و گودي دور چشم ها بالارفتن سن است نه بي خوابي و خستگي.

http://www.delgarm.com/

راه حل هايي براي كاهش گودي زير چشم خوب بخوابيد

گودي و سياهي دور چشم در نتيجه خستگي و كار زياد نيز ايجاد مي شود. براي همين سعي كنيد هر شب بين هفت تا نه ساعت بخوابيد.

مراقب چشم هايتان باشيد

براي مقابله با گودي و سياهي دور چشم ها از مرهم هاي خانگي و طبيعي استفاده كنيد. صبح ها حلقه هاي خيار را به مدت 10 دقيقه روي چشم ها بگذاريد. چاي كيسه اي را در آب جوش انداخته، بگذاريد خنك شود.؛ سپس آنها را روي چشم ها بگذاريد؛ البته اين روش موقتي است و جنبه درماني ندارد. بهتر است از چاي سبز استفاده كنيد.

تانين موجود در چاي هاله هاي زير چشم را كاهش مي دهد. البته مي توانيد از دم كرده بابونه نيز استفاده كنيد. از طرفي خيار تازه به راحتي گودي و كبودي زير چشم ها را كاهش مي دهد.

كرم بزنيد

يك كرم دور چشم خوب بخريد. دنبال يك كرم با كيفيت بالا و تا حد ممكن گياهي و طبيعي باشيد. كرمتان را داخل يخچال نگهداري كنيد چون خنكي آن باعث تاثير گذاري بيشتر مي شود.

از نور آفتاب بپرهيزيد

نبايد به مدت طولاني و بدون ضدآفتاب در معرض نور خورشيد باشيد چون اشعه ماوراء بنفش خورشيدباعث پيري پوست و پيدايش لك و سياهي دور چشم مي شود. حواستان باشد كه حتما از عينك آفتابي استفاده كنيد.

استرس را از خود دور كنيد

اگر در شرايط پر فشار و اضطراب آور زندگي مي كنيد، بدانيد اين تاثير تنش ها در پوست تان نيز مشخص مي شود چون استرس مانند خستگي باعث مي شود جريان خون در رگ ها كندتر شود. همين مساله هم باعث بروز سياهي و گودي چشم ها مي شود. براي آرامش بيشتر ورزش كنيد؛ مثل دوچرخه سواري و پياده روي كه جزو بهترين ورزش ها محسوب مي شود.

سيگار را ترك كنيد

سيگار به سلامتي تان رحم نمي كند. با آن قد و قواره كوچكش به پوست آسيب مي رساند و باعث پيري و همچنين شكل گيري رگ هاي خوني كوچك آبي رنگي مي شود كه سياهي دور چشم ها را بيشتر نشان مي دهد. از اين گذشته مصرف دخانيات باعث كاهش ميزان ويتامين C بدن مي شود. اگر با وجود تمام هشدارها همچنان سيگار مي كشيد، حتما موارد غذايي حاوي ويتامين C بيشتر و يا اينكه مكمل مصرف كنيد.

خوب غذا بخوريد

يكي از اصول تندرستي داشتن تغذيه مناسب و سالم است. مواد غذايي حاوي ويتامين B12، C،K مي توانند با گودي و سياهي دور چشم مقابله كنند. به همين دليل بايد در برنامه غذاييتان ميوه و سبزيجات زيادي بگنجانيد.

آب بنوشيد

براي اينكه بدنتان روي فرم باشد و پوست زيباتري داشته باشيد و همچنين گودي و سياهي از چشم هايتان دور شود حتما روزانه 5/1 ليتر آب بنوشيد.

درست بخنديد

درست است كه خنديدن براي روحيه تان خيلي خوب است اما حركت هاي افراطي صورت نه تنها باعث به وجود آمدن پنجه كلاغي ها مي شود
(پنجه كلاغي همان چين و چروك ريز دور چشم هاست) بلكه باعث گود رفتن پاي چشم ها مي شود.

 http://www.delgarm.com/

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت گود افتادگی زیر چشمان + درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..