تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه چای گلپر + تمام خواص و فواید آن برای سلامت

در این قسمت طرز تهیه چای گلپر را آماده کرده ایم که دارای خواص و فواید زیادی است و می تواند جایگزین خوبی برای چای سیاه باشد. چای گلپر می تواند باعث درمان بیماری هایی نظیر رفلاکس معده شود و خاصیت ضد عفونی کننده و میکروب کشی، ضد اسپاسم، ضد نفخ و … دارد.

دمنوش گلپر را خیلی ها نمی شناسند و ممکن است تا به حال استفاده نکرده باشند. گلپر خواص زیادی دارد و اگر به صورت دمنوش استفاده شود این خواص وارد بدن می شوند. گلپر گیاهی گلدار، علفی و چند ساله از تیره چتریان می باشد. این گیاه بومی ایران است و در ناحیه های نمناک کوهستان های ایران و مناطق اطراف آن می روید. تمام گونه های سرده گلپران معطر هستند.

گل های گلپر، سفید مجتمع به صورت چتر در آخر ساقه های گل دهنده در قسمت بالای گیاه ظاهر می شوند. قسمت های مورد استفاده این گیاه جوانه ها، ساقه ها و غنچه های نورسته آن هستند.

خواص چای گلپر

در ادامه خواص و فواید گلپر برای سلامت را می خوانید.

تسکین دهنده اعصاب

گلپر طبیعت گرم و خشک دارد و می تواند به عنوان یک دمنوش برای تسکین اعصاب استفاده شود.

درمان اسهال با چای گلپر

دمنوش گلپر را می توانید به عنوان درمان تهوع، اسهال، رفلاکس معده، استفراغ و دیگر اختلالات گوارشی استفاده کرد.

درمان صرع

از دمنوش گلپر برای درمان هیستری یا صرع، عفونت های عصبی و رفع ناراحتی های عصبی هم استفاده می کنند و برای درمان اختلالات ریوی، برونشیت و عفونت های دستگاه تنفسی هم استفاده می شود.

طرز تهیه چای گلپر

مطالب مرتبط

خاصیت نشاط آوری

اگر هفته ای دو بار از جوشانده برگ های گلپر استفاده کنید به مقدار قابل توجهی باعث تقویست سیستم عصبی می شود زیر این گیاه نشاط آور است.

خاصیت ضد نفخ و هضم غذا

دمنوش گلپر برای تقویت اندام های داخلی به ویژه گوارش مفید می باشد زیرا سبب از بین بردن نفخ و خروج مواد سمی از بدن ، سلامت معده، روده و کبد را به دنبال دارد .

افزایش شیر مادران

زنان شیرده برای افزایش شیر خود می توانند از دم کرده گل های گلپر و یا از برگ های گلپر استفاده کنند و در طی این دو هفته این کار را ادامه دهند تا به نتیجه برسند.

اشتها آور

اگر از کم اشتهایی رنج می برید قبل از وعده عذایی دمنوش گلپر را مصرف کنید.

طرز تهیه چای گلپر

برای تهیه چای گلپر به مواد نیاز نیاز دارید.

مواد لازم گلپر یک قاشق غذاخوری آب دو لیوان عسل به مقدار لازم روش تهیه چای گلپر

گلپر را به همراه آب در یک قوری چینی بریزید و بر روی حرارت پایین قرار دهید تا بجوشد. در مرحله بعد از طرز تهیه چای گلپر بگذارید 30 دقیقه روی حرارت غیر مستقیم دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از آب جوش استفاده کنید و آن را مانند چای سیاه دم کنید. طعم این چای کمی تلخ است. می توانید با شیرین کننده طبیعی مانند خرما، توت خشک، عسل و یا نبات این چای را میل کنید.

در آخر این نکته را باید بدانید که مصرف زیاد این دمنوش باعث تپش قلب در بعضی از افراد می شود. استفاده این دمنوش برای خانم های باردار منع شده است زیرا به دلیل طبع گرمی که دارد ممکن است باعث سقط جنین شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه چای گلپر + تمام خواص و فواید آن برای سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..