تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احیای آثار و بناهای تاریخی و مذهبی مسیر جاده ولایت

احیای آثار و بناهای تاریخی و مذهبی مسیر جاده ولایت و هجرت امام رضا(ع) و مباحث معماری و منظر امام زاده‌ها و بقاع با مشارکت میراث فرهنگی و اوقاف خراسان رضوی انجام می شود.

احیای آثار و بناهای تاریخی و مذهبی مسیر جاده ولایتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در جلسه مشترک مدیران و معاونان میراث فرهنگی گفت: وقف در زندگی همه ما جاری و ساری است  ما می‌توانیم  موضوعات مشترکی  با اوقاف داشته باشیم مخصوصا در گردشگری مذهبی  که در امامزاده ها  و بقعه های متبرکه که موقوفات تاریخی محسوب می‌شوند.
حسین زارع صفت افزود:ساخت و سازهای مربوط به هنرهای سنتی و معماری اسلامی  و برندهای معماری اسلامی و ایرانی و تبلیغات مشترک اطلاع رسانی از جمله موضوعات مشترکی است که می‌توان در حوزه وقف  و میراث تعامل داشت.
زارع صفت تصریح کرد: دو شاخصه  مشترک در حوزه میراث و وقف وجود دارد که شامل پیشینه مذهبی و تاریخی است. بررسی و احیای آثار بناهای تاریخی  و مذهبی مسیر جاده ولایت و هجرت امام رضا(ع) و مباحث معماری و منظر امام زاده‌ها و بقاع و داشتن  انتشارت مشترک از دیگر مصوبات این جلسه بود.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه طراحی بنای امام زاده ها و بقاع متبرکه کارشناسی و علمی نیست و قرار است طرح های توسعه ای و معماری آن  با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شود.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا اماکن وقفی به عنوان پایگاه فرهنگی به صورت مشترک استفاده شوند و وقف در صنعت گردشگری توسعه پیدا کند.ربات های تاریخی  مسیر جاده ولایت نیز قراراست  مورد بررسی قرار بگیرند  و کاربری عمومی پیدا کنند.
احمدزاده مدیر کل اوقاف خراسان رضوی نیزاعلام آمادگی کرد تا در بحث مرمت آثار تاریخی  و ابنیه جاده ولایت  همکاری لازم را با میراث فرهنگی داشته باشند.
انتهای پیام//ی.م



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احیای آثار و بناهای تاریخی و مذهبی مسیر جاده ولایت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..