تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقایسه برج گالاتا استانبول و برج ساعت آنتالیا

یکی از جاذبه ‌های مورد علاقه  گردشگران در استانبول برج گالاتا است. این بنا بر روی تپه ای در منطقه بی اوغلو، مشرف به شاخ طلایی، و بسفر ساخته شده است. منطقه ای که برج گالاتا در آن قرار دارد یکی از جذاب ترین مکان های کل استانبول است. خیابان های سنگفرش شده باریک که مملو از کافه ها، رستوران ها و گالری های هنری کوچک است. این منطقه همچنین یکی از مناطق غیرمتعارف شهر است و محل تجمع جمعیت است.

برجی که امروزه در آنجا ایستاده است در واقع دومین برج گالاتا است، نمونه اصلی که توسط بیزانس ساخته شده بود، توسط صلیبیون در خلال غارت قسطنطنیه در اوایل قرن سیزدهم ویران شد. برجی که مشاهده خواهید کرد توسط جنواها در قرن چهاردهم ساخته شده است تا بتوانند قدرت استعماری خود را در قسطنطنیه گسترش دهند.

تا اواسط قرن بیستم، برج گالاتا مرتفع ‌ترین بنای استانبول بود، تراس تماشایی که در طبقه بالای آن قرار دارد یکی از زیباترین مناظر پانوراما از استانبول را دارد. مشخص نیست که برج گالاتا دقیقاً چه زمانی ساخته شده است، اما معمولاً توافق بر این است که این برج در زمان سلطنت امپراتور بیزانس ژوستینیان در حدود سال 507 پس از میلاد است. در آن زمان، این برج توسط ژنوئی ها به عنوان “Christea Turris” یا برج مسیح شناخته می شد، در حالی که بیزانسی ها از آن به عنوان “Megalos Pyrgos” یا برج بزرگ یاد می کردند.

مقایسه برج گالاتا استانبول و برج ساعت آنتالیا

برج گالاتا استانبول در نوروز 1401

تاریخچه برج گالاتای استانبول

برج گالاتا که نمادی برای روح استانبول است بدون شک نقطه عطفی در استانبول است. این برج که تاریخچه آن نزدیک به 1500 سال است. برج گالاتا توسط امپراتور بیزانس، ژوستینیان کبیر، در قرن ششم به عنوان یک فانوس دریایی راه اندازی شد، که سپس به عنوان یک برج مراقبت استراتژیک عمل می کرد.

اما زمانی که در آتش سوزی عظیم آسیب دید، اندکی از زرق و برق بیزانسی آن باقی نماند، در سال 1348 جنوائی ها برج جدیدی را این بار از صخره در همان مکان ساختند و نام آن را «برج مسیح» گذاشتند.

هنگامی که استانبول در 29 می 1454 فتح شد، برج گالاتا به دست امپراتوری عثمانی افتاد، و برج که از زلزله 1509 به شدت آسیب دیده بود، تا سال 1510 تحت تعمیر قرار گرفته بود. این برج که از چندین آتش سوزی متوالی رنج می برد، چندین بار تعمیر و باسازی شده است و عملکرد آن هر بار تغییر می کند.

بعد از زلزله توسط معمار مشهور عثمانی، حیرالدین، که همچنین مجموعه مشهور سلطان بایزید دوم را در ادیرنه ساخته بود، بازسازی شد. در دوران سلطنت سلطان سلیمان عثمانی، این برج هدف بسیار متفاوتی داشت، زیرا از آن برای نگهداری زندانیانی استفاده می شد که محکوم به کار در اسکله دریایی کاسیمپاشا بودند. در پایان قرن شانزدهم، یک رصدخانه توسط منجم، تاکی الدین افندی، در بالای آن اضافه شد، اما این برج قرار بود در زمان سلطنت سلطان مراد سوم بین سال ‌های 1546 و 1595 یک بار دیگر تبدیل به زندان شود.

بهترین زمان برای بازدید از برج گالاتا

بازدید از برج گالاتا هر روز و در تمام طول روز امکان پذیر است. با این حال، همیشه تعداد زیادی از گردشگران در صف ایستاده اند تا از منظره ی بالای آن لذت ببرند. بهترین زمان برای بازدید از برج گالاتا، اگر از صف های طولانی خسته می شوید، صبح زود است، زمانی که باز می شود. به ندرت کسی است که در صف باشد یا فقط یک صف کوتاه از مردم وجود دارد. بعد از ظهر، صف های طولانی و خسته کننده ای را خواهید دید.

اما اگر برایتان مهم نیست که در صف قرار بگیرید، به خصوص اگر اهل عکاسی هستید، زمان خوبی برای بازدید از برج گالاتا درست قبل از غروب آفتاب است، حدود یک ساعت قبل از غروب آفتاب وارد شوید تا کل استانبول را در حال تغییر رنگ در مقابل چشمان خود ببینید.

هزینه ورودی برج گالاتا

هزینه ورودی برای بازدید از برج گالاتا، برای هر نفر 25 لیر ترکیه است و برای رفتن به بالا برج باید با آسانسور بروید. همچنین باید حدود 15 پله را طی کنید تا به رستوران برسید و از منظره بیرون لذت ببرید، با بالا رفتن از برج می توانید در شب استانبول را از بالا این برج تماشا کنید، نور رنگارنگ برج از سراسر شهر مشخص است. برای اطلاع از تور استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید.

مقایسه برج گالاتا استانبول و برج ساعت آنتالیا

حقایق عجیب و جالب برج گالاتا

حقایق عجیب و جالب برج گالاتا

این برج در دوران عثمانی به عنوان زندان در قرن شانزدهم، برای گروه نظامی عثمانی بوده است، ودر قرن نوزدهم به عنوان دیک برج آتش نشانی  استفاده می شود. که این برج ابتدا به‌عنوان سیاه ‌چال مورد استفاده قرار می‌ گرفت، اما سپس به انبار دریایی تبدیل شد. در طول تعمیرات انجام شده در سال 1794، طراحی برج تا حد زیادی تغییر کرد و طبقه بالای آن به قهوه خانه تبدیل شد.

در کارهای مرمتی که بین سال ‌های 1967-1967 انجام شد، برج به عنوان یک سازه توریستی بازآرایی شد و هر یک از طبقات آن عملکرد جدیدی پیدا کردند و سقف آن تجدید شد. برج گالاتا که در سال 2013 وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شد، آخرین بار در چارچوب کارهای انجام شده توسط وزارت فرهنگ و گردشگری در سال 2020 به موزه تبدیل شد و در 6 اکتبر 2020 به روی بازدیدکنندگان باز شد.

در مورد برخی از داستان های جالب در مورد برج گالاتا، یکی از معروف ترین داستان ها حول محور هوانورد افسانه ای عثمانی هزارفن احمد چلبی می چرخد. بر اساس نوشته ای که توسط اولیا چلبی، در سفرنامه معروف سیاحاتنامی ثبت کرده، هزارفن چلبی یک جفت بال چوبی را پوشیده بود که خود او ساخته بود و از بالای برج گالاتا به سمت منطقه اوسکودار استانبول پرواز کرد، در تعداد کمی از آثار هنری ذکر شده است و بر محبوبیت برج تأثیر مثبت گذاشته است.

درسالگرد آزادی استانبول این موزه مجموعه‌ ای از دارایی ‌ها را به نمایش می‌  گذارد که تمام دوره‌های استانبول را منعکس می ‌کند، استانبول که از دوران ماقبل تاریخ به بعد سکونت داشته و به مدت شانزده قرن به عنوان پایتخت سه امپراتوری بزرگ بوده است. دوغانجیلار در اوسکودار پرواز کرد. به دلیل این شاهکار دیدنی، سلطان مراد خان ظاهراً به این مرد بدگمان شد و او را به تبعید به الجزایر فرستاد.

دیدنی های نزدیک برج گالاتا

امروزه برج گالاتا به عنوان یک منظره توریستی محبوب عمل می کند، که عرشه رصدخانه آن دارای منظره 360 درجه از استانبول است. دو آسانسور در ورودی وجود دارد که شما را به بالا می برد. همچنین یک کافه و رستوران (رستوران برج گالاتا) در بالای آن وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند صبحانه و وعده های غذایی ترکی را در کنار چشم اندازهای عالی میل کنند و یک فروشگاه سوغات در ورودی برج نیز وجود دارد. بازدیدکنندگان همچنین ممکن است روز خوبی را در میدان کوچک تازه بازسازی شده در اطراف برج گالاتا، در امتداد چند کافه، رستوران و فروشگاه های سوغات در فضای باز دوست داشتنی سپری کنند.

و همچنین قدم زدن در امتداد خیابان های باریک، به خصوص رمپ معروف گالیپ دده که به میدان تونل و خیابان استقلال منتهی می شود یکی از جاذبه های برج گالاتا است. در امتداد سطح شیب دار گالیپ دده، فروشگاه های صنایع دستی، سوغاتی و موسیقی دوست داشتنی و چند گالری هنری وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید. تور استانبول نوروز را از سایت تریپ تهیه کنید.

مقایسه برج گالاتا استانبول و برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیا در نوروز 1401

برج ساعت آنتالیا

آنتالیا هشتمین شهر پرجمعیت ترکیه است. آنتالیا که در سواحل پررونق جنوب غربی آناتولی و در همسایگی کوه های توروس قرار دارد، بزرگترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه با بیش از یک میلیون نفر در منطقه شهری آن است. شهری که آنتالیای کنونی است برای اولین بار در حدود 200 سال قبل از میلاد توسط سلسله آتالید پرگامون که به زور تحت تسلط رومیان قرار گرفت، سکونت یافته است.

حکومت رومیان باعث رشد آنتالیا شدند، از جمله ساخت چندین بنای تاریخی جدید، مانند دروازه هادریان، برج ساعت می باشد. آنتالیا بزرگ ترین تفرجگاه دریایی بین المللی ترکیه است که در ریویرای ترکیه واقع شده است. برج ساعت یکی از بناهای جذاب آنتالیا به شمار می رود. برج ساعت که دیوارهای باستانی شهر قدیمی را تشکیل می دهد، چهره نمادین آنتالیا است. این آخرین بازمانده از هشتاد برجی است که زمانی شهر باستانی را احاطه کرده بودند.

تاریخچه برج ساعت آنتالیا

در شهر تفریحی جنوبی آنتالیا Kalekapısı، که به عنوان پایتخت گردشگری شناخته می شود، برج ساعت در منطقه ای که به عنوان دروازه ورودی تاریخی Kaleiçi شناخته می شود، یکی از مهم ترین بناهای تاریخی قرار دارد. در بیست و پنجمین سالگرد به سلطنت رسیدن سلطان عبدالحمید دوم در سالهای 1901-1902، برج ساعتی به دستور ضیا پاشا نویسنده در استان نیغده مرکزی ساخته شد.

برای برج، نیمی از سنگری در گوشه جنوب غربی قلعه داخلی تپه علاالدین تخریب و پر شد. پایه و بدنه برج ساعت که شبیه مناره است بر اساس طرحی ده ضلعی ساخته شده است. سنگر پنج ضلعی که در دوره روم شرقی (بیزانس) در قرن نهم ساخته شده بود، در اوایل قرن بیستم با افزودن سنگ های جدید، و مربع شکل به یک برج ساعت تبدیل شد، این برج که قبل از تخریب در طوفان در سال 1942 به شکل گنبدی بود، در ساختاری مربعی تعمیر شد.

این برج از سنگ های ناهموار ساخته شده و دارای پایه ‌ای است که قسمت قدیمی ‌تر دیوارهای شهر را در خود جای داده است،  سازه سنگی این ساعت به عنوان یادآور تاریخ غنی آن بر منظره شهر است. ویژگی های جذاب برج از جمله یک پرچم، ساعت و چندین کتیبه باستانی است.

هر دیوار دارای یک صفحه ساعت است که تشخیص زمان هنگام آمدن از هر جهت را آسان می کند، در بالای صفحه ‌های ساعت طاق‌ ها و تاج‌ هایی وجود دارد که به سبک زیبای عربی انجام شده‌ اند.  اگر بعد از شب در منطقه باشید، برج را به زیبایی نورانی می‌ بینید، بازدیدکنندگان به سرعت متوجه خواهند شد که چرا این منطقه از شهر برای عکاسی بسیار محبوب است.

اگرچه بازدیدکنندگان فقط می توانند برج را از بیرون تماشا کنند، اما بازدید از آن فرصتی عالی برای درک تاریخ شهرآنتالیا را برای شما فراهم می کند. دروازه هادریان تنها حدود 400 متر با برج فاصله دارد، همچنین در نزدیکی برج ساعت که شامل بازارها می شود، جاذبه های زیادی خواهید دید.

مقایسه برج گالاتا استانبول و برج ساعت آنتالیا

جاذبه های اطراف برج ساعت آنتالیا

جاذبه های اطراف ساعت آنتالیا

برج ساعت در ورودی منطقه قدیمی شهر در مرکز آنتالیا قرار دارد. تنها چند دقیقه پیاده روی تا ساحل، پارک ها، رستوران ها و کافه های اطراف ساعت تاریخی قرار دارد. در یکی از رستوران ‌ها و کافه‌ های این منطقه می ‌توانید استراحت کنید و غذا بخورید. دراطراف برج ساعت علاوه بر رستوران های معروف و کافه های سنتی، هتل هایی نیز برای اقامت وجود دارد. جاذبه های این منطقه عبارتند از دروازه هاردیان، (Cumhuriyet Meydan) میدان جمهوریت، یک مکان آرام که در آن می توانید از منظره برج ساعت از نزدیک لذت ببرید. برای تهیه تور آنتالیا نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

معماری برج ساعت آنتالیا

معماری برج ساعت آنتالیا از سنگ ساخته شده است وطراحی آن تلفیقی از سنتی و مدرنیته است، زمانی که برای بازدید از برج ساعت می روید می توانید ساختمان هایی قدیمی و باستانی و همچنین مدرن را در کنار یکدیگر ببینید. بازدید از برج ساعت آنتالیا را در هنگام غروب آفتاب از دست ندهید در آن زمان جذابیت آن دو چندان می شود و می توانید عکس های بسیار زیبایی را در هنگام غروب آفتاب از برج ساعت با شکوه آنتالیا بگیرید.

جالب است بدانید که برج ساعت 14 متر ارتفاع دارد و پلان آن مربعی شکل است و سنگ هایی تشکیل شده است که به صورت قطعه قطعه می باشند. و همچنین در شب نیز دارای نورپردازی فوق العاده زیبایی است، اگر عکاسی در غروب آفتاب را از دست دادید می توانید در شب با نور پردازی هایی که در برج انجام می شود عکسی زیبا بیاندازید. اغلب گردشگرانی که به آنتالیا سفر می کنند بعد از بازدید از دروازه هاردیان و موزه باستان شناسی از این برج بی نظیر دیدن می کنند.

سخن آخر

یکی از جاذبه ‌های مورد علاقه  گردشگران در استانبول برج گالاتا است و همچنین معماری برج ساعت آنتالیا از سنگ ساخته شده است وطراحی آن تلفیقی از سنتی و مدرنیته است، زمانی که برای بازدید از برج ساعت می روید می توانید ساختمان هایی قدیمی و باستانی و همچنین مدرن را در کنار یکدیگر ببینید. برای رفتن به این مکان های حیرت انگیز و تاریخی سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقایسه برج گالاتا استانبول و برج ساعت آنتالیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..