تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری همایش همگرایی در علوم غدد و متابولیسم؛ ۲۸ و ۲۹ بهمن

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم از برگزاری دومین همایش همگرایی در علوم غدد و متابولیسم در بهمن خبر داد.

برگزاری همایش همگرایی در علوم غدد و متابولیسم؛ ۲۸ و ۲۹ بهمنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، «باقر لاریجانی» گفت: دومین کنگره همگرایی در علوم غدد و متابولیسم ۲۸-۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ به میزبانی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

وی، نگاه همگرایانه به دانش سلامت و گردآوری صاحبنظران حوزه‌های میان رشته‌ای در کنار یکدیگر و با هدف حل مسائل واقعی نظام سلامت از مولکول تا جامعه را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش خواند.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم افزود: برای حل مشکلات نظام سلامت و تدوین مدل‌های پاسخگویی به نیاز‌های جامعه، شاخص‌هایی لازم داریم که جز با بهره گیری از یک رویکرد چند تخصصی حاصل نخواهد شد.

لاریجانی تاکید کرد: با بهره گیری از رویکرد میان رشته‌ای در مقابل انجام پژوهش فقط در یک رشته یا حوزه، امکان حل مشکلات واقعی سلامت فراهم است و در همین راستا هنگامی که گروه‌های مختلف میان رشته‌ای به صورت تعاملی با هم همکاری می‌کنند، درصد موفقیت افزایش می‌یابد.

رئیس همایش سالانه همگرایی در علوم غدد گفت: حوزه غدد درون ریز با مشخصه‌هایی همچون ارتباطات بیولوژیکی از طریق هورمون‌ها، واسطه‌ها و گیرنده‌های مختلف و مسیر‌های سیگنالینگ داخل سلولی، ظرفیت میان رشته‌ای زیادی دارد.

لاریجانی افزود: توسعه گزینه‌های درمانی برای بسیاری از بیماری‌های غدد درون ریز هنوز محقق نشده است؛ به عنوان مثال، از زمان کشف انسولین در سال ۱۹۲۳، پیشرفت قابل توجه دیگری در مراقبت از دیابت حاصل نشده است و در همین رابطه آینده غدد درون ریز به تحقیقات میان رشته‌ای متکی است و سیاستگذاری‌ها در این زمینه باید به صورت میان رشته‌ای و ملی و جهانی برای کاهش شیوع چاقی، دیابت و بسیاری موارد دیگر باشد.

وی ادامه داد: برای کنترل دیابت، چاقی و سایر بیماری‌های غیرواگیر نیاز به جمع آوری داده‌های سلامت است که این نمونه‌ای از نیاز به رویکرد میان رشته‌ای در علم غدد درون ریز است.

رئیس همایش سالانه همگرایی در علوم غدد با بیان اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی می‌رود، گفت: این مهم زمینه را برای تشدید و گذار بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های قلب و عروق، دیابت، چاقی و سایر بیماری‌های غیرواگیر آماده می‌کند و منشا این مشکلات باید شناسایی و از طریق رویکرد میان رشته‌ای مدیریت شود.

لاریجانی با بیان اینکه در موضوع مراقبت از بیماری‌های غدد درون ریز، رویکرد‌های میان رشته‌ای با بهره گیری از علومی همچون اپیدمیولوژی، شیمی تجزیه، بیوسنسورها، ژنتیک، امیکس، ژنومیکس، متابولومیکس، سلول درمانی، مدل سازی ملکولی و طب تکمیلی موثرند، ابراز امیدواری کرد: تحقیقات در این زمینه و سیاست گذاری سلامت با بهره گیری از چنین رویکردی بتواند مدیریت بسیاری از بیماری‌های غدد درون ریز را محقق کند.

در این همایش که به صورت مجازی روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ بهمن برگزار خواهد شد سخنرانان از کشور‌های آمریکا، انگلیس، کانادا، اتریش و ایران سخنرانی خواهند کرد.

همچنین از میان مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنگره همگرایی در علوم غدد بیش از ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

علاقه‌مندان به ثبت نام برای شرکت در همایش می‌توانند به نشانی https://emri.tums.ac.ir/ces۲۰۲۲ مراجعه کنند، همچنین امکان ثبت نام در سایت اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور برای دریافت امتیاز آموزش مداوم پیش از آغاز همایش فراهم است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری همایش همگرایی در علوم غدد و متابولیسم؛ ۲۸ و ۲۹ بهمن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..