تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از نیمی از موقوفات استان تهران در تصرف برخی افراد است

نشست خبری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با موضوع عملکرد 9 ماهه اوقاف در سال جاری برگزار شد.

بیش از نیمی از موقوفات استان تهران در تصرف برخی افراد استبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این مراسم حجت الاسلام محمد‌زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ابتدا ابراز داشت: در شبکه‌های مجازی مشاهده می‌شود که موضوعات مالی بر اوقاف محل بحث است، این نکته را در ابتدا اشاره می‌کنم که اگر درآمد اوقاف زیاد است و از لحاظ مالی دریافت وجوهات در حد گسترده است اما باید به این نکته نیز اشاره کنم که مخارج این سازمان نیز بسیار زیاد است. در استان تهران 302 محل وقف وجود دارد که با توجه به نیات واقفین این درآمدها در این 302 ظرف قرار می‌گیرد.

وی در ادامه ابراز داشت: اوقاف تهران در سه حوزه مسائل قرآنی، بقاع متبرکه و موقوفات فعالیت داشته است، در مورد مسائل فرهنگی و قرآنی در یک سال گذشته اقداماتی انجام شده است که آن را بیان می‌کنم.

محمد‌زاده در خصوص همین اقدامات ابراز داشت: یکی از کارهای سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر تهران، راه‌اندازی نزدیک به 108 مرکز قرآنی در بقاع متبرکه بوده است، تا خانواده‌ها از فعالیت‌های آن استفاده کنند. همچنین در برخی از این 108 مرکز فعالیت‌های مربوط به آموزش قرآن به کودکان نیز انجام می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در خصوص حافظان قرآن در شهر تهران نیز گفت: موضوع دوم حفظ قرآن است که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن باید در کشور وجود داشته باشد، به همین منظور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وظیفه تربیت یک میلیون حافظ را بر عهده گرفته‌ است و سازمان اوقاف و امور خیریه شهر تهران قرار است 250 هزار نفر از این تعداد حافظ را در استان تهران داشته باشد که تا امروز نزدیک به 80 هزار نفر آن محقق شده است.

محمد‌زاده در مورد فعالیت‌های فرهنگی دیگری که در سازمان اوقاف تهران انجام شده است گفت: اقدام دیگری که در این یک سال انجام شده مسابقات قرآنی در سطح استان بوده است امسال نزدیک به 200 هزار نفر در رشته‌های مختلف در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند که 12 نفر از آنها توانستند در مسابقات کشوری حائز رتبه شوند.

وی در ادامه ابراز داشت: یکی دیگر از اقداماتی که در استان انجام شده است تعمیر و بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان است در تهران نزدیک به 313 بقعه وجود دارد که همه آنها نیاز به تعمیر دارند، حدود دو سال است که دولت محترم در این خصوص هیچ بودجه‌ای به ما نداده است اما مردم با شرکت در طرح مودت که برای بازسازی بقاع متبرکه است کمک‌های شایان توجهی در این حوزه انجام داده‌اند و ما توانستیم اقدامات خوبی را در این بخش انجام دهیم ، در این حوزه حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم .

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران ، در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در ابتدای امسال و همزمان با بازگشایی مدارس انجام شد این بود که بیش از پنج هزار بسته با نام مهر تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد، همچنین ما مدرسه‌ای را در پاکدشت استان تهران بعد از 32 سال راه‌اندازی کردیم و فرزندان آن منطقه می‌توانند از خدمات رایگان آن مدرسه استفاده کنند.

محمد‌زاده در ادامه گریزی هم به مراسم اربعین زد و از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که چند سالی است که در کشور ما توجه فراوانی از جانب مردم به آن می‌شود موضوع زیارت اربعین است، ما در این مورد هم در کشور خودمان و هم در کشور عراق اقدامات مثمر ثمری را انجام داده‌ایم، یکی از این اقدامات راه‌اندازی مرکز خدمات فرهنگی در عمود هزار و 217 است که زمینی در آنجا خریداری شده و قرار است در سال‌های آینده آن زمین ساخته شود. همچنین در کشور خودمان موضوع تعزیه خوانی یکی از مجالس مهم است که در ایام سوگواری امام حسین (ع) برگزار می‌شود،در ایام محرم و در دهه اول و دوم شاهد برگزاری چند تعزیه با نام سوگ خورشید در بازار تهران با همت بازاریان بازار تهران داشتیم.

محمد‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وقف و اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان اشاره کرد و ابراز داشت: بیشتر جلساتی که ما در هفته وقف برگزار کردیم رویکرد فرهنگی داشت و به این موضوع توجه داشتیم که تعاملی بین مردم و اوقاف شکل گیرد، یکی از این موضوعات بحث درمان و بهداشت مردم است که اوقاف توجه ویژه‌ای به آن دارد و در مورد چند بیمارستان در شهرستان‌های مختلف استان تهران به نتایج خوبی رسیدیم، در مورد بیمارستان روحانی‌نژاد که در شهر ری برای بیماران مبتلا به سرطان قرار است ساخته شود بخشی از کار انجام شده است.

محمد‌زاده همچنین از رونمایی از کتابی در مورد وقف گفت و اظهار داشت: کتابی با نام واقفین دارالعماره در هفته واقف رونمایی شد که مربوط به موضوعات مختلفی از جمله نیات واقفین و همچنین مکان‌های وقف در محل‌های مختلف است.

محمد‌زاده در انتها گله‌ای هم داشت و اظهار داشت: بیش از نیمی از موقوفات ما را برخی افراد تصرف کرده‌اند که حاضر به همکاری نیستند و متاسفانه رسیدگی به کارهای این موقوفات در مراحل اداری گیر کرده است، و معمولا زمین خواران این زمین ها را تصرف کرده اند و بعضا بعضی از آنها را فروخته‌اند.

محمد زاده در انتها خاطرنشان کرد: ما در بخش اقتصاد مقاومتی و ایجاد شغل برای جوانان نیز مستعد هستیم هم اکنون در شهرستان شهریار حدود 70 هکتار زمین کشاورزی مهیا است تا جوانان مستعد برای کار و ایجاد شغل به آنجا رجوع کنند و کشاورزی در آن منطقه رونق گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از نیمی از موقوفات استان تهران در تصرف برخی افراد است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..